پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41527 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش تصویری آیلتس
    30 خرداد 1402 - 15:44
    شناسه : 257365
    0

    یادگیری تصویری آیلتس شامل استفاده از ابزارهای بصری و استراتژی هایی است که به شما کمک می کند تا اطلاعات را به طور موثرتری حفظ و درک کنید. تکنیک های آموزش تصویری آیلتس را به همراه نکات مهم آن بررسی می کنیم.

    پ
    پ

    Untitled - آموزش تصویری آیلتس - آموزش آنلاین آیلتس

    آموزش تصویری آیلتس

    یادگیری تصویری آیلتس شامل استفاده از ابزارهای بصری و استراتژی هایی است که به شما کمک می کند تا اطلاعات را به طور موثرتری حفظ و درک کنید. تکنیک های آموزش تصویری آیلتس را به همراه نکات مهم آن بررسی می کنیم.

    تکنیک های آموزش تصویری آیلتس

    فلش کارت

    از فلش کارت ها برای یادگیری واژگان جدید و تمرین قواعد گرامری استفاده کنید. می‌توانید خودتان فلش‌کارت‌هایتان را بسازید یا از آن‌هایی که به‌صورت آنلاین از قبل ساخته شده‌اند استفاده کنید.


    جدول

    از جدول برای نمایش و خلاصه نمودن اطلاعات پیچیده مانند ساختار جمله، زمان فعل یا عبارات اصطلاحی استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند اطلاعات را راحت تر درک کرده و به خاطر بسپارید.


    ویدئو

    ویدئوهای مربوط به آمادگی آیلتس مانند آموزش آیلتس ، نمونه تست اسپیکینگ یا تمرین های شنیداری را تماشا کنید. این ویدئوها می تواند به شما کمک کند تا با فرمت آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید و مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ خود را تقویت کنید. وبسایت های آموزش زبان انگلیسی و کانال های یوتیوب، این ویدئوها را ارائه می دهند که جنبه‌های مختلف آزمون آیلتس مانند لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ را پوشش می‌دهد. این ویدیوها اغلب شامل تصاویر کمکی مانند اسلایدها، انیمیشن ها و متن های روی صفحه و تخته برای کمک به یادگیری هستند.


    نقشه

    برای تمرین رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس، نقشه های مختلف را بررسی و با هم مقایسه کنید. تفاوت ها و شباهت های آن ها را توضیح داده یا بنویسید. همچنین می توانید قسمت های مشخصی را روی نقشه نام گذاری کنید.

    فلوچارت

    برای تمرین لیسنینگ و ریدینگ می توانید یک سری اطلاعات داده شده در یک فایل صوتی یا متن را به صورت فلوچارت تقسیم بندی کنید.

    نمودارهای آماری

    نمودارهای آماری مانند نمودارهای خطی، میله ای و دایره ای را بررسی کرده و داده های آن را تحلیل کنید، درمورد آن ها بنویسید یا صحبت کنید همچنین نمودارهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.


    دیاگرام

    از آنجایی که ابزارهای بصری مانند دیاگرام وسایل الکترونیکی یا فرآیند تولید یک محصول یا چرخه طبیعی یا مصنوعی خاص جزو سوالات رایتینگ آیلتس هستند، نوشتن و تحلیل اینگونه سوالات را یاد بگیرید.

    خودکار رنگی

    از خودکارهای رنگی برای مشخص کردن اطلاعات مهم در یادداشت های خود استفاده کنید مانند واژگان جدید، قواعد دستور زبان و عبارات کلیدی. با این کار مرور و به خاطر سپردن اطلاعات را در آینده آسان تر می کند.


    تصویر

    از عکس ها، تصاویر و نمادها برای نمایش واژگان و مفاهیم جدید استفاده کنید. با این کار معانی کلمات را آسان تر یاد می گیرید و در ذهن شما می ماند.


    علامت گذاری تست‌های تمرینی

    تست‌های تمرینی را انجام دهید و پاسخ‌های خود را با علامت گذاری مرور کنید، مانند علامت‌گذاری پاسخ‌های نادرست با رنگ قرمز یا استفاده از نمادها برای مشخص کردن بخش هایی که در آن ها به پیشرفت نیاز دارید.

    اینفوگرافیک

    اینفوگرافیک، اطلاعات و داده ها را به صورت بصری نشان می دهند و می توانند به زبان آموزان کمک کنند تا مفاهیم پیچیده را راحت تر درک کنند.

    اینفوگرافیک می تواند موضوعاتی مانند فرمت آزمون آیلتس، نکات مربوط به هر بخش و اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب شود را نشان دهد.

    شبکه های اجتماعی

    از اینستاگرام و پینترست برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوای بصری مرتبط با آمادگی آیلتس مانند فلش کارت‌های واژگان، نکات گرامری، و صحبت های انگیزشی برای آیلتس، استفاده کنید.


