دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41579 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
راهنمایی برای انتخاب بهترین قطعات یدکی خودرو
30 خرداد 1402 - 16:11
شناسه : 257371
0

حین خرید لوازم یدکی خودرو، حتما باید به سلامت فیزیکی کالا توجه داشته باشید. اگر عیبی در کالا وجود داشته باشد، ممکن است کالا به درستی کار نکند و به هزینه بیهوده تبدیل شود. برای بررسی سلامت فیزیکی کالا، در قدم اول باید به بسته‌بندی آن توجه داشته باشید و در قدم دوم به وضعیت فیزیکی خود کالا

پ
پ

راهنمایی خرید لوازم یدکی خودرو | مجتمع تجاری سپهر

هر خودرو به دلیل صرف زمان و استفاده ‌ی فراوان نیاز به تعمیر و یا تعویض برخی قطعات دارد. این مسئله باعث می‌ شود که داشتن دانش درباره‌ ی خرید لوازم یدکی خودرو بسیار اهمیت داشته باشد. با مطالعه ‌ی راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو و آگاهی از جزئیات مربوط به لوازم یدکی، می ‌توانید از خودروی خود بهتر مراقبت کنید و آن را در شرایط سالم‌ تری نگه دارید.

تعدادی از افراد همیشه به دنبال تفکرات نادرستی در مورد تعمیر و یا تعویض لوازم یدکی خودرو هستند و برخی از تعمیرکاران نیز به خاطر اطلاعات نادرست تصمیمات نادرستی در رابطه با تعمیر ماشین شما می ‌گیرند. با توجه به این نکات، پیشنهاد ما این است که با مطالعه‌ ی راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو، اطلاعات لازم را کسب کرده و تصمیمات درستی را درباره ‌ی تعمیرات خودروتان بگیرید.

هنگام خرید لوازم یدکی خودرو به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

هنگامی که قصد تعمیر و یا تعویض دوره‌ای قطعات و لوازم یدکی خودرو را دارید، باید به چند نکته مهم توجه کنید تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، خرید مطمئن ‌تر و بهتری داشته باشید.

خودروی خود را به خوبی بررسی کنید

یکی از پایه‌ای ‌ترین اقداماتی که قبل از خرید لوازم یدکی خودرو باید انجام دهید، آشنایی با ساختار مکانیکی ماشین خود است. برای مثال باید به خوبی بدانید که خودروی شما با کدام قطعات سازگار است و کدام یک از لوازم یدکی خودرو برای ماشین شما مناسب ‌تر هستند.

برای کسب چنین اطلاعاتی نیاز به اقدامات پیچیده‌ای نیست، تنها کافیست که دفترچه اطلاعات و راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید.

برای اینکه بهترین خرید را انجام دهید، نیاز است تا اطلاعاتی نظیر مدل، سال ساخت، شماره سری قطعات و سری ساخت خودرو را در اختیار داشته باشید. با داشتن چنین اطلاعاتی و دریافت مشاوره از افراد ماهر و مجرب می‌توانید بهترین قطعات را برای خودروی خود تهیه کنید.

از اصالت کالا مطمئن شوید

در بازار لوازم یدکی خودرو ، تنوع بسیار زیادی از قطعات وجود دارد، که در این میان کالاهای تقلبی نیز مشاهده می‌شود. بنابراین، برای اطمینان از بهینه بودن و استاندارد بودن قطعه، حتما باید اطمینان حاصل شود که قطعه اصلی و اورجینال است. باید به یاد داشت که کالاهای تقلبی، کیفیت و عملکرد آن را به شدت تحت الشعاع قرار می‌دهند و ممکن است سبب آسیب‌های جدی به ماشین شوند. همچنین، استفاده از کالاهای تقلبی باعث بروز هزینه‌های زیادی برای تعمیرات خودرو می‌شود.

به اتوماتیک بودن یا دستی بودن گیربکس خودرو توجه داشته باشید

گاهی اوقات، برخی از لوازم یدکی خودرو صرفاً برای گیربکس‌ های اتوماتیک و یا دستی طراحی و بهینه شده‌اند و استفاده نابجا از آن‌ ها می‌ تواند به ماشین آسیب وارد کند. بنابراین، حتما باید به این نکته توجه کنید.

برای اطمینان از صحت قطعه، می ‌توانید مشخصات قید شده روی بسته ‌بندی لوازم یدکی خودرو را بررسی کنید یا با تعمیر کار مورد اعتماد خود مشورت کنید.

راهنمایی خرید لوازم یدکی خودرو | مجتمع تجاری سپهر

شماره قطعه خریداری شده را یادداشت کنید

این مورد، بسیار مهم است ولی کمتر به آن توجه می‌شود. در واقع، توجه به شماره قطعات خودرو بسیار اهمیت دارد. برای رعایت این نکته، کافیست شماره قطعه را در زمان خرید یادداشت کنید و در فرصت ‌های آتی، قطعه جدید با همان شماره و مشخصات خریداری کنید.

بعضی از لوازم یدکی خودرو ، به صورت دوره‌ای و منظم باید تعویض شوند. به عنوان مثال، فیلتر روغن جزو این دسته از قطعات است که باید به صورت مداوم تعویض شود و یادداشت برداری از شماره سریال این قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه به ضمانت سلامت فیزیکی کالا

حین خرید لوازم یدکی خودرو، حتما باید به سلامت فیزیکی کالا توجه داشته باشید. اگر عیبی در کالا وجود داشته باشد، ممکن است کالا به درستی کار نکند و به هزینه بیهوده تبدیل شود. برای بررسی سلامت فیزیکی کالا، در قدم اول باید به بسته‌بندی آن توجه داشته باشید و در قدم دوم به وضعیت فیزیکی خود کالا.

رعایت این نکته ساده می ‌تواند جلوی هزینه‌ های بیهوده برای خرید قطعات یدکی خودرو را بگیرد.

از متخصصان لوازم یدکی خودرو مشورت بگیرید

یکی از راهکارهای ساده و مفید برای خرید لوازم یدکی خودرو، مشورت با تعمیرکاران و متخصصین قابل اعتماد است. به دلیل تخصص این افراد در این زمینه، نظرات بسیار مفیدی برای شما خواهند داشت.

اما باید به این نکته توجه داشت که فقط با شنیدن پیشنهادات اقدام به خرید قطعات نکنید و جوانب دیگری همچون مواردی که در بالاتر گفته شد را نیز مد نظر قرار دهید. برخی از فروشگاه ‌های لوازم یدکی و یا تعمیرگاه ‌های تخصصی، مشاوره رایگان برای خرید قطعات ارائه می ‌دهند. شما میتوانید با مراجعه به مرکز تجاری سپهر از فروشندگان موجود در این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید .

موقع خرید لوازم یدکی خودرو به برند‌ها توجه داشته باشید

اصولاً شهرت یک برند به معنای تضمین عالی بودن کالا نیست، اما برخی از برند هایی که توانسته ‌اند طی مدت زمان بلند، رضایت مشتریان خود را در بازار جذب کنند، جز بهترین برند ها قرار می ‌گیرند. برای همین، خرید از برند های مطرح می ‌تواند اعتماد به کیفیت کالا را افزایش دهد.

با بهره‌گیری از بهترین تکنیک‌های سئو، برای کسب و کار خود راه‌حلی پایدار پیدا کنید و در بین رقبای خود برتری پیدا کنید.

مهم ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین لوازم یدکی خودرو

یکی از موارد مهم برای خرید لوازم یدکی، داشتن شناخت کافی از خودروی شماست. دفترچه راهنما، مشتریان را در این زمینه یاری داده است و با توجه به سال ساخت، مدل و نسخه، انتخاب بهترین لوازم یدکی را ساده تر می ‌کند.

یک مورد دیگر که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود، عمر و دوام قطعات است. استفاده از لوازم با کیفیت، در کارکرد خودرو نقش بسزایی دارد. در صورت خرید لوازم یدکی غیر اصل و کم کیفیت، شما ممکن است هزینه های بسیاری را برای تعمیر خودرو پرداخت کنید. به طور کلی، عمر مفید برخی از قطعات به شرح زیر است:

– صفحه کلاچ: 60 هزار کیلومتر

– واشر سرسیلندر: 100 هزار کیلومتر

– دیسک ترمز: 100 هزار کیلومتر

– لنت جلو: 20 هزار کیلومتر و لنت عقب: 40 هزار کیلومتر (بستگی به نوع رانندگی دارد)

– تسمه دینام: 40 هزار کیلومتر

– باتری: 2 الی 3 سال

– جلوبندی خودرو: 80 هزار کیلومتر.

راهنمایی خرید لوازم یدکی خودرو | مجتمع تجاری سپهر

آشنایی با بهترین لوازم یدکی خودرو

شاید این سوال برای شما مطرح باشد که قطعات مختلف خودرو شامل چه مواردی هستند و کدام قطعات باید با گذشت زمان تعویض شوند؟ برای انتخاب بهترین لوازم یدکی خودرو، ابتدا باید قطعات اصلی را بشناسید که شامل موارد زیر هستند:

– شمع خودرو: وظیفه شمع خودرو، روشن کردن ماشین است. این قطعه، هنگامی که بازدهی موتور را افزایش می‌ دهد، باید مصرف سوخت را کاهش دهد. طول عمر آن، ۳۰ هزار کیلومتر است و انواع مختلفی از آن وجود دارد از جمله:

— شمع نیکلی

— شمع ایریدیومی

— شمع پلاتینیومی

— شمع چند الکترودی

— شمع مقاومتی

— فیلتر هوای خودرو:

 از مهم ‌ترین قطعات خودرو، فیلتر هوا است که وظیفه انتقال هوا به موتور را دارد. بهترین نوع فیلتر هوا، کربنی است، که باید هر ۵ هزار کیلومتر به همراه روغن خودرو تعویض شود.

– دیسک ترمز خودرو:

 دیسک ترمز در بین لوازم یدکی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، زیرا خراب شدن آن بر عملکرد ترمز تأثیر می ‌گذارد.

نتیجه ‌گیری

این موضوع بسیار مهم است زیرا با دانستن و رعایت نکاتی در هنگام خرید قطعات یدکی خودرو، می ‌توان خریدی مطمئن ‌تر و بهتر داشت. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. (مجتمع تجاری سپهر)

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.