شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی دوره آموزش نقشه خوانی موبایل در سریعترین زمان
    23 خرداد 1402 - 16:37
    شناسه : 256623
    0

    یکی از مهم ترین الزامات و شرط های اصلی برای اینکه فردی بتواند در حرفه ی تعمیر موبایل از دیگران سرآمد باشد و در زمینه ی کاری خود موفق باشد مسلط بودن به نقشه خوانی و شماتیک موبایل است .

    پ
    پ

    آموزش نقشه خوانی موبایل

    یکی از مهم ترین الزامات و شرط های اصلی برای اینکه فردی بتواند در حرفه ی تعمیر موبایل از دیگران سرآمد باشد و در زمینه ی کاری خود موفق باشد مسلط بودن به نقشه خوانی و شماتیک موبایل است . به طور یقین می توان گفت که بدون تسلط نداشتن به این مبحث هیچ تعمیرکاری نمی تواند به شناسایی و حل مشکل در موبایل اقدام کند و موضوع را حل کند. پس یک تعمیرکار حرفه ای و چیره دست در مرحله ی اول باید در  نقشه خوانی موبایل و تجزیه و تحلیل نقشه ی آن و تمام علایم به کار رفته توانمند باشد.

    در تعمیر موبایل مهم ترین قسمتی که تعمیرکار را درگیر می کند برد است. تعمیرکار باید بتواند برد موبایل را با نقشه ی موبایل تطبیق داده و عیب را تشخیص دهد . با توجه به اینکه برد موبایل سرشار از قطعه های الکتریکی است  و گاهی تشخیص اینکه کدام قطعه دچار مشکل است و یا این که قطعه ی خراب شده در کدام محل قرار دارد، بسیار سر در گم کننده است. اما با استفاده از فن نقشه خوانی موبایل تشخیص این مسیر بسیار راحت بوده و می توان حتی بردهای بسیار پیچیده را عیب یابی و تعمیر کرد.

    تیم ایران بی اس ام در این مقاله قصد دارد تا شما مخاطبان را با مبحث نقشه خوانی موبایل آشنا کند و دریچه ای نو به دنیای تکنولوژی و تلفن همراه باز کند پس تا ادامه ی مطلب همراه باشید.

    خرید دوره آموزشی نقشه خوانی موبایل در سریعترین زمان ممکن :
    https://iranbsm.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C/

     آموزش نقشه خوانی موبایل

    علامت ها و نماد های اصلی و مهم در نقشه خوانی موبایل

    اولین مرحله در امر نقشه خوانی موبایل شماتیک آشنایی با نمادهای قطعه های الکتریکی به کار رفته است . هر برد از مجموعه ای از قطعاتی است که با قرار گرفتن در کنار هم به وجود آمده است . از مهم ترین نماد های به کار رفته در برد می توان موارد زیر را معرفی کرد که در ادامه به نقش آنها هم پرداخته شده است .

    خازن : از قطعات اصلی برد موبایل است که دو پایانه دارد و وظیفه ی آن ذخیره سازی انرژِی برق است .

    مقاومت : مقاومت از قطعات اصلی مدار است و همینطور یکی از مهم ترین و بیشترین نمادهای به کار رفته در برد است .وظیفه ی مقاومت محدود کردن جریان و تقسیم ولتاژ است مقاومت به شکل دو پایانه در نقشه ها رسم شده است. در برخی نقشه ها مقاومت به صورت زیگزاگ نشان داده است . در بعضی از نقشه های بین المللی و حرفه ای نماد مقاومت یک متسطیل توخالی است.

    وریستور : وریستور نوعی دیگر از مقاومت است که متغیر نسبت  به ولثاژ دریافتی است . این مقاومت به طور موازی در مسیر قرار می گیرد و همزمان با زیاد شدن ولتاژ این مقاومت وریستور کاهش می یابد.

    القاگر یا سلف: یکی دیگر از قطعات به کار رفته یک حلقه ی سیمی است که سلف نام دارد و در هنگام گذر جریان تبدیل به آهنربا می شود. سلف به صورت یک مستطیل توپر نمایش داده می شود.

    کلید :  کلید ها در مدارهای الکتریکی انواع مختلفی دارند. که عبارتند از کلید فشاری  ، کلید قطع و وصل ، کلید دوراهه، کلید معکوس ،کلید روشن و خاموش .

