پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جزئیات منابع ارزی آزاد شده ایران در عراق ؛ طلب ایران از عراق چقدر است؟ | تاثیر گشایش ارزی بر بازار ارز
    20 خرداد 1402 - 19:07
    شناسه : 256325
    1

    رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از آزادسازی بخشی از طلب ایران از عراق خبر داد و گفت: آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران در عراق به ثبات بازار ارز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

    پ
    پ

    ارزی آزاد شده ایران دلار - جزئیات منابع ارزی آزاد شده ایران در عراق ؛ طلب ایران از عراق چقدر است؟ | تاثیر گشایش ارزی بر بازار ارز - ارز

     یحیی آل‌اسحاق از آزادسازی بخشی از طلب ایران در عراق خبر داد و اظهار کرد: مقداری از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیازهای حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالاهای اساسی پرداخت شد.

    وی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی بر این است که مبلغ پرداختی حدود سه میلیارد دلار است.

    رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به مجوز پرداخت بخشی از طلب‌های ایران توسط عراق، تاکید کرد: این اتفاق به طور قطع تاثیر مثبتی بر بازارها خواهد داشت چرا که هم نیازهای بانک مرکزی مرتفع و هم کالاهای اساسی خریداری شده است.

    آل اسحاق تصریح کرد: در واقع این گشایش ارزی می‌تواند به ثبات بازار ارز و همچنین کالاهای اساسی کمک قابل توجهی کند.

    طی هفته های گذشته توافقات بین المللی و مالی زیادی میان ایران و کشورهای منطقه انجام شده است که آزادشدن بخشی از منابع بلوکه شده ایران، جزئی از این توافقات است، طلب ایران از عراق حدود ۷ میلیارد دلار است.

    منبع: فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.