یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41479 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی
    24 خرداد 1402 - 12:01
    شناسه : 256686
    0

    این روزها رایج‌ترین مشکلاتی که افراد در واحدهای مسکونی با آن سر و کار دارند، کمبود آب است. به خصوص ساکنین طبقات بالای یک ساختمان و آپارتمان کمبود آب و کاهش فشار آب را بیشتر از افراد دیگر حس می‌کنند.

    پ
    پ

    این روزها رایج‌ترین مشکلاتی که افراد در واحدهای مسکونی با آن سر و کار دارند، کمبود آب است. به خصوص ساکنین طبقات بالای یک ساختمان و آپارتمان کمبود آب و کاهش فشار آب را بیشتر از افراد دیگر حس می‌کنند. کمبود آب به دلیل کمبود منابع آبی در کشور اتفاق می‌افتد که معمولا بهترین راه‌حل، صرفه جویی در مصرف آب و نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی است. به همین دلیل افرادی که در طبقات بالای یک ساختمان ساکن هستند لازم است که اقدام به خرید و نصب مخازن پلی‌اتیلن کنند.

    در این مقاله قصد داریم تا در خصوص راهنمای نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی بیشتر صحبت کنیم. پس اگر شما هم مشکل کمبود فشار آب در ساختمان را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

    مخزن آب مناسب برای واحد آپارتمانی

    برای نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی ابتدا لازم است که فشار آب در ساختمان را در نظر بگیرید. بهترین نوع مخزن برای یک واحد آپارتمانی، مخزن‌های آب پلی‌اتیلن هستند که در حجم‌های مختلفی وجود دارند. مراحل نصب مخزن آب‌ واحد مسکونی به شرح زیر است:

    • کنتور مشاع: در حالت کنتور مشاع سیستم مخزن و پمپ با توجه به تعداد واحد و متراژ هر واحد تعیین می‌شود. نمی‌توان یک مخزن با حجم ثابت برای همه واحدها مشخص کرد. به طور مثال برای یک مجتمع که چهار واحد دارد و هر واحد ۱۰۰ متر است، یک مخزن هزار لیتری پلی اتیلن و یک مخزن تحت فشار با ظرفیت ۱۰۰ لیتر کفایت می‌کند و فشار آب در این حالت کاملا استاندارد می‌شود.
    • کنتور تفکیک شده: اگر کنتور در حالت تفکیک شده باشد، در این حالت در هر اتاق تاسیسات با توجه به متراژ واحدها و تعداد نفرات یک مخزن و پمپ مشخص می‌شود. توجه کنید که در کنتور تفکیک شده از همان ابتدا می‌توان مخزن مورد نظر را نصب کرد. اما در کنتور مشاع لازم است که ظرفیت مخزن و تعداد واحدها کاملا مشخص شود.

    نصب مخزن در پشت بام

    نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی در پشت بام یکی از روش‌های قدیمی و موثر بوده که فشار آب را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. کافی است که در این حالت مخزن آب مورد نظر را در پشت بام و تا ارتفاعی حدود سه متر بالاتر از شیر مصرفی قرار داد. البته باید توجه داشته باشید که مخازن آب قابلیت افزایش فشار آب در 24 ساعت از شبانه روز را ندارند. بهترین عملکرد آنان زمانی است که تنها نیاز باشد فقط در ساعات خاصی افزایش فشار صورت گیرد.

    برای نصب منبع آب در پشت بام لازم است که به نکاتی توجه کنید. به طور مثال باید مخزن در مکان سربسته یا در جایی که سایه بان وجود دارد، قرار گیرد. همچنین برای اینکه مخزن در پشت بام قرار گیرد، باید مقاومت و استحکام بسیار بالایی داشته باشد تا در برابر انواع آب و هوا دوام بیاورد. همچنین وجود پایه برای قرار گرفتن مخزن ضروری است.

    نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی

    مزایای نصب منبع آب در پشت بام

    • کاهش هزینه‌های مصرفی در  ساختمان

    با نصب مخازن در بالاترین نقطه ساختمان یعنی پشت بام، در بیشتر ساعات روز فشار آب بالا بوده و‌ دیگر نیاز به خریدن پمپ و‌ دیگر هزینه اضافی نیست. بنابراین با نصب یک مخزن در پشت بام، آب مصرفی ساختمان خود را در هر ساعاتی از شبانه روز می‌توانید تامین کنید.

    • کاهش سر و صدا در ساختمان

    خریدن پمپ علاوه بر هزینه زیادی که دارد، سر و صدای زیادی را نیز  برای ساکنین ساختمان ایجاد می‌کند. با نصب یک منبع آب در پشت بام از هرگونه سر و صدای اضافی جلوگیری خواهد شد.

    • عدم نیاز به برق

    یکی از بزرگترین معایب استفاده از پمپ این است که در صورت قطعی برق، پمپ‌ها هم از کار می‌افتند و عملا بدون برق شما هیچ دسترسی به آب ندارید. در صورت قطعی برق فشار آب به حداقل می‌رسد و مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. در صورت قطع شدن برق هم این مخازن مانند قبل به کار خود ادامه می‌دهند و در هر صورت به آب دسترسی خواهید داشت.

    نصب مخزن در زیر پله

    یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توان مخزن را نصب کرد، زیر پله است. برای نصب مخزن در زیر پله باید توجه کنید که تعداد واحدهای ساختمانی کم باشند و نیاز به مخزن‌هایی با حجم بالا نباشد. معمولا مخزن‌های افقی، مخازن زیرپله‌ای، مخازن مکعبی و برخی از مخازن عمودی برای استفاده در زیر پله بسیار مناسب هستند. اگر تعداد واحدهای ساختمانی بیشتر باشد، گزینه‌های شما برای انتخاب یک منبع محدودتر خواهد شد.

    یکی از پرطرفدارترین مخزن‌های آبی که در زیر پله استفاده می‌شود، مخازن زیرپله‌ای است. زیرا این مخازن دقیقا با توجه به ابعاد و اندازه پله‌ها ساخته شده است. بعد از مخزن‌های زیرپله‌ای، مخازن افقی و عمودی نیر گزینه بسیار مناسبی برای این کار هستند.

    محل مناسب نصب مخزن آب

    اگر می‌خواهید بدانید که آیا مخزن شما عملکرد مناسبی دارد یا خیر بهتر است که ابتدا با محل مناسب برای نصب آن آشنا شوید. در صورتی که با مشکلاتی همچون قطعی برق در ساختمان مواجه هستید، لازم است که ابتدا محل مناسب برای نصب مخزن را بشناسید. یکی از بهترین نقاط برای نصب مخازن در ساختمان‌های مسکونی، پشت بام است. در پشت بام با توجه به نیروی گرانش و فشار ثقلی، آب فشار بالایی داشته و می‌تواند آب مناطق را تا حد زیادی تامین کند.

    بجز پشت بام، موتورخانه یا پارکینگ نیز یک گزینه مناسب برای نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی است. به طور کلی یک مخزن آب باید در مکانی قرار گیرد که هیچ تردد و رفت و آمدی نباشد. اگر چه در بالا در خصوص آموزش نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی صحبت کردیم، اما باید بدانید که نصب مخزن اصول و قواعد مخصوصی دارد.

    سخن پایانی در خصوص راهنمای نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی 

    در این مقاله در خصوص نصب مخزن آب برای یک واحد مسکونی صحبت کردیم. بهترین مخزن برای نصب در این مکان، مخازن پلی‌اتیلن است. مخزن‌های پلی اتیلن در پشت بام یا زیر پله قابلیت نصب دارند و می‌توان در این مکان‌ها اینگونه مخزن‌ها را نصب کرد. نصب مخزن در پشت بام گزینه بسیار مناسب‌تری است؛ زیرا هر چه مخزن در ارتفاع بیشتری قرار گیرد، فشار آب افزایش پیدا می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.