یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تالش در معرض تهدید جمعیتی قرار دارد/ MRI تالش به شهرستان دیگری منتقل نخواهد شد
    18 خرداد 1402 - 3:46
    شناسه : 257970
    0

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان جمعیت را مقوله مهم و قابل‌توجه برای همگان دانست و گفت: علیرغم اینکه تالش وضعیت مطلوب‌تری در حوزه جمعیتی دارد، اما در معرض تهدید جمعیتی است.

    پ
    پ

    IMG 20230608 115442 596 - تالش در معرض تهدید جمعیتی قرار دارد/ MRI تالش به شهرستان دیگری منتقل نخواهد شد -

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، پیش از ظهر امروز، نشست شورای سلامت شهرستان تالش با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، مهندس فرامرز مرجانی – سرپرست فرمانداری شهرستان، مسئولان بهداشت و درمان شهرستان تالش و همچنین خیّران سلامت در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.

    دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از استقبال مسئولان تالش از هیئت‌رئیسه دانشگاه به‌ویژه امام‌جمعه شهرستان، اظهار کرد: نهاد نماز جمعه، پایگاه الهی و مردمی است و دغدغه آن‌ها و طرح مطالبات ائمه جمعه، راهگشای امور است.

    وی جمعیت و ورود استان گیلان به چاله جمعیتی را چالش بزرگ استان برشمرد و افزود: املش، سالمندترین شهرستان کشور و میزان زادآوری در کل استان بسیار پایین است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شهرستان تالش گرچه در حوزه جمعیت وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد اما در معرض تهدید است.
    دکتر آشوبی با اشاره به تهدیدات جمعیتی در گیلان، گفت: اگر روند جمعیت در استان گیلان و حتی شهرستان تالش به همین روال ادامه داشته باشد، نه‌تنها در بسیاری از بخش‌ها ازجمله پزشک متخصص بلکه در داشتن پزشک عمومی نیز با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

    وی مقابله با تعارض منافع را مرز مشخص خادمان سلامت در دوره کنونی برشمرد و گفت: تحت هیچ شرایطی با کسانی که منافع خود را به منافع دو و نیم میلیون نفر جمعیت ترجیح می‌دهند، کنار نخواهیم آمد و این رویکرد را از خودمان شروع کرده و فقط در بخش دولتی مشغول به کار هستیم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به احداث بیمارستان جدید در تالش و تلاش‌های صورت گرفته در جهت اخذ مجوز احداث بخش قلب در تالش، گفت: این بیمارستان جزو پروژه‌های در دست احداث توسط راه و شهرسازی است و امیدوارم هرچه سریع‌تر احداث و مورد بهره برداری مردم شهرستان قرار بگیرد.

    دکتر آشوبی با رد شائبه انتقال MRI از بیمارستان شهید نورانی تالش به بیمارستان شهید حسین پور لنگرود، تصریح کرد: MRI تالش به اسم تالش ثبت‌شده و تاکنون 6.5 میلیارد تومان برای خرید آن هزینه صرف شده و در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری قرار دارد.
    وی بر ضرورت توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در نظام سلامت تأکید کرد و گفت: امروزه نیروهای تخصصی و فوق تخصصی که در مهرماه هرسال توزیع می‌شوند به‌جای مرکز استان در شهرستان‌ها ازجمله قطب های شرق و غرب و شمال توزیع و شروع به کار می‌کنند.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گسترش انواع سرطان‌ها در استان ازجمله شهرستان تالش، خاطرنشان کرد: سیر گسترش سرطان می‌طلبد تا مقوله بهداشت و غربالگری‌ها در استان، جدی گرفته شود.

    دکتر آشوبی، از تدوین برنامه مدون در نظام سلامت استان خبر داد و افزود: اجرای این برنامه‌ها با مشارکت همگانی محقق می‌شود و لازم است در راستای برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت به‌دور از حواشی تلاش کرد.

    وی افزایش رضایتمندی را رکن مهم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در شهرستان تالش سطح انتظارات را برای خدمت مطلوب‌تر افزایش داده و بر ما واجب است تا با تلاش جدی‌تری به مردم خدمت کنیم.
    مهندس فرامرز مرجانی – سرپرست فرمانداری تالش نیز در این نشست امنیت و سلامت را مکمل یکدیگر دانست و اظهار کرد: این مهم در قرآن و تعابیر اسلامی فراوان به آن اشاره شده و بسیار حائز اهمیت است.
    وی، شهرستان تالش را بعد از رودبار با جمعیت بیش از 200 هزارنفری، وسیع‌ترین شهرستان استان گیلان برشمرد و افزود: نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان تالش با توجه به سرانه جمعیتی نیازمند توجه بیش‌ازپیش است.
    سرپرست فرمانداری تالش با اشاره به خدمات گسترده نظام سلامت در شهرستان تالش، گفت: خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران در نظام سلامت برای شهرستان تالش ارائه کرده، قابل‌توجه و درخور تحسین است.
    مهندس مرجانی با اشاره به پیشگامی مردم تالش در ولایتمداری و پاسداری از ارزش‌های انقلاب، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان گرچه از خدمات ارائه‌شده در تالش راضی هستند اما نیازمند توجه بیش‌ازپیش مسئولان استانی و ملی است.

    وی به خدمات خیران سلامت در شهرستان تالش به‌ویژه در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: خیران تالش از پیشتازان و پیشگامان منطقه هستند و پیش از اینکه ما نیازهای سلامت را به آن‌ها اعلام کنیم، در ارائه خدمات نیکوکارانه، پیش‌قدم هستند.

    سرپرست فرمانداری شهرستان تالش با بیان اینکه تالش بهترین بیمارستان ممکن را در غرب گیلان دارا است، افزود: این بیمارستان در شرایط اضطرار و اوج کرونا به بهره‌برداری رسید و از برخی از کمبودات تجهیزاتی در مضیقه بوده و مستلزم تسریع در توسعه تجهیزات پزشکی و سرمایه‌ای است.

    مهندس مرجانی همچنین خواستار توسعه پایگاه اورژانس شهری، توسعه تجهیزات سرمایه‌ای و همچنین افزایش نیروی انسانی متخصص، راه‌اندازی سریع دستگاه MRI و همچنین افزایش خدمات دارویی و رفاهی در بیمارستان شهید نورانی تالش شد.
    گفتنی است در این نشست، دکتر سعید رستمی – مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش و همچنین تعدادی دیگر از مسئولان تالش نیز به ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بهداشت و درمان شهرستان تالش، نیازمندی‌ها و همچنین راهکارها برای بهبود وضعیت نظام سلامت تالش پرداختند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.