×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هاشمی-رفسنجانی-747x498

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنوز اسم و رفتار امام سرمایه اصلی انقلاب است و دشمنان فهمیده‌اند تا وقتی امام، عزیز باشد انقلاب آسیبی نمی‌بیند بنابراین به فکر ترور شخصیت ایشان افتادند.

به گزارش «بامردم»،  آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر جمعه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان این که من موسوی اردبیلی را به وظیفه‌شناسی می‌شناختم اظهار کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی را از زمانی که شناختم همیشه به تناسب زمان، وظایف خود را انجام می‌داد.

وی افزود: ایشان در کنار آیت‌الله بهشتی همواره تندروی‌ها را کنترل می‌کرد و در حادثه‌ای مانند هفتم تیر که هدف از انجام آن از کار انداختن سه قوه بود، وضعیت به شکلی رقم خورد که بیماران را با برانکارد به مجلس آوردیم تا جلسه به حد نصاب برسد که در آن مقطع نقش آیت‌الله موسوی اردبیلی بسیار مهم بود.

وی با بیان اینکه صداوسیما باید برنامه‌ جامعی درباره مرحوم موسوی اردبیلی پخش می‌کرد گفت: حق آن بود که صداوسیما برنامه جامعی برای ایشان پخش می‌کرد نه اینکه لحظات آخر مشخص شود که چه کسی و کجا بر پیکر ایشان نماز می‌خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه عزیمت آیت‌الله موسوی اردبیلی به قم پس از رحلت امام (ره) برای ما ضرر داشت اظهار کرد: بعد از رحلت امام ایشان به قم رفتند و ما ضرر کردیم. البته در قم نیز به مثابه یک شاهد تاریخی برای انقلاب بودند و هرکس به قم می‌رفت اطمینان داشت ایشان ستونی برای حفظ انقلاب در حوزه است اما پس از آن تندروی‌هایی رخ داد که نباید اتفاق می‌افتاد.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه جوانان باید شخصیت آیت‌الله موسوی اردبیلی را بهتر بشناسند اظهار کرد: جوانان ما ارشادات ایشان را به یاد ندارند و این در حالی است که بیان مقاطع مختلف زندگی ایشان برای جوانان بسیار مهم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سنت آیت‌الله موسوی اردبیلی در مقام قضاوت، باید پس از وی ادامه می‌یافت اظهار کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی در همان سال‌های اول انقلاب هم در سطح اجتهاد بود اما در حزب جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و در شورای افتاء این حزب، با کمک ایشان مواضع حزبمان را می‌نوشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه هنوز اسم امام و رفتار ایشان سرمایه اصلی انقلاب است اظهار کرد: همه ما در برابر شخصیت امام بسیار کوچک بودیم و هنوز هم اسم امام و رفتار ایشان سرمایه اصلی انقلاب است. دشمنان این را فهمیده‌اند که تا وقتی امام، عزیز باشد انقلاب آسیب نمی‌بیند. بنابراین به فکر ترور شخصیتی ایشان افتادند که اخیراً بهانه‌ای هم به دست آن‌ها داده شده و کارهایی هم کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه سیدحسن خمینی و برادرانش سرمایه‌های انقلاب هستند اظهار کرد: شخصیتی مانند آیت‌الله حاج‌حسن آقا و برادران ایشان بسیار عالم هستند، از مدرسان خوب حوزه‌اند و سرمایه انقلاب به شمار می‌روند.

وی افزود: بسیار نیازمند این هستیم که آثار امام، بیت امام و خانواده ایشان را بزرگ نگه داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عزل آیت‌الله منتظری از قائم‌مقامی رهبری در سال ۶۸ گفت: وقتی امام تصمیم گرفتند آیت‌الله منتظری نباشند، ما در یک جمع پنج نفره برای صرف شام خدمت ایشان رسیدیم و گفتیم ما خودمان را برای رهبری یک مرجع آماده کرده بودیم اما اکنون چه کنیم؟ که امام نیز پاسخ دادند در خودتان چنین کسی را دارید همین آقای خامنه‌ای.

وی ادامه داد: وقتی آیت‌الله گلپایگانی در مجلس خبرگان برای رهبری رأی نیاوردند، آیت‌الله خامنه‌ای رأی بالایی آوردند و هرچند که خود ایشان در دفاع از شورای رهبری سخنرانی کردند اما در نهایت رهبری فردی، رأی آورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: امیدواریم شیاطین داخلی نتوانند انقلاب را زخمی کنند.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری طی سخنانی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید از مسیر امام بگذرد اظهار کرد: امام در اوج خباثت گروهک‌های ضدانقلاب پیام هشت ماده‌ای صادر کردند و ای کاش که مبانی فقهی این پیام در حوزه‌ها تدریس شود.

وی افزود: انقلابی بودن در حوزه علمیه جز با احترام به بزرگان حاصل نمی‌شود و در آینده نه‌چندان دور فرزندان ما حسرت می‌خورند که چرا بزرگان انقلاب تجلیل نشدند.

وی در پایان با اشاره به این که صداوسیما باید بیش از آن که انجام داد به بیان ابعاد شخصیت آیت‌الله موسوی اردبیلی می‌پرداخت گفت: صداوسیمای عزیز آیا سهم آیت‌الله موسوی اردبیلی همین مقدار بود؟ جامعه ما نیازمند شناختن بیشتر امام و یاران ایشان است.


منبع: ایسنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.