یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41479 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا بدون سایت از دنیای تجارت حذف می شوید
    07 تیر 1402 - 12:26
    شناسه : 258195
    0

    شما نیز اگر در حرفه تان سایت نداشته باشید خیلی زود حذف می شوید. چرا که نسبت به یکی از رقیب هایتان که زودتر از شما سایت دارد و یا دارد حرفه ای تر کار می کند عقب تر هستند. پس باید دست بجنبانید. اگر نمی توانید هزینه های زیادی کنید بهتر است از یک سایت ساده تر کارتان را شروع کنید. بعد ها هم می توانید ارتقایش دهید و چیزها و امکانات دیگر به آن اضافه کنید.

    پ
    پ

    word image 258195 1 - چرا بدون سایت از دنیای تجارت حذف می شوید -

    اگر صاحب یک کسب و کار باشید ممکن است تیتر این مطلب کمی باعث ناراحتی شما شده باشد. و یا باعث شده باشد دلهره ای پیدا کنید. در این مطلب می خواهیم در مورد این صحبت کنیم که چرا دنیای تجارت نوین تا این اندازه به وب سایت ها وابسته شده است. چرا مهم است که حتما و حتما برای کار خود یک سایت داشته باشید. اصلا مهم نیست در چه حرفه ای مشغول هستید. یک پزشک هستید و یا یک مهندس تفاوتی ندارد. باید وبسایت داشته باشید تا بتوانید در دنیای تجاری امروز باقی بماند. توجه کنید گفتم باقی بمانید نگفتم پیشرفت کنید. برای جلو افتادن از رقبا باید خیلی بیش تر کار کنید. باید حتما سایت داشته باشید و باید هر روز این سایت شما به روز رسانی شود. در غیر این صورت خیلی زود از رقبای خود عقب می افتید. در ادامه به ریز موارد خیلی بیش تر می پردازیم.

    اینترنت آمد و خودش را وارد زندگی ما کرد

    اوایل که برای بعضی کارها نیاز داشتیم وارد اینترنت شویم را یادتان هست؟ اگر متولد اوایل دهه هفتاد و یا پیش تر از آن باشید این روزها را احتمالا یادتان نرفته است. آن زمان ها باب نبود که همه در خانه شان اینترنت داشته باشند. اینترنت که جای خود دارد. برای برخی از کارها نیاز بود وارد اینترنت شویم. مثلا باید برای ثبت نام کنکور سایت سازمان سنجش ثبت نام می کردیم. تازه اینترنت هم اگر بود همه بلد نبودند با آن کار کنند!

    وصل شدن به اینترنت و دردسرهایش یک طرف و بلد بودن و نبودن یک طرف دیگر. انگار خیلی ها از اینترنت می ترسیدند. وب سایت ها امینیت کافی نداشت. خیلی ها اصلا جرات نمی کردند به صورت مجازی از یک سایت خرید کنند. و می ترسیدیم که نکند کسی به شیوه آنلاین کلاهمان را بردارد. به خصوص این که تازه اینترنت داشت همه گیر می شد سریال هایی هم از صدا و سیما در مورد این دزدی های اینترنتی پخش ده بود و خیلی ها را ترسانده بود. البته پر بیراه هم نمی گفتند. خود من یکبار به صورت اینترنتی یک کتاب خریدم که هرگز به دستم نرسید! سنم کم بود و دوست داشتم یک خرید اینترنتی داشته باشم و کمی مدرن عمل کنم. و این تجربه را هرگز به پدر و مادرم نگفته بودم.

    اعتماد سازی به اینترنت و شروع زندگی نوین

    گفتم که اعتمادسازی نبود و نمی شد با خیال راحت در یک سایت پرداخت اینترنتی انجام داد. کم کم برای شروع اعتمادسازی وب سایت های مختلف اقدام به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی کردند. این نماد در جایی در سایت درج می شد که درست در جلوی چشم بود. و میشد فهمید که طرف کارش درست است و می شود از خدمات و یا کالاهای او استفاده کرد.

    خریدهای اینترنتی هم تک و توک باب شدند. خیلی ها از این شیوه استقبال می کردند و خیلی چیزها را اینترنتی می خریدند. البته این را بگویم که صاحبان فروشگاه های اینترنتی در آن زمان خیلی مشقت کشیدند و عرق ریختند. چرا که به این راحتی ها نمی شد کسی را مجاب کرد از آن ها خرید کند. پس پرداخت در محل گذاشتند. و این باعث شد که خرید اینترنتی کم کم به جریان بیفتند و چرخ های آهنین و سنگینش کمی بچرخند.

    موتور های جست و جو متحول شدند

    این موضوع را خیلی جوان ها یادشان نیست. اما حداقل من یادم هست که در زمان گذشته وقتی می خواستیم دنبال چیزی در اینترنت بگردیم به این راحتی ها پیدایش نمی کردیم. قبل از این که گوگل این قدر معروف شود با موتور جست و جوی یاهو کار می کردیم. یک عبارت را جست و جو می کردیم. باید صفحه های زیادی را می گشتیم که مطلبی پیدا کنیم که نزدیک به چیزی باشد که به دنبالش بودیم. کم کم موتورهای جست و جو حرفه ای تر شدند. تا جایی که امروز ف میزنی میرود فرحزاد. بله شما کافی است اول چیزی را که می خواهید بزنید. خودش به شما پیشنهاد می دهد و می فهمد که به دنبال چه هستید. الان دیگر بچه ها هر سوالی را از پدر و مادرشان نمی پرسند. بلکه سریع یک جست و جوی اینترنتی می کنند. فلان جایمان درد می کند سرچ می کنیم و می فهمیم که لابد از فلان چیز است. می خواهیم فلان جا برویم روی نقشه های اینترنتی می زنیم و به ما راه را نشان می دهد. خلاصه که برای پیدا کردن هر چیز و هر پاسخی به گوگل و موتور های جست و جوی دیگر متوسل می شویم.

