یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تسریع در احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تختخوابی مهم‌ترین مطالبه شورای زیستی گیلان از رئیس‌جمهور
    27 خرداد 1402 - 4:00
    شناسه : 258008
    0

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مشکل گیلان در پدافند زیستی، فقدان یک بیمارستان جنرال در مرکز استان است، گفت: مهم‌ترین مصوبه و مطالبه شورای زیستی پدافند غیرعامل استان گیلان، تسریع در احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تختخوابی است.

    پ
    پ

    photo144177860963850251 - تسریع در احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تختخوابی مهم‌ترین مطالبه شورای زیستی گیلان از رئیس‌جمهور -

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، صبح امروز کارگروه شورای زیستی پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمدعلی ویشکائی – مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نمایندگان و اعضای کارگروه شورای زیستی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

    دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تاکید بر اهمیت موضوعات مطروحه در شورای زیستی پدافند غیرعامل، اظهار کرد: مشکل گیلان در پدافند زیستی، فقدان یک بیمارستان جنرال در مرکز استان به جهت ارائه خدمات به مردم است.

    وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان گیلان، افزود: مهم‌ترین مصوبه و مطالبه شورای زیستی پدافند غیرعامل استان گیلان تسریع در احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تختخوابی است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پراکندگی مراکز آموزشی و درمانی در مرکز استان و ضعف نظام سلامت از این منظر، گفت: بدون شک استان گیلان با پراکندگی مراکز آموزشی درمانی، در زمان بروز حوادث امکان خدمت‌رسانی مناسب به مردم وجود نخواهد داشت، بخصوص آنکه ضعف شدید فضای فیزیکی درمان در بحران کرونا گواهی بر این ادعا است.

    دکتر آشوبی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در گیلان تقویت اهداف پدافندی در استان‌های همجوار نیز به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از بیماران استان اردبیل، بخشی از مردم غرب مازندران و یا بعضاً مردم زنجان خدمات سلامت‌محور و درمانی خود را از استان گیلان و شهر رشت دریافت می‌کنند و لازم است توجه رئیس‌جمهور در سفر آینده به بخش سلامت استان گیلان جلب شود.

    محمدعلی ویشکائی – مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این نشست از اخذ مجوز فعالیت اولین دانشکده پدافند غیرعامل در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این دانشکده در سفر آینده رئیس‌جمهور به گیلان افتتاح و در دفترچه آزمون سراسری نیز دانشجو می‌پذیرد.

    وی افزود: یکی از سه رشته تعریف‌شده در دانشکده پدافند غیرعامل گیلان، رشته زیستی و پرتوی است که لازم است همکاری همه‌جانبه برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این رشته مضاعف شود.

    گفتنی‌است؛ در این نشست پیرامون آخرین اقدامات مدیریت پسماند عفونی مراکز درمانی، اقدامات مقابله‌ای با بیماری فاسیولا و همچنین وضعیت آب غیربهداشتی در مسیر انتقال به مزارع و باغات استان گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.