شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41464 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ضرورت راه‌اندازی کلینیک ویژه سالمندی در گیلان/ راه‌اندازی رشته دکترای سالمند شناسی یک مطالبه است
    25 خرداد 1402 - 3:58
    شناسه : 258001
    0

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان علاوه بر فرزندآوری، وضعیت خوبی در حوزه جمعیت سالمندی نیز ندارد، گفت: راه‌اندازی کلینیک ویژه تخصصی سالمندی و همچنین راه‌اندازی رشته ارشد سلامت سالمندی دکترای سالمند شناسی در استان یک ضرورت و مطالبه است.

    پ
    پ
    IMG 20230614 154719 057 - ضرورت راه‌اندازی کلینیک ویژه سالمندی در گیلان/ راه‌اندازی رشته دکترای سالمند شناسی یک مطالبه است -
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، عصر امروز نشست کمیته تخصصی سلامت و امور بیمه‌ای سالمندان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط با جمعیت سالمندی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
    در این نشست آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود زندگی سالمندان، نیازسنجی‌ها و امکانات در دسترس و نیازمند احداث یا توسعه و همچنین توجه به نیازمندهای حمایتی و معیشتی جمعیت سالمندی استان گیلان به‌ویژه سالمندان پرخطر موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.
    دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش زادآوری و افزایش جمعیت سالمندی در گیلان، اظهار کرد: استان گیلان بدترین وضعیت را در حوزه جمعیت ازجمله در فرزندآوری و توجه به جمعیت سالمندی دارد.
    وی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت سالمندی در گیلان و محدود بودن امکانات خدمت دهنده به آن‌ها، افزود: میزان و حجم اقدامات صورت گرفته در رابطه با جمعیت قابل‌توجه سالمندی در استان گیلان رضایت‌بخش نبوده و مستلزم توجه بیش‌ازپیش است.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تحمیل هزینه‌های بالای درمان جمعیت سالمندی در استان، گفت: بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر در سن بازنشستگی و سالمندی حادث می‌شود و این مسئله بسیار هزینه‌بر و چالشی بر وضعیت حوزه جمعیتی وارد می‌کند.
    دکتر آشوبی، یکی از راه‌های ارائه خدمت مطلوب به جمعیت سالمندی را راه‌اندازی کلینیک ویژه سالمندی دانست و افزود: خدمت به جمعیت سالمندی بسیار ویژه است و راه‌اندازی یک کلینیک جامع سالمندی در گیلان ضرورت دارد.
    وی تربیت دانش‌آموختگان حوزه سالمندی به جهت خدمت بهینه به جمعیت سالمندی را یک ضرورت برشمرد و گفت: یکی از مطالبات و پیگیری‌های ما از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جذب و راه‌اندازی رشته ارشد سلامت سالمندی و دکترای سالمندشناسی در استان گیلان است.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همچنین مناسب‌سازی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و سایر بخش‌های ارائه‌دهنده خدمت را از دیگر الزامات برای سالمندی بانشاط در استان گیلان دانست.
    به گزارش وبدا، بیش از 15 درصد جمعیت گیلان سالمند هستند که بیشترین میزان جمعیت سالمندی را در گستره جمعیتی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
    گفتنی است، استان گیلان از مقاصد اسکان جمعیت سالمندی در کشور است که دوران بازنشستگی را در این خطه سبز سپری می‌کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.