پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41531 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا تتر و استیبل کوین‌ها جایگزین بهتری برای دلار کاغذی هستند؟
    31 خرداد 1402 - 10:48
    شناسه : 257453
    0

    دلار یکی از ارزشمندترین ارز‌های فیات جهانی است که اعتبار و قدرت آن از اقتصاد قدرتمند صادرکننده آن یعنی کشور آمریکا بدست آمده است. دلار آمریکا در کشور ما نیز به صورت گسترده با اهداف مختلفی مانند حفظ ارزش سرمایه، خرید کالا و خدمات و یا انجام معاملات بین‌المللی استفاده می‌شود.

    پ
    پ

    دلار یکی از ارزشمندترین ارز‌های فیات جهانی است که اعتبار و قدرت آن از اقتصاد قدرتمند صادرکننده آن یعنی کشور آمریکا بدست آمده است. دلار آمریکا در کشور ما نیز به صورت گسترده با اهداف مختلفی مانند حفظ ارزش سرمایه، خرید کالا و خدمات و یا انجام معاملات بین‌المللی استفاده می‌شود.

    اخیراً نیز با کاهش ارزش پول کشور ما، بسیاری در تلاش هستند تا با خرید دلار و تبدیل کردن دارایی‌های ریالی خود به این ارز فیات، از ارزش این سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنند.

    images 1687011090 648dbf1295a17 - چرا تتر و استیبل کوین‌ها جایگزین بهتری برای دلار کاغذی هستند؟ - ارز دیجیتال

    خرید و فروش دلارکاغذی، یک روش سنتی پرچالش

    معاملات دلار همانند دیگر نقاط جهان، در کشور ما نیز به صورت گسترده انجام می‌شود. با این حال، طی چند سال گذشته با کاهش مداوم ارزش پول، خرید و فروش دلار در میان عموم مردم افزایش پیدا کرده است.

    خرید و فروش دلار به روش سنتی، در صرافی‌ها و یا به کمک واسطه‌ها انجام می‌شود. در این روش، خریدار یا فروشنده باید با مراجعه فیزیکی به یک صرافی ارز، دلار مورد نیاز خود را خریداری کند و یا به فروش برساند. علاوه بر چالش‌ها و مشکلات مراجعه حضوری به صرافی‌های ارز، در زمان‌های شلوغ ممکن است با صف‌های طولانی مواجه شوید که معاملات شما را با تأخیر قابل توجهی مواجه می‌کند.

    همچنین اگر بخواهید از طریق واسطه‌ها و به روشی سریع‌تر معامله دلاری را انجام دهید، معمولاً باید به قیمت بیشتری دلار را خریداری کنید و به قیمت کمتری بفروشید. همچنین محدودیت میزان معامله نیز وجود دارد و برخی از زمان‌ها نمی‌توانید میزان دلار مورد نیاز خود را برای خرید پیدا کنید و یا خریداری برای دلار‌های شما وجود ندارد.

    به تمام این مشکلات و چالش‌ها، محدودیت ساعت‌های کاری را نیز اضافه کنید. همانند دیگر بازار‌های مالی فیزیکی جهان، صرافی‌ها، خریداران و فروشندگان دلار تنها در ساعات و روز‌های محدودی فعالیت دارند که باعث می‌شود نتوانید در هر ساعت روز با توجه به نیاز‌های خود معاملات دلاری را انجام دهید.

    دلار کاغذی همچنین خطراتی از جمله تقلبی بودن را به همراه دارد و باید در هنگام خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشید. حمل و استفاده از دلار‌های کاغذی نیز ریسک سرقت و دزدی را افزایش می‌دهد و نگهداری آن‌ها نیز خطراتی از جمله آب خوردن، آتش گرفتن و ده‌ها مورد دیگر را متوجه سرمایه شما می‌کند.

    تمام این موارد باعث شده است تا امروزه خرید، فروش و نگهداری از دلار‌های کاغذی به یک فرآیند پیچیده و دشوار تبدیل شود.

    با محبوبیت ارز‌های دیجیتال و گسترش استفاده از آن‌ها، برای این مشکل راه حلی عرضه شده است که استیبل کوین نام دارد.

