شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای تبدیل ایده ها و شعارها به عمل، تلاش کنیم | گیلان پیش‌رو در مصرف ماهی و تولیدات شیلات است
    09 دی 1395 - 20:34
    شناسه : 25611
    0

    استاندار گیلان گفت: باید تلاش کنیم تا فرصت‌های سرمایه گذاری در استان تقویت و شعارها و ایده‌ها تبدیل به عمل شود. به گزارش «بامردم»، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در کارگروه پرورش ماهی در قفس گیلان در مؤسسه‌ تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر در سنگر اظهار داشت: هنوز در بحث دریا محوری نتوانسته ایم متناسب با […]

    پ
    پ

    82366651-71286912

    استاندار گیلان گفت: باید تلاش کنیم تا فرصت‌های سرمایه گذاری در استان تقویت و شعارها و ایده‌ها تبدیل به عمل شود.

    به گزارش «بامردم»، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در کارگروه پرورش ماهی در قفس گیلان در مؤسسه‌ تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر در سنگر اظهار داشت: هنوز در بحث دریا محوری نتوانسته ایم متناسب با ظرفیت‌های عظیمی که داریم، عمل کنیم.
    وی گفت: از بدو ورود به گیلان تلاش کردیم تا از توانمندی‌های دریا برای توسعه و ایجاد اشتغال استفاده کنیم و در 3 سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش پرورش ماهیان انجام شده است.
    نجفی ادامه داد: برغم تلاش‌های ارزشمند مختلف انجام شده، هنوز از حجم اقدامات عملیاتی در پرورش ماهی در قفس به صورت کامل رضایت ندارم چون توانمندی‌های ما فراتر از اقدامات انجام شده است.
    استاندار گیلان با بیان اینکه در سفر دکتر روحانی به گیلان تأکید شد در مدت دو سال به میزان 10 هزار تن پرورش ماهی در قفس عملیاتی شود، گفت : در سال اول اجرای این برنامه جلو هستیم اما من انتظار دارم براساس توانمندی‌هایی که داریم، بیشتر تلاش شود.
    وی تأکید کرد : پرورش ماهی در قفس یکی از سیاست‌های اصلی راهبرد دریا محور در گیلان است و همه دستگاه‌ها موظفند تا امکانات و تسهیلات لازم را در این بخش اختصاص دهند.
    نجفی گفت : سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی موظفند حمایت‌های کامل را از طرح پرورش ماهی در قفس انجام دهند و موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کنند.
    وی همچنین از اختصاص اسکله‌ای در منطقه‌ آزاد انزلی برای پشتیبانی از پرورش ماهی در قفس در دریا خبر داد و گفت : بانک کشاورزی استان هم تسهیلات لازم را در اسرع وقت به سرمایه‌گذاران این بخش پرداخت کند و این کار را از مهمترین وظایف خود بداند.
    نجفی شیلات استان را هم موظف به پیگیری مصوبات این نشست دانست و گفت : پرورش ماهی در قفس آنقدر مهم و بازدهی بالا دارد که سرمایه‌گذارانی از ترکیه، نروژ و دانمارک برای حضور در گیلان اعلام آمادگی کرده اند.
    وی گفت : حضور این شرکت‌ها فرصت خوبی برای انتقال فناوری‌های جدید است ضمن اینکه مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های ما هم، باید شرکت‌های دانش بنیان را در بخش شیلات تقویت کنند.
    استاندار گیلان بازاریابی برای فروش تولیدات پرورش ماهی در قفس را هم نکته‌ مهمی دانست که در این زمینه باید به تولید کنندگان کمک کرد.
    وی خاطر نشان کرد : میراث فرهنگی می‌تواند در فرهنگ سازی استفاده از ماهی و گسترش تنوع غذایی این محصول در رستوان‌ها و اماکن مهمانپذیر اقدام کند.
    وی افزایش سرانه‌ مصرف ماهی را در سلامت جامعه مهم عنوان کرد و گفت : به فرهنگ سازی استفاده از ماهی که سرانه‌ آن در کشور کمتر از میانگین جهانی است، کمک می‌کنیم.
    استاندار گیلان گفت : گیلان از استان‌های پیش‌رو در مصرف ماهی و تولیدات شیلات است و سرمایه‌گذاران مطمئن باشند انگیزه‌های لازم برای فروش و خرید ماهی در استان و صادرات آن به خارج از کشور با برند با ارزش گیلان وجود دارد.
    وی ادامه داد: البته در پرورش ماهیان خاویاری اصلاً هیچ مشکلی وجود ندارد چون خاویار گیلان در جهان دارای برند معتبری است.
    وی حضور شرکت‌های تعاونی را برای توسعه پرورش ماهی در قفس فرصت مغتنمی دانست و گفت : همه باید تلاش کنیم تا فرصت‌های سرمایه گذاری در استان تقویت و شعارها و ایده‌ها تبدیل به عمل شود.
    استاندار گیلان خاطر نشان کرد : افزایش تولیدات داخلی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و توجه به دریا یکی از بحث‌های اساسی آن می‌باشد.
    گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است.
    پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است. پرورش ماهی در قفس در ایران برای نخستین بار سال 1389 توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.
    استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود و دارای سه مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است.
    در سفر استانی رئیس جمهوری و دولت به گیلان که فروردین ماه سال گذشته انجام شد، تولید 10 هزار تن ماهی از طریق قفس در دریا جزو مصوبات این سفر قرار گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.