یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41485 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از روزی بترسید که دیگر ما را ترور نکنند ؛ ان‌شاءالله ترورها ادامه خواهد یافت
    07 تیر 1402 - 15:46
    شناسه : 258239
    0

    حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش یادبود شهدای هفتم تیر با عنوان «از بهشتی تا آرمان» اظهار کرد: تا وقتی ما را ترور می‌کنند، بدانید در مسیر درست هستیم. از روزی بترسید که دیگر ما را ترور نکنند؛ این یعنی ما دیگر خلاف منافع دشمن عمل نمی‌کنیم.

    پ
    پ

    روزی بترسید که دیگر ما را ترور نکنند - از روزی بترسید که دیگر ما را ترور نکنند ؛ ان‌شاءالله ترورها ادامه خواهد یافت - ترور

    به گزارش همشهری آنلاین، اولین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی و شهدای ۷۲ تن با عنوان «از بهشتی تا آرمان»، سه‌شنبه ۶ تیر، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، برگزار شد. این مراسم با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شعرخوانی حمیدرضا برقعی و احمد بابایی و حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشکری و خانواده شهدای ترور منافقین، هسته‌ای، هفتم تیر و امنیت نظیر خانواده‌ شهیدان آرمان علی‌وردی، محسن فخری‌زاده، مصطفی احمدی‌روشن، محمدعلی فیاض‌بخش و … از جمله حاضران این همایش بودند.

    برقعی در ابتدای مراسم ابیاتی از اشعار خود را برای حضار قرائت کرد و در انتها سرود:

    تا دشمن ما واهمه از جان دارد

    در سایه شب خنجرِ پنهان دارد

    همواره پر از وحشت رویاروییست

    ترس از هوس غارت ایران دارد

    ائمه هدف ترور بودند

    در ادامه مراسم رحیم پور ازغدی با اشاره به مفهوم ترور، گفت: مذهب شیعه، رهبران و آرمان‌های آن از همان ابتدا هدف ترور بودند. تنها مذهبی که تمام رهبران آن، یعنی ائمه (ع)، ترور شدند، مذهب شیعه است. سیدالشهدا هم تحت وحشیانه‌ترین نوع ترور بود. هدف ترور وحشت‌افکنی است. آن‌ها می‌خواهند با ترساندن مردم به آن‌ها بگویند این راه را نروید، چرا که خطرناک است.

    هدف ترور ترس است

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پس هدف کشتارهای تروریستی علیه جبهه حق و عدالت، ترساندن مردم است. مجاهدان، مبارزان، عدالت‌خواهان، انقلابیان و … که در مقابل استکبار و استعمار ایستادند، ضدترور محسوب می‌شوند، ولو با اسلحه در مقابل اسلحه ایستاده باشند.

    او هدف کشتارهای تروریستی را شرح داده و افزود: هدف کشتارهای تروریستی علیه جبهه حق و عدالت، ترساندن مردم است؛ ولی هدف عدالت‌خواهان ترساندن ظالم است. قرآن می‌فرماید علیه ظالمانی که منطق سرشان نمی‌شود و با خشونت جلو می‌آیند، با خشونت بایستید و آن‌ها را بترسانید. به آن باید بفهمانیم که اگر خون مظلوم را ریخت، خودش هم امنیت نخواهد داشت.

    مبارزه با ظلم خدمت به عدالت است

    رحیم‌پور ازغدی درباره مفهوم جنگ بیان کرد: جنگ هم کثیف‌ترین عمل انسان‌ است، هم زیباترین عمل او. اگر انسان به شیوه عادلانه و برای دفاع از مظلوم با ظالم بجنگد، این جنگ و ایجاد ارعاب در دل ظالم مقدس است. مبارزه با ظلم، خدمت به عدالت محسوب می‌شود. استفاده از خشونت غیرقانونی و غیرعادلانه علیه عدالت، ترور وحشیانه به حساب می‌آید.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: خشونت به خودی خود، خوب یا بد نیست. این که خشونت علیه چه کسی باشد، خوب یا بد بودن آن را تعیین می‌کند. اگر کسی از خشونت برای گرفتن حق مظلوم استفاده کند، خشونت او غیرانسانی است. اما اگر از آن برای پس گرفتن حق مظلوم از ظالم استفاده کند، خشونت او انسانی به حساب می‌آید.

    ان‌شاءالله ترورها ادامه خواهد یافت

    او اعلام کرد: تا وقتی ما را ترور می‌کنند، بدانید در مسیر درست هستیم. از روزی بترسید که دیگر ما را ترور نکنند. این یعنی ما دیگر خلاف منافع دشمن عمل نمی‌کنیم. یعنی ما دیگر برای دشمن خطرناک نیستیم، پس ضرری برای دشمن نداریم و به درد نمی‌خوریم. ان‌شاءالله ترورها ادامه خواهد یافت. امام خمینی (ره) گفتند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.»

    رحیم‌پور تأکید کرد: اگر ما را ترور کنند، هم به نفع ما است هم انقلاب؛ چرا که خودمان به بهشت می‌رویم و انقلاب را هم خون شهدا نجات می‌دهد.

    هر کس تسلیم ظلم نشود تروریست است

    این نظریه پرداز به تعریف تروریسم در جوامع جهانی اشاره کرد و گفت: ترور و تروریسم در دنیا تعریفی شسته رفته، قانونی و اجماعی ندارد. هر کس تعریف خود را ارائه داده است و هنوز با تعریف ترور بازی می‌کنند. جالب این است که استکبار جهانی به هر کس که در مقابل آن‌ها از خودش دفاع می‌کند، تروریسم می‌گوید. یعنی هر کس تسلیم آن‌ها نشود تروریست است.

    او ادامه داد: گیوتین نماد انقلاب فرانسه است، چرا که پس از انقلاب فرانسه، سر ۶۰ الی ۸۰ هزار نفر از مخالفان انقلاب را در خیابان‌های فرانسه و پاریس با گیوتین قطع کردند. یعنی داعش در مقابل انقلاب فرانسه سوسول بازی محسوب می‌شود. چند هزار نفