جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41540 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دستگاه یو پی اس چه تفاوتی با دستگاه استابلایزر دارد؟
    03 تیر 1402 - 13:07
    شناسه : 257757
    0

    تفاوت استابلایزر با یو پی اس سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد. اینکه یو پی اس چه فرقی با استابلایزر دارد؟ هر یک از این دستگاه‌ها را برای چه نوع کاربری مورد استفاده قرار می‌دهند؟ اصلا بهتر است دستگاه استبلایزر خریداری کنیم یا اینکه به سراغ دستگاه یو پی اس برویم؟ پاسخ خود را در این مقاله پیدا کنید.

    پ
    پ

     تفاوت یو پی اس و استابلایزر

    تفاوت دستگاه یو پی اس و استبلایزر در چیست؟

    هرچند که دستگاه یو پی اس و استابلایزر ممکن است برای یک هدف و برای محافظت از دستگاه‌های الکتریکی استفاده شوند، اما ماهیت آن‌ها متفاوت از یکدیگر است. اگر بخواهیم به ساده‌ترین زبان ممکن در این باره صحبت کنیم، می‌توانیم این طور بگوییم که:
    مهم‌ترین تفاوت استابلایزر با یو پی اس، در کارکرد آن‌ها است. دستگاه استابلایزر تنها برای تثبیت جریان برق شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما دستگاه یو پی اس می‌تواند علاوه بر تثبیت ولتاژ، جریان موردنیاز در مواقع قطع برق را نیز فراهم کند.
    هر دو دستگاه یو پی اس و استابلایزر را می‌توان برای محافظت از تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار داد. این دستگاه‌ها می‌تواند برای کاربری‌های خانگی، اداری، پزشکی و حتی صنعتی نیز استفاده کرد. هر دو دستگاه می‌توانند سلامت و طول عمر تجهیزات حساس شما را تضمین کنند. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند از بروز آسیب در قطعات آن‌ها در اثر آلودگی‌های برق شهری نیز، جلوگیری کنند.

     مهم‌ترین تفاوت استابلایزر با یو پی اس

    دستگاه استابلایزر چیست؟

    دستگاه استابلایزر (Stabilizer) یک از ساده‌ترین و در عین حال از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای حفاظت الکتریکی از تجهیزات مختلف است. همان طور که از نام این دستگاه نیز به خوبی پیداست، این دستگاه می‌تواند جریان برق یا همان ولتاژ ورودی به دستگاه‌ها و تجهیزات متصل را، تثبیت (Stable) کند. از همین جهت استفاده از آن بسیار اهمیت دارد.
    از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های دستگاه استابلایزر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    •  این دستگاه می‌تواند جریان برق را تثبیت کرده و در یک بازه یا روی یک ولتاژ معین نگه دارد.
    •  این دستگاه می‌تواند کاهش ولتاژ را اصلاح کرده و در صورت لزوم، آن را برای قرار گرفتن در بازه امن، افزایش دهد.
    •  همین طور دستگاه استابلایزر می‌تواند افزایش شدید ولتاژ را نیز اصلاح کرده و برای قرار گرفتن در بازه امن، آن را کاهش دهد.
    •   این دستگاه می‌تواند از نوسانات ولتاژ ورودی به مدار دستگاه‌های متصل جلوگیری کرده و از این طریق، سلامت آن‌ها را تضمین کند.
    •    در نهایت، استفاده از استابلایزر می‌تواند از نقص‌های برق شهری و یا اتصالات کوتاه و موارد مشابه نیز جلوگیری کند.

     استابلایزر چیست

    انواع دستگاه استابلایزر کدام است؟

    دستگاه استابلایزر انواع مختلفی دارد. هر یک از انواع این دستگاه ویژگی‌های خاص خودش را دارد و کاربر می‌تواند باتوجه به نیازهای خود، خرید یکی را مد نظر قرار دهد. مهم‌ترین دسته‌بندی دستگاه استابلایزر به شرح زیر است:

    استابلایزر رله‌ای

    نوع ساده‌ترین از دستگاه استابلایزر به شمار می‌رود. این دستگاه برای استفاده‌های خانگی و اداری، به طور کلی برای استفاده‌های غیرحساس، گزینه بسیار مناسبی است. این نوع از دستگاه استابلایزر، با استفاده از کلیدهای رله‌ای جریان را تثبیت کرده و آن‌ را در یک بازه معین، به صورت ثابت نگه می‌دارد.

    استابلایزر سروو موتوری

    نوع پیشرفته‌تر از دستگاه استابلایزر است که در آن، از موتوری به اسم موتور سروو استفاده شده است. دقت این دستگاه در تثبیت ولتاژ بسیار بیشتر است؛ به همین دلیل از آن برای کاربری‌های حساس‌تر و تجهیزات مهم‌تر استفاده می‌شود. از این نوع معمولا در مراکز پزشکی و صنعتی استفاده می‌کنند.

