پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خواص نمک دریا برای لاغری
    20 خرداد 1402 - 23:34
    شناسه : 256342
    0

    باور کنید یا نه، اما نمک دریا نیز می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. نمک دریایی به بدن کمک می کند تا شیره های گوارشی ایجاد کند تا غذاهایی که می خورید سریعتر هضم شوند و به جلوگیری از تجمع موا دغذایی در دستگاه گوارش (که در نهایت می تواند منجر به یبوست و افزایش وزن شود.) کمک میکند.

    پ
    پ

    خواص نمک دریا برای لاغری

    باور کنید یا نه، اما نمک دریا نیز می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. نمک دریایی به بدن کمک می کند تا شیره های گوارشی ایجاد کند تا غذاهایی که می خورید سریعتر هضم شوند و به جلوگیری از تجمع موا دغذایی در دستگاه گوارش (که در نهایت می تواند منجر به یبوست و افزایش وزن شود.) کمک میکند.

    نمک دریایی برای لاغری شکم

    یکی دیگر از فواید نمک دریایی ام. سی ۲ برای بدن، تاثیر آن بر لاغری شکم است که به این صورت عمل می کند:

    • سم زدایی بدن
    • به بهبود هضم کمک می کند
    • حرکات روده را تنظیم می کند
    • و در نهایت کالری سوزی و کاهش چربی دور شکم.

    images 1686299876 6482e4e42c541 - خواص نمک دریا برای لاغری - خرید نمک دریا

    چگونه از نمک دریا برای لاغری استفاده کنیم؟

    برای لاغری شکم می توانید از نمک دریایی به روش های زیر استفاده کنید:

    ترکیب غذایی: می توانید از این ترکیب نمک دریایی+ آبلیموی تازه + شربت افرا + فلفل + آب استفاده کنید. این ترکیب باید چند بار در هفته مصرف شود تا اثر داشته باشد.

    ماساژ درمانی: نمک دریایی را با کم  روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کنید و روی شکم خود ماساژ دهید. این کار را سه تا چهار بار در هفته انجام دهید.

    نمک دریایی  mc2salt.com طعم و بافت بهتری نسبت به نمک معمولی  دارد. بافت بزرگتر این نمک می تواند طعم متفاوتی در دهان ایجاد کند و همچنین ممکن است طعم غذا را به دلیل سرعت انحلال متفاوت تغییر دهد. همچنین محتوای مواد معدنی نیز بر طعم آن تأثیر می گذارد.

    تنوع رنگ و طعم انواع نمک دریا، باتوجه به بسترهای آن در آب هایی که از آنها نمک برداشت می شود، متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از نمک های دریایی در کره و فرانسه خاکستری مایل به صورتی و برخی نمک های هندی سیاه هستند.

    چگونه از نمک دریایی در رژیم غذایی خود استفاده کنیم؟

    برای افرادی که علاقه مند به استفاده از این نمک در آشپزخانه خود هستند، راه های مختلفی برای افزودن این نمک به رژیم غذایی وجود دارد. با این حال، بسته به نوع نمک دریایی، طعم غذای آماده شده ممکن است نسبت به همان غذای دارای نمک خوراکی، شورتر یا کمتر مزه داشته باشد.

    استفاده از این نمک به جای نمک معمولی در اکثر غذاها مشکلی ندارد. با این حال، اگر قرار است از آن به جای نمک خوراکی استفاده شود، نمک دریایی ریز آسیاب شده باید همیشه انتخاب شود. برخی از روش های رایج استفاده از این نمک عبارتند از: پاشیدن آن روی سبزیجات برشته، افزودن آن به دسرهای شکلاتی، استفاده در برنج خیس شده، افزودن به سوپ و خورشت و استفاده از آن برای طعم دادن استیک، همبرگر و ماهی.

    علاوه بر این، افراد می توانند ۱ فنجان (۲۳۰ گرم) از این نمک را به آب گرم حمام اضافه کنند و  یک حمام نمک عالی برای آرامش و اسکراب پوست فراهم کنند. در حالی که هنوز تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا حمام نمک فواید خاصی برای سلامتی دارد یا خیر، آرامش و راحتی آن غیرقابل انکار است.

    نحوه استفاده از نمک دریا برای غذا

    استفاده از نمک دریا در کنار سایر غذاهای طبیعی گزینه خوبی برای سازماندهی سیستم تغذیه است.

    هنگامی که مقداری نمک دریایی ام. سی ۲ با کیفیت بالا خریداری کردید، راه های بی شماری برای اضافه کردن آن به زندگی روزمره خود وجود دارد. یکی از راه های مصرف این نمک این است که به سادگی آن را در دستورالعمل های مختلف رژیمی جایگزین کنید و از آن برای طعم دادن به غذاهای اصلی و غذاهای جانبی استفاده کنید. همچنین می توانید با آزمایش دستور العمل هایی مانند بستنی با نمک دریا یا کارامل نمک دریایی آن را به دسرها اضافه کنید.

    علاوه بر استفاده از آن در آشپزی و پخت و پز، می توانید برخی از محصولات زیبایی را با نمک دریایی درست کنید. برای از بین بردن خشکی پوست، اسکراب نمک دریا را امتحان کنید  . با مخلوط کردن نمک دریایی درشت، روغن نارگیل و اسانس های دلخواه شما یک اسکراب فوق العاده خواهید داشت.

    می توانید از این نمک برای مو نیز اسپری درست کنید. برای این کار نمک دریا را با آب و کمی ژل آلوئه ورا در یک بطری اسپری ترکیب کنید.

    نمک دریایی حتی گاهی اوقات برای شستشو و پاکسازی روده بزرگ استفاده می شود. این معمولا شامل مخلوط کردن آب لیمو، نمک خلیج و آب و نوشیدن سریع آن برای کمک به حرکت روده است. در دستورالعمل های مختلف رژیم غذایی می توانید به سادگی نمک دریا یا نمک صورتی را با نمک خوراکی جایگزین کنید.

    images 1686299876 6482e4e4355b5 - خواص نمک دریا برای لاغری - خرید نمک دریا

    ارزش غذایی نمک دریا برای لاغری

    سدیم یک ماده معدنی است که بدن شما برای  حفظ عملکرد طبیعی ماهیچه ها و اعصاب و متعادل کردن مایعات  مورد نیاز خود از آن استفاده می کند. خوشبختانه  سدیم  مواد تشکیل دهنده اصلی انواع نمک ها هستند.

    هم نمک خوراکی و هم نمک دریایی حدود ۴۰ درصد سدیم دارند. در منابع مختلف مواد معدنی زیادی (بیش از ۸۴ ماده معدنی) برای نمک دریا ذکر شده است که البته نمی توان به آنها زیاد استناد علمی کرد. در واقع وجود مواد معدنی در نمک دریایی به محل استخراج نمک و میزان فرآوری انجام شده بر روی آن بستگی دارد. با این حال در یک نمک دریایی با کیفیت بالا، مواد معدنی مانند  منیزیم، سدیم، کلسیم، آهن، مس، روی و پتاسیم  یافت می شود.

    غلظت یون نمک دریا Mg/L
    کلرید ۱۸۹۸۰
    سدیم ۱۰۵۵۶
    سولفات ۲۶۴۹
    منیزیم ۱۲۶۲
    کلسیم ۴۰۰
    پتاسیم ۳۸۰
    بی کربنات ۱۴۰
    برم ۶۵
    بلوند ۲۶
    استرانسیوم ۱۳
    فلوراید ۱
    سیلیکات ۱
    ید کمتر از ۱

     

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.