    جست و جو ها هدفمند شد و علم سئو به وجود آمد

    سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جوگر. این معنی فارسی اش است. حال برای چه کاری استفاده می شود. این را خیلی واضح و شفاف می گویم که هر کسی به راحتی متوجه شود. می خواهیم وقتی کسی چیزی را جست و جو می کند ما را پیدا کند. به طور مثال یک نفر سایت فروش اینترنتی موبایل دارد. وقتی کسی سرچ می کند خرید موبایل آنلاین می خواهد سایت او بیاید. برای این کار باید سایتش را سئو کند و جوری عمل کند که در نتیجه سرچ، گوگل آن سایت را بیاورد. صاحبان کسب و کارها نیز از این موضوع نهایت استفاده را کرده اند. در اوایل مطلب گفتم بدون سایت از گردونه رقابت حذف می شوید. اما سایت کافی نیست و باید بیشتر کار کنید. باید سایت شما بهینه شود و وقتی کسی عبارتی را در مورد کسب و کارتان جست و جو می کند شما را پیدا کند. پس از این که سایت شما طراحی شد و کاملش کردید باید به سراغ موضوع سئو و بهینه سازی سایت بروید. اگر دانش این کار را ندارید خراب کاری نکنید. سئو کار حرفه ای است و تجربه می خواهد. به راحتی با خواندن مطالبی در این باره نمی توانید سایت خود را وارد نتایج کنید. پس برای این کار یک آدم کار بلد و یا یک شرکت حرفه ای پیدا کنید.

    در هر دسته و هر حرفه ای که فکر کنید سایت وجود دارد

    هر روز هزاران سایت طراحی می شود و در دسترس قرار می گیرد. در هر موردی که فکرش را بکنید کلی سایت وجود دارد. خیلی ها اصلا برای سرگرمی سایتی را برای خودشان را طراحی می کنند. یک نفر را می شناسم که به خاطر تجربه های پزشکی که در نتیجه سال ها کار در زمینه پرستاری کسب کرده است وب سایتی را راه اندازی کرده است. در این سایت مطالب پزشکی می گذارد و خیلی ها هم استفاده می کنند.

    خیلی ها هم از سایتشان پول در می آورند. یک سایت طراحی کرده اند و محصولاتشان را در آن قرار داده اند. خیلی ها یا اینترنتی محصولات را می خرند و یا تلفن می زنند تا برایشان ثبت سفارش انجام شود. برخی نیز از طریق این جست و جو ها فروشگاه را پیدا می کنند و حضوری خرید می کنند. به هر طریق سایت باعث شده فروششان بیش تر شود.

    اولین کسانی که وب سایت لازم شدند شرکت ها بودند. هر کس زنگ می زد و می خواست چیزی در مورد نمونه کارهایشان و یا پروژه ها یا هر چیز دیگری بداند می گفت سایت داری؟ آدرس سایتتون رو میدید؟ به این ترتیب صاحبان شرکت ها که اتفاقا خیلی هم سنتی بودند و تغییر برایشان سخت بود مجبور بودند سایتی داشته باشند. حتی یک سایت ساده که آن ها را به صورت کلی معرفی کند و به مشتری هایشان بگوید که چه چیز برای عرضه دارند.

    حرفه ای تر شدن طراحی ها و راحت شدن کارها

    در زمان قدیم طراحی سایت کار سختی بود. هر کسی علمش را نداشت. الان هم ساده نیست. خودم طراح سایت هستم. پس به کسی بر نخورد. اما انگار روی روال افتاده است. کد نویسی ها و اصلا روش کدنویسی راحت تر شده است. در اینترنت می شود خیلی چیزها را پیدا کرد. خود من روزی به یک خطا برمی خوردم و روزها برای از بین بردن آن خطا و یا این که بفهمم چرا خطایی وجود دارد زحمت می کشیدم. اما امروز به لطف اینترنت و وب سایت ها حداقل پاسخ خیلی از این سوال ها را زودتر پیدا می کنم. هم علم کدنویسی و پلتفرم ها بهتر شده است و هم کسانی هستند که تجربه دارند و کلاس های آموزشی خوبی می گذارند. پس شرکت ها و افرادی که دارند کار طراحی انجام می دهند حرفه ای تر شده اند. اصلا اگر حرفه ای نشوند آن ها نیز حذف می شوند. چرا که دست در هر کاری زیاد شده است و معمولی ها به راحتی حذف می شوند.

    شما نیز اگر در حرفه تان سایت نداشته باشید خیلی زود حذف می شوید. چرا که نسبت به یکی از رقیب هایتان که زودتر از شما سایت دارد و یا دارد حرفه ای تر کار می کند عقب تر هستند. پس باید دست بجنبانید. اگر نمی توانید هزینه های زیادی کنید بهتر است از یک سایت ساده تر کارتان را شروع کنید. بعد ها هم می توانید ارتقایش دهید و چیزها و امکانات دیگر به آن اضافه کنید. می توانید از پلن های طراحی سایت قسطی که بعضی شرکت ها ارائه می دهند هم استفاده می کنید. هر کار می کنید فقط زودتر شروع کنید. تنبلی کردن در این شرایط که هر روز همه در حال تغییر و پیشرفت کردن هستند می تواند باعث شود درآمدتان را از دست بدهید. و یا ناامید شوید و فکر کنید باید به دنبال یک شغل دیگر باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.