    مطالعه بیشتر: راهنمای خرید استابلایزر

    دستگاه یو پی اس چیست؟

    دیگر دستگاه مهمی که از آن برای محافظت الکتریکی استفاده می‌شود، دستگاه یو پی اس است. یو پی اس (UPS) یا همان منبع تغذیه اضطراری بدون وقفه (Uninterruptible Power Supply) از جمله مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که باید برای حفظ امنیت دستگاه‌های الکتریکی از آن استفاده کرد. دستگاه یو پی اس علاوه بر آنکه می‌تواند جریان را تثبیت کند، می‌تواند در زمان قطعی برق شهری نیز، جریان مورد نیاز ما را برای مدت محدود، تامین نماید.
    از جمله مهم‌ترین مزایا و کارکردهای دستگاه یو پی اس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    •     تامین جریان موردنیاز برای استفاده از تجهیزات الکتریکی در زمان قطعی برق
    •    ارائه فرصت کافی به کاربرد برای ذخیره اطلاعات حیاتی یا خاموش کردن تجهیزات به شکل امن
    •    تثبیت جریان برق شهری و تامین ولتاژی کاملا اصلاح شده برای تجهیزات
    •     مناسب برای استفاده‌های خانگی، اداری، پزشکی و صنعتی

    images 1687598088 6496b40818080 - دستگاه یو پی اس چه تفاوتی با دستگاه استابلایزر دارد؟ - شرکت فروش یو پی اس

    انواع دستگاه یو پی اس کدام است؟

    درست مانند استابلایزر، دستگاه یو پی اس نیز انواع مختلفی دارد. کاربر باید بسته به نیاز خود، به سراغ یکی از انواع دستگاه یو پی اس برود. به طور کلی، دستگاه یو پی اس را می‌توان در سه دسته‌بندی مهم قرار داد:

    یو پی اس آفلاین

    ساده‌ترین نوع دستگاه یو پی اس است. این دستگاه برای کاربری‌های خانگی و غیرحساس استفاده می‌شود. ساختار این دستگاه بسیار ساده است و باید بدانید که اکثر مدل‌های یو پی اس آفلاین، قابلیت تثبیت ولتاژ را ندارند.

    یو پی اس آنلاین

    پیشرفته‌ترین نوع دستگاه یو پی اس است که از آن برای کاربری‌های حساس و تجهیزات مهم استفاده می‌شود. این یو پی اس می‌تواند بالاترین میزان محافظت از تجهیزات الکتریکی را ارائه دهد. گفتنی است که اکثر مدل‌های یو پی اس آنلاین، دارای استابلایزر داخلی هستند.

    یو پی اس لاین اینتراکتیو

    ترکیبی از دستگاه‌های آفلاین و آنلاین به شمار می‌رود. میزان محافظت این دستگاه متوسط است و به همین دلیل از آن برای کاربری‌های نیمه حساس استفاده می‌شود. قیمت مناسب، ارائه مخافظت متوسط و همینطور وجود استابلایزر داخلی در برخی از مدل‌ها، از مزایای انواع لاین اینتراکتیو به شمار می‌رود.

    خرید یو پی اس و استابلایزر از تجهیز آرمان

    از آنجایی که دستگاه‌های یو پی اس و استابلایزر بسیار حساس هستند و برای کاربری‌ها و تجهیزات حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند، خرید آن‌ها از یک مرجع مطمئن، بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، پیشنهاد ما این است که برای خرید استابلایزر یا یو پی اس، به تجهیز آرمان مراجعه فرمایید.

    مجموعه تجهیز آرمان با نام کامل شرکت تجهیز آرمان پویان هونام (تاپکو) از جمله معتبرترین مراکز خرید تجهیزات محافظت الکتریکی در ایران به شمار می‌رود.از جمله بهترین تامین‌کنندگان دستگاه یو پی اس و استابلایزر در ایران است. حتی برای خرید باتری یو پی اس و سایر تجهیزات نیز می‌توان روی آن حساب کرد.

    ارائه باکیفیت‌ترین محصولات از بهترین برندها، تنوع بالای محصولات و مدل‌ها، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و همین‌طور ارسال به سرتاسر ایران، از جمله مهم‌ترین مزایای تجهیز آرمان است.

    images 1687598110 6496b41e2c385 - دستگاه یو پی اس چه تفاوتی با دستگاه استابلایزر دارد؟ - شرکت فروش یو پی اس

    برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید ups و شروع فرایند خرید، تنها کافی است که از راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

    • www.tajhizarman.com
    •    ایمیل: info@tajhizarman.com
    •     تلفن ثابت: ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۴ – ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۵
    • فروش:  ۰۹۹۳۷۶۵۷۲۰۶
    • خدمات پس از فروش: 09179968684
    •     آدرس شرکت: شیراز – خیابان فلسطین – حد فاصل هدایت و حکیمی – پلاک 50

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.