    اپلیکیشن مخصوص آیلتس

    از اپلیکیشن های موبایلی که برای آمادگی آیلتس طراحی شده‌اند استفاده کنید که عناصر بصری دارند مانند بازی‌های واژگان، تمرین‌های گرامر و تست‌های تمرینی.

    سخنرانی های تد

    سخنرانی های تد، یکی ازمنابع کاربردی برای تقویت دانش عمومی و واژگان راجع به موضوعات رایج آیلتس است و یک منبع تصویری برای آموزش آنلاین آیلتس به شمار می رود.

    راهنمای گرامر تصویری

    این راهنماها از تصاویر، نمودارها و مثال ها برای توضیح قوانین و مفاهیم گرامری مرتبط با آزمون آیلتس استفاده می کنند.

    دوره‌های تعاملی آنلاینپ

    پلت‌فرم‌هایی مانند FutureLearn و Coursera و saraenglishschool دوره‌های آیلتس تعاملی را ارائه می‌دهند که شامل ویدئوها، آزمون‌ها و تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ است و یک تجربه یادگیری بصری جذاب را ارائه می‌دهند.

    Untitled2 - آموزش تصویری آیلتس - آموزش آنلاین آیلتس

    مزایای آموزش تصویری آیلتس

    یادگیری آیلتس به صورت تصویری، مزایایی دارد که به ترتیب آن ها بررسی می کنیم:

    درک بهتر

    ابزاهایی مانند تصاویر، نمودارها و فیلم ها می توانند به توضیح مفاهیم و موضوعات پیچیده به روشی ساده و قابل فهم کمک کنند. با این کار، درک زبان آموزان از فرمت، مهارت ها و استراتژی های آزمون آیلتس افزایش می یابد.

    ماندگاری بیشتر در ذهن

    ما تمایل داریم اطلاعات تصویری را راحت تر و برای مدت طولانی تر به خاطر بسپاریم. استفاده از مواد آموزشی بصری برای آیلتس می تواند به زبان آموزان کمک کند تا اطلاعات کلیدی، واژگان، قواعد گرامری و … را بیشتر به خاطر بسپارند.


    تاثیر بر ذهن و تمرکز

     منابع یادگیری بصری اغلب جذاب تر و جالب تر از متن هستند بنابراین به زبان آموزان انگیزه می دهند و آنها را در طول آماده سازی آیلتس متمرکز نگه می دارند.

    به کارگیری سبک‌ یادگیری تصویری

    تکنیک‌های یادگیری تصویری برای کسانی که با دیدن و حرکت یاد میگیرند و بازنمایی تصویری اطلاعات را ترجیح می‌دهند، روش مناسبی است. با گنجاندن مطالب بصری در آموزش آیلتس، زبان آموزان بیشتری برای یادگیری آیلتس، همراه می شوند.


    تقویت یادگیری

    ترکیب اطلاعات بصری و کلامی، مانند تماشای یک درس ویدیویی و یادداشت برداری، به تقویت یادگیری از طریق کانال های متعدد کمک می کند. این گونه، حفظ مفاهیم و موضوعات مرتبط با آیلتس در زبان آموزان تقویت می شود.

    یادگیری متن

    وسایل کمکی تصویری، مانند تصاویر یا فیلم ها، می توانند زمینه ای را برای یادگیری واژگان یا مفاهیم جدید فراهم کنند و درک و به خاطر سپردن آنها را آسان تر کنند. این کار برای یادگیری عبارات اصطلاحی و همچنین درک قوانین گرامری پیچیده مفید است.

    یادگیری تعاملی

    مواد آموزشی تصویری مانند دوره های آنلاین، برنامه های تلفن همراه و برنامه های واقعیت مجازی یک تجربه یادگیری تعاملی را ارائه می دهند. با این کار افراد را درگیر فعالیت می کنند و مشارکت فعال در این فرآیندها، یادگیری را ارتقا می دهد.


    افزایش خلاقیت

    یادگیری تصویری، خلاقیت و تفکر انتقادی را تقویت می کند، زیرا شما به طور فعال با مطالب درگیر می شوید و بازنمایی تصویری اطلاعات را انجام می دهید. با این کار به درک عمیق تری از موضوعات آیلتس می رسید و مهارت های حل مسئله شما تقویت می شود.


    یادگیری چند منظوره

    استفاده ترکیبی از منابع دیداری و صوتی، مانند درس های ویدیویی باعث می شود از یادگیری چند منظوره، استفاده کنید. این کار، کانال های دیداری و شنیداری را فعال می کند و تمرکز، درک و قدرت یادآوری را افزایش می دهد.


    تمرکز در مطالعه

    تکنیک های آموزش تصویری کمک می کند تا در طول جلسات مطالعه، تمرکز خود را حفظ کنید. به عنوان مثال، علامت گذاری رنگی یا هایلایت نکات در یادداشت‌هایتان می‌تواند توجه شما را به اطلاعات مهم جلب کند و مرور آن ها را برای دفعات بعد آسان‌تر می کند.