    دیود: یکی دیگر از اجزای برد است و به صورت یک مثلث ترسیم می شود و وظیفه ی آن یکسو سازی جریان است .

    ترانزیستور : ترانزیستور در دو نوع وجود دارد. ترانزیستور های دو قطبی و ترانزیستور اثر میدان .

    ترانسفورماتور: برای کم یا زیاد کردن ولتاژ از ترانسفورماتور استفاده می شود. این قطعه از  دو حلقه سیم تشکیل شده است که از طریق یک هسته ی آهنی به هم متصل شده اند.

    فیوز: قطعه ی حفاظتی است که از مدار در برابر  عبور بیش از حد جریان حمایت می کند .

    حال که با مهمترین قطعات برد آشنا شده و وظیفه ی هر کدام بیان شد وارد مباحث تخصصی تر می شویم .

      آموزش نقشه خوانی موبایل پیشرفته

    نقشه خوانی انواع سیم

    سیم هایی که در مدارهای الکتریکی به کار رفته اند به صورت یک خط صاف نمایش داده می شوند. سیم هایی که سیاه رنگ هستند سیم های دارای اتصال هستند و سیم های بدون اتصال به صورت برآمدگی روی مدار نشان داده می شوند.

    اصطلاحات متداول و عمومی در نقشه خوانی چیست؟

    برخی از مهم ترین اصطلاحاتی که در نقشه خوانی پرتکرار هستند و کاربرد زیادی دارند عبارتند از :

    SPIدر شماتیک موبایل یک میانجی است که در قسمت میکوکنترلرهای AVR کاربرد دارد. از SPI انتقال دیتا به شکل دو طرفه و از مسیر سه خط مختلف انجام می گیرد. SPI در دو فرم  SLAVE  و MASTER   موجود است و دارای 4 پایه اس که هر کدام دیتا را به روشی مختلف انتقال می دهند.

    UART در نقشه خوانی بسیار متداول است و کوتاه شده ی عبارت  Universal Asynchronous Receiver Transmitter  است . UART به عنوان گیرنده و هم فرستنده مبدل اسنکرون کار می کند. در واقع می توان گفت داده های موازی را به  داده های سری تبدیل می کند.

    C-BUS اصطلاحی است پر تکرار در شماتیک موبایل که کوتاه شده ی عبارت CONTROL BUS است. این قسمت باس کنترل است و می تواند آی سی تغذیه را کنترل کند.

    GND در نقشه خوانی موبایل به معنای صفر ولتاژ است. در شماتیک موبایل تمام GND ها به هم وصل هستند و باید به قسمت منفی باتری موبایل وصل شود.

    چند نکته ی بسیار مهم در نقشه خوانی شماتیک موبایل

    1. اگر محل یک پایه خالی باشد ، باید شماره گزاری را طبق الگوی قبلی ادامه داد و جای خالی پایه را خالی گذاشت تا بتوان راحتتر به مکان قطعات دسترسی پیدا کرد.
    2. در آی سی CPU تعداد پایه های خیلی زیاد است بنابراین با تمام شدن تعداد حروف انگلیسی ، باید مجددا حروف را به صورت الگوی دوتایی مورد استفاده قرار داد. برای مثال : AA- WE
    3. حروفی که به عددها شباهت دارند مانند S/ O/X/I برای نشان گذاری استفاده نمی شوند.

     images 1686653557 64884a7525092 - معرفی دوره آموزش نقشه خوانی موبایل در سریعترین زمان - نقشه خوانی حرفه ای موبایل

    در این مقاله با برخی از مطالب مهم در آموزش نقشه خوانی شماتیک موبایل آشنا شدیم و برخی از مطالب خیلی مهم را به صورت مروری توضیح دادیم تا مقدمه ای باشد برای کسانی که می خواهند وارد این مسیر شوند. کسانی که علاقمند به این حوزه هستند می توانند در دوره های تعمیرات موبایل شرکت کنند و با دریافت پکیج های آموزشی خود آموز توانمندی های خود را همگام با علم جهان بهبود ببخشند و یکی از حرفه ای های این زمینه شوند . کافی است با کارشناسان سایت تماس گرفته و اقدام به دریافت و خرید پکیج های  آموزشی کنید پس در این زمینه به تجربه ی کارشناسان ما اعتماد کنید.

    منبع : ایران بی اس ام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.