یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41475 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات مهم در انتخاب رگلاتور مناسب در هنگام خرید
    23 خرداد 1402 - 12:42
    شناسه : 256587
    1

    خرید رگلاتور در بازاری که سرشار از محصولات غیر اصل می باشد چالش بزرگی برای خریداران می تواند باشد در این مطلب نکاتی که به شما کمک می کند در خرید رگلاتور را گفته ایم.

    پ
    پ

    نکات مهم در انتخاب رگلاتور مناسب در هنگام خرید

    در دنیای امروز که عصر داده است کمتر کسی وجود دارد که قبل از خرید یک محصول اطلاعات کاملی راجع به آن کسب نکند و مشخصات مختلف آن را نشناسد، این اتفاق به خریداران کمک کرده است که خرید بهتری داشته باشند و دچار خطا در خرید نشوند. مخصوصا در خرید محصولات صنعتی که تخصصی می باشند و خرید اشتباه ضررهای جبران ناپذیری به همراه دارد. هنگام خرید رگلاتور مهم ترین نکته شناخت نیاز خود است و سپس اینکه کدام مدل رگلاتور پاسخگوی نیاز شماست برای همین لازم است که انواع رگلاتور و کاربرد آن را بشناسید تا در هنگام خرید دچار خطا نشوید.

    images 1686462127 64855eafe297a - نکات مهم در انتخاب رگلاتور مناسب در هنگام خرید - تجهیزات پنوماتیک

    رگلاتور پنوماتیک چیست ؟

    رگلاتور پنوماتیک قطعه ای است که در جهت کنترل کردن فشار هوای ساخته شده توسط کمپرسور و ممانعت از نوسانات فشار باد در سیستم های پنوماتیک مورد استفاده قرار میگیرد. از مهم ترین پارامترهایی که در سیستم های پنوماتیک وجود دارد فشار هوا است. کمپرسورها هوای محیط اطراف را فشرده می کنند و با این عمل باعث تامین سیال مورد نیاز در جهت حرکت مواردی مانند جک های پنوماتیک میگردند.میزان این فشار در سیستم های مختلف با هم فرق میکند اما به صورت کلی در بازه ای بین 4 بار الی 40 بار می باشد.

    انواع کاربرد رگلاتور پنوماتیک

    رگلاتورها در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع غذایی، پتروشیمی و غیره کاربردهای زیادی دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره میکنیم:

    استفاده از رگلاتور در کمپرسورهای هوا

    از کمپرسورهای هوا در مکان های صنعتی مختلفی بهره میبرند که در آن ها از رگلاتورها به منظور تنظیم فشار خروجی از مخزن هوا استفاده می کنند. زمانی که از یک کمپرسور با ابعاد بزرگ در جهت تامین هوای فشرده در مصارف چند گانه بهره میبرند برای اطمینان حاصل کردن از دریافت فشار مناسب در ابزارها از رگلاتورهای اضافی کمک میگیرند.

    استفاده از رگلاتور در هوا فضا

    در صنعت هوا فضا از رگلاتورهای فشار استفاده می کنند که وظیفه کنترل فشار محرکه در سیستم های کنترل (RCS) و (ACS) را بر عهده دارند.

    استفاده از رگلاتور در آشپزی

    در همه ظروف مربوط به پخت غذا که تحت فشارهای صنعتی هستند از شیر رگلاتور فشار استفاده می کنند. عموما همه واحدهای اشپزخانه های خانگی یک رگلاتور فشار بسیار ساده را مورد استفاده قرار میدهند.

    کاربرد رگلاتور در معدن

    ارتفاع و فشار رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. پروسه معدن کاری به یک سیستم آب دارای رگلاتور کاهش فشار احتیاج دارد. عدم وجود آن ها باعث میشود که فشار زیادی به تجهیزات وارد شود.images 1686462127 64855eafea69a - نکات مهم در انتخاب رگلاتور مناسب در هنگام خرید - تجهیزات پنوماتیک

    انواع مختلف رگلاتور از لحاظ عملکرد

    رگلاتورها از لحاظ عملکرد در دو نوع تک مرحله ای و دو مرحله ای وجود دارند. مدل های تک مرحله ای همانطور که از نامشان مشخص است فشار گاز را در یک مرحله و مدل های دو مرحله ای این فشار را در دو مرحله کم میکنند.

    نوع دو مرحله ای رگلاتورها در خروجی های زیر ده بار استفاده میشوند. انتخاب یک رگلاتور با خروجی مناسب یکی از عواملی است که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. خروجی این محصول را باید با توجه به فشار خروجی که قصد دارید آن را تنظیم کنید انتخاب شود.

    اجزای داخلی رگلاتور پنوماتیک

    رگلاتورهای پنوماتیکی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که این بخش ها عبارتند از:

    فلکه تنظیم فشار: فلکه تنظیم فشار نوعی فلکه است که با پیچاندن آن میتوان فشار باد را کم و زیاد کرد.

    فلکه متصل به فنر اصلی: اگر فلکه تنظیم فشار را بچرخانید این بخش نیز چرخیده و به دلیل اینکه به پیچ اصلی وصل است فشار افزایش یا کاهش پیدا میکند.

    پیچ تنظیم فشار اصلی: این پیچ مهم ترین قطعه در رگلاتورهای پنوماتیک محسوب میشود و زمانی که فلکه اصلی را میپیچانند باعث بالا و پایین شدن این پیچ میشود.

