سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41241 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اَتَک به دولت !
    12 دی 1395 - 23:34
    شناسه : 25763
    0

    چندی پیش در رسانه ها خبری مبنی بر فیلتر شدن بازی “کلش آف کلنز” به دلیل ترویج و آموزش اعمال خشونت‌آمیز از طریق سامانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای منتشر شد و خیلی سریع بین مردم دست به دست گشت. این خبر که شگفتی ها را برانگیخت بهانه ای شد تا برخی فعالان  شبکه های اجتماعی بلافاصله […]

    پ
    پ

    چندی پیش در رسانه ها خبری مبنی بر فیلتر شدن بازی “کلش آف کلنز” به دلیل ترویج و آموزش اعمال خشونت‌آمیز از طریق سامانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای منتشر شد و خیلی سریع بین مردم دست به دست گشت.

    این خبر که شگفتی ها را برانگیخت بهانه ای شد تا برخی فعالان  شبکه های اجتماعی بلافاصله پس از شنیدن این موضوع به صفحه رییس جمهور در اینستاگرام وارد شده و با کامنت های خود و با هشتگ #کلش_را_آزاد_کنید به ساده ترین روش ممکن، شدیدترین اعتراض را نسبت به این قضیه بیان کنند. آن ها در پیام هایشان شخص رییس جمهور را خطاب قرار داده و حتی تهدید کردند که دیگر به او رای نخواهند داد.

    اینکه یک روز کودکی پای تماشای صحنه اعدام در ملاء عام می نشیند و بسیاری از اتفاقات ناهنجار در جامعه در یک طرف قرار می گیرد و تنها یک بازی کارتونی و کودکانه در تلفن همراه و تبلت، مصداق بارز آموزش و ترویج خشونت عنوان می شود، جای بسی تامل دارد و نشان می دهد دغدغه چیز دیگری است و در پشت پرده استراتژی خاموش جریان های مخالف دولت را روایت می کند. گروه هایی که از هیچ راهی برای ضربه زدن به دولت یازدهم دریغ نمی کنند و اینبار قصد دارند با سوء استفاده از یک بازی موبایلی پرمخاطب که میلیون ها نفر سرگرم آن هستند، دولت روحانی را به چالش کشیده و جایگاه اجتماعی آن را متزلزل سازند.

    photo_2017-01-01_23-26-43

    روی کار آمدن این دولت مصادف شد با آغاز فراگیری شبکه های اجتماعی و همه شاهد هستند که شخص دکتر روحانی و هیات دولت همواره در برابر کسانی که دسترسی مردم به محیط آزاد اطلاعاتی را تهدیدی برای خود قلمداد می کردند، ایستاد و نگذاشت سیاست های محدودیت آمیز در اینترنت همچنان تداوم یابد.

    آنچه مسلم است؛ دولت یازدهم هیچگاه بدنبال محدودسازی مردم به هر شکلی نبوده و نیست و تاکنون تلاش ها و مقاومت های بسیاری برای استفاده آزاد آحاد مختلف مردم از فضای مجازی و بهره مندی نامحدود از اطلاعات داشته و هزینه های بسیاری را هم در این مسیر پرداخته است. زیرا این دولت اعتقاد دارد با بستن فضاهای مجازی هیچ اصلاحی در جامعه رخ نمی دهد بلکه باید به مردم آموزش صحیح استفاده از این فضاها را داد.

    کلش آف کلنز یک بهانه است و می طلبد مردم هشیاری به خرج داده و در برابر بانیان اصلی این قضایا یعنی کسانی که پا روی حقوق مردم می گذارند بایستند، نه کسی که تمام توان خود را برای باز پس گیری حقوق ملت گذاشته است.

    به امید آنکه طراحان  اینگونه اتاق های فکر به این نکته پی ببرند که پیروزی با کمرنگ کردن امید مردم و ترویج روحیه یاس و ناامیدی در جامعه میسر نخواهد شد و باید راه دیگری را بیازمایند!

    ایمان رنجکش – روزنامه معین

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.