    تشخیص الگو و روابط مفاهیم

    آموزش تصویری می تواند به شما در تشخیص الگوها و روابط بین مفاهیم مختلف کمک کند که برای درک گرامر پیشرفته یا شناسایی موضوعات مشترک در خواندن متن مفید است.

    خود ارزیابی

    برخی از پلتفرم‌های یادگیری بصری، آزمون‌های تعاملی، اعلان‌ها و تست‌های تمرینی ارائه می‌دهند که بازخورد فوری را ارائه می دهند. این بازخوردها به زبان آموز اجازه می دهد تا پیشرفت خود را ارزیابی کند، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در فرآیند آمادگی برای آیلتس پیشرفت کند.

    معایب آموزش تصویری آیلتس

     با این که آموزش تصویری آیلتس برای آمادگی آیلتس، بسیار مهم است اما معایبی هم دارد:

    محدودیت 

    تکنیک های یادگیری تصویری آیلتس ممکن است تمام جنبه های آزمون آیلتس را پوشش ندهند. برای مثال، در حالی که فلش کارت ها می توانند به شما در حفظ واژگان کمک کنند، ممکن است کمکی به تقویت مهارت های لیسنینگ یا اسپیکینگ نکنند.

    حواس پرتی

    برخی از وسایل کمک بصری، مانند فیلم ها یا اینفوگرافیک ها با این که از نظر بصری کمک کننده اند اما باعث حواس پرتی هم می شوند و اگر این اتفاق بیفتد، نمی توانید به خوبی روی محتوا تمرکز کنید.

    زمان بر بودن

    استفاده از وسایل آموزش تصویری، مانند ساختن فلش کارت یا فعالیت زیاد در فضای مجازی می تواند زمان بر باشد و ممکن است برای همه یادگیرندگان عملی نباشد. پس مهم است که بین زمان استفاده از وسایل کمک تصویری و زمانی که صرف تمرین مهارت های دیگر مانند خواندن، گوش دادن و صحبت می کنید، تعادل ایجاد کنید

    .

    سبک یادگیری متفاوت

    افراد به روش های مختلفی یاد می گیرند و سبک یادگیری افراد با یکدیگر تفاوت دارد و ممکن است یادگیری تصویری راه موثر و مناسبی برای یادگیری تمام افراد نباشد. برخی افراد ممکن است سبک های یادگیری شنیداری، حرکتی یا نوشتن را ترجیح دهند.

    به یاد داشته باشید که هر کس به طور متفاوتی یاد می گیرد، بنابراین آنچه برای یک فرد مفید است ممکن است برای دیگری جواب ندهد. بنابراین، موضوع مهم این است که بین آموزش تصویری آیلتس و سایر روش های مطالعه که کارایی بیشتری برای شما دارد، تعادل ایجاد کنید

    مدرسه  انگلیسی سارا

    مدرسه آنلاین انگلیسی سارا یکی از موسسات آموزشی معتبر است که به آموزش و آمادگی دانش‌آموزان برای آزمون آیلتس می‌پردازد. این مدرسه با استفاده از روش‌های مدرن و کارآمد، در حوزه تدریس مهارت‌های چهارگانه زبان (شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن) در آیلتس فعالیت می‌کند.

    مدرسان مجرب و با تجربه مدرسه انگلیسی سارا درک عمیقی از ساختار آزمون آیلتس دارند و توانایی‌های شما را در هر یک از بخش‌های آزمون تقویت می‌کنند. این مدرسه با ارائه منابع آموزشی متنوع و مفید، به شما کمک می‌کند تا با تمرین‌های متعدد و تکنیک‌های مناسب، بهبود قابل توجهی در نمره آیلتس خود داشته باشید.

    در مدرسه انگلیسی سارا، شما در دوره‌های آموزشی مختلف با موضوعاتی مانند درک مطلب، تقویت مهارت‌های نوشتاری، مکالمه و شنیداری، تمرینات گرامر و واژگان و تکنیک‌های آزمون آیلتس آشنا می‌شوید. همچنین، با تکنیک‌های مدرن در حوزه خواندن و شنیداری آیلتس آشنا می‌شوید که به شما در افزایش نمره در این بخش‌ها کمک می‌کنند.

    مدرسه انگلیسی سارا با توجه به نیاز‌های شما به صورت دقیق و شخصی سازی شده، به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو ممکن برای آزمون آیلتس آماده شوید. این مدرسه با ارائه برنامه‌ تدریسی ساخته شده برای تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن به همراه تمرینات عملی و مستمر، به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده و اعتماد به نفس بالا، به آزمون آیلتس بپردازید.

    علاوه بر آموزش مستقیم، مدرسه انگلیسی سارا با ارائه راهنماها، منابع و مواد آموزشی تمرینی، به شما امکان می‌دهد تا به صورت مستقل و در زمانی که برای شما مناسب است، تمرین کنید و مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.