    فنر تنظیم فشار رگلاتور: این قسمت از بخش بالایی به پیچ اصلی و از قسمت پایینی به دیافراگم اصلی متصل است. هر چقدر فنر بیشتر فشرده شود فشار سیستم نیز کمتر میشود.

    رینگ فاصله گذار: وظیفه این رینگ ایجاد سطح مقطع در جهت تولید فشار به دیافراگم به وسیله فنر می باشد.

    دیافراگم اصلی تنظیم فشار: همانطور که از اسم این دیافراگم مشخص است عمل تنظیم فشار در رگلاتورهای پنوماتیکی به عهده آن است.

    بدنه: بدنه مکانی برای ورود و خروج باد به شمار میرود.

    سوزن پاپت رگلاتور: به منظور تنظیم نمودن موقعیت دیافراگم و عبور باد اصلی از این سوزن استفاده می کنند.

    فیلتر رگلاتور نیز از جمله محصولات جانبی لازم برای رگلاتور است.

    images 1686462127 64855eafee415 - نکات مهم در انتخاب رگلاتور مناسب در هنگام خرید - تجهیزات پنوماتیک

    نحوه عملکرد رگلاتور

    عملکرد رگلاتورها به شکلی است که میتوان در جهت چک کردن و کنترل فشار از آن ها استفاده نمود و غالبا در جهت کنترل دبی گاز کاربردی ندارند. با این وجود مدل های خاصی از این محصول وجود دارند که به غیر از گیج کنترل فشار در خروجی ابزاری را نیز به منظور کنترل کردن دبی دارا می باشند.

    نظر به اینکه گازها اصولا بسیار پر خطر می باشند و کار با آن ها میتواند بسیار خطر آفرین باشد توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از استفاده از رگلاتور به عنوان یک ابزار در جهت کنترل کردن گاز نکات ایمنی را در نظر بگیرید.چنانچه در مورد کاربرد این محصولات اطلاعات کافی ندارید بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

    رگلاتورها دارای جنس های استنلس استیل، برنجی و روکش کروم هستند. مدل های برنجی گزینه مناسبی برای استفاده در گازهایی هستند که خاصیت خورندگی ندارند.

    مدل های مختلف رگلاتور پنوماتیکی

    رگلاتور دیافراگمی

    صفحه مدل دیافراگمی به گونه ای است که از یک جهت تحت فشار هوای فشرده و از جهت دیگر تحت فشار نیروی فنر می باشد. البته لازم به ذکر است که نیروی فنر با پیچ قابل تنظیم است. زمانی که فشار هوا افزایش پیدا میکند صفحه نیز برعکس نیروی فنر حرکت کرده و در نهایت مقطع تنظیم شیر بسته میگردد. همه این حرکات باهم موجب میشوند که فشار بر اساس مقدار عبور جریان تنظیم شود. زمان برداشته شدن هوا فشار نیز کاهش پیدا میکند و نیروی فنر باعث باز شدن دهانه شیر میشود. وقتی که مرتبا دهانه شیر باز و بسته میشود فشار خروجی نیز تنظیم میگردد.

    رگلاتور پیستونی

    رگلاتور پنوماتیک پیستونی تا حد زیادی از نظر ظاهر و عملکرد مشابه مدل دیافراگمی است اما در مدل پیستونی تنظیم کننده فشار از پیستون به جای دیافراگم بهره میبرد. طول عمر مدل پیستونی نسبت به دیافراگمی بیشتر است. کارایی دیافراگمی ها غالبا بعد از چندین سال استفاده به دلیل مجاورت با روغن خشک کاهش پیدا میکند.

    رگلاتور بدون تخلیه

    همانطور که از نام این مدل مشخص است فاقد مجرای تخلیه روی بدنه می باشد به همین جهت در فعالیت های صنعتی خاصی میتوان از آن استفاد کرد. در این میان میتوان به فعالیت هایی اشاره کرد که باید در آن ها مقدار فشار گازهای سمی کنترل گردد.

    images 1686462127 64855eaff1718 - نکات مهم در انتخاب رگلاتور مناسب در هنگام خرید - تجهیزات پنوماتیک

    خرید رگلاتور پنوماتیکی

    هنگامی که با ویژگی های رگلاتور پنوماتیکی آشنا شدید لازم است یک فروشگاه معتبراینترنتی بشناسید که برای خرید قابل اعتماد باشد مانند شرکت پنوماتیک sm30 که انواع مدل های رگلاتور را در آن می توانید بررسی کنید و با خیال راحت از آن خرید کنید.

    پنوماتیک sm30 وارد کننده انحصاری محصولات smc و festo که از سردمداران این عرصه در جهان هستند می باشد. با توجه به اینکه محصولات فیک در بازار بسیار زیاد است و تشخیص اصل بودن آن ها بسیار سخت می باشد به شما پیشنهاد میکنیم که تنها از وارد کننده ها مانند پنوماتیک sm30 این محصول را تهیه کنید. برای اینکه خریدی مطنئن به همراه ضمانت نامه داشته باشید به سایت نمایندگیsmc بروید و محصول مورد نظر خود را بررسی و خریداری کنید تا برای شما ارسال شود.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “نکات مهم در انتخاب رگلاتور مناسب در هنگام خرید”
    1. نصب هم می کنید؟

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.