×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رضا حیدر نژاد

رئیس اداره گاز لاهیجان گفت: برای اولین بار اوج مصرف روزانه گاز طبیعی در این شهرستان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش «بامردم»، رضا حیدر نژاد افزود: با توجه به اینکه مصرف گاز در استان گیلان حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد مشترکین و میزان مصرف هم بصورت قابل توجهی در شهرستان لاهیجان افزایش یافته است ولی افت فشار گاز در این شهرستان وجود ندارد و وضعیت گاز طبیعی در لاهیجان مطلوب است.
وی خاطرنشان کرد: امسال شمار مشترکین گاز در این شهرستان به ۷۹ هزار خانوار افزایش یافته است و از ۱۰۵ روستای گازدار فصل سرد پارسال ، امسال تمامی ۱۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان گازدار شده اند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات پیشگیرانه ای مانند احداث رینگ خط تغذیه به شهرهای معین برای جلوگیری از افت فشار در شهرستان برای فصل سرد انجام گرفته است تا شهروندان با افت فشار گاز در هنگام اوج (پیک) مصرف مواجه نشوند.
حیدر نژاد گفت: همچنین در این راستا سه ایستگاه تقلیل فشار در لاهیجان احداث شده است که برای دهه فجر امسال آماده افتتاح و راه اندازی هستند.
وی اظهارداشت: بر اساس دستورات دینی و اخلاقی و برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای سایر شهروندان مصرف کننده گاز طبیعی از کلیه شهروندان تقاضا می شود که به رعایت صرفه جویی گاز و دمای بهینه اقدام نمایند تا با مصرف مناسب از یک سو از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و از طرفی هم بتوانند به عنوان یک وظیفه ملی در انتقال مستمر گاز طبیعی به اقصی نقاط میهن اسلامی سهیم باشند.
رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: ۱۱۰ روستا از این روستاها در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال و شبکه گذاری گازی ۶۰۰ کیلومتر گاز کشی شده است که درحال حاضر شهرستان لاهیجان دارای یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه گازدار ، ۷۹ هزار کنتور و مشترک و ۴۰ هزار انشعاب علمک گاز است.


 منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.