    استیبل کوین تتر چیست؟

    ارز‌های دیجیتال با نوسانات قیمتی خود محبوب شده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران به هدف کسب سود از این نوسانات قیمتی رمزارز خریداری می‌کنند. در حالی که این نوسانات قیمتی مزایای خود را دارند، اما باعث شده است تا به راحتی نتوان از ارز‌های دیجیتال در راستای حفظ ارزش سرمایه و یا انجام معاملات استفاده کرد.

    در پاسخ به این مشکل، ارز‌های دیجیتالی با قیمت ثابت عرضه شده‌اند که به آن‌ها استیبل کوین گفته می‌شود. استیبل کوین ارز‌های دیجیتالی هستند که از تمام ویژگی‌ها و فناوری‌های بلاک چین بهره می‌برند، اما همواره قیمت خود را به نسبت 1:1 با ارز‌های فیات مانند دلار و یورو و یا دارایی‌ها مانند طلا حفظ می‌کنند.

    استیبل کوین‌ها در دسته‌های مختلفی عرضه شده‌اند و محبوب‌ترین آن‌ها استیبل کوین‌های دلاری هستند، ارز‌های دیجیتالی که قیمت 1 دلاری دارند و همواره این قیمت را حفظ می‌کنند. یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین‌های دلاری، تتر نام دارد.

    تتر (USDT) در سال 2014 توسط شرکت Tether با هدف دسترسی به دلار آمریکا در فضای ارز‌های دیجیتال عرضه شد و در مدت کوتاهی موفق شد تا در میان سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و تریدر‌های بازار به یکی از محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال تبدیل شود.

    شرکت تتر با کمک ذخایر ارزی و دارایی و همچنین مدیریت عرضه و تقاضا، قیمت تتر را در 1 دلار حفظ می‌کند و این استیبل کوین تا به امروز موفق شده است تا در بحران‌های مختلف بازار ارز‌های دیجیتال با موفقیت این ثبات قیمتی را داشته باشد؛ موضوعی که به افزایش محبوبیت و اعتبار آن کمک بسیاری کرده است.

    مزیت تتر چیست و چرا گزینه بهتری نسبت به دلار کاغذی است؟

    همانطور که گفته شد، استیبل کوین‌ها ارز دیجیتال هستند و در حالی که قیمت ثابتی دارند، اما از خدمات و مزیت‌های فناوری بلاک چین بهره‌مند هستند. این بدین معنی است که تتر را می‌توان همانند دیگر ارز‌های دیجیتال به راحتی در کیف پول‌های ارز دیجیتالی نگهداری کرد، به هر کیف پول در سراسر جهان منتقل کرد و در صرافی‌های مختلف جهانی معاملات آن را انجام داد.

    امکان نگهداری تتر در کیف پول‌های ارز دیجیتالی باعث می‌شود تا دیگر در هنگام خرید و نگهداری دلار، نگران موارد ایمنی نباشید و با استفاده از این کیف پول‌ها به امن‌ترین نحو ممکن و تا به هر زمانی که بخواهید از دلار‌های دیجیتالی خود نگهداری کنید.

    همچنین تراکنش‌های انجام شده با تتر کم کارمزد، سریع و بدون محدودیت است و می‌توانید در هر زمان تتر‌های خود را در تراکنش‌ها استفاده کنید و یا به دیگر کاربران در سراسر جهان دلار ارسال کنید.

    از دیگر مزیت‌های خرید تتر نسبت به دلار کاغذی، می‌توانیم به بازار همیشه آنلاین آن اشاره کنیم که این امکان را به شما می‌دهد تا در هر ساعت شبانه روز و حتی در تعطیلات، با استفاده از صرافی‌های داخلی به راحتی و به نرخ لحظه‌ای دلار خریداری کنید و یا بفروشید.

    جمع‌بندی

    با فعالیت صرافی‌های متنوع داخلی، امروزه این امکان برای خریداران و فروشندگان دلار فراهم شده است تا تنها در عرض چند دقیقه و با ثبت نام و احراز هویت در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، با گوشی هوشمند و یا رایانه خود با ریال، دلار خریداری کنند و یا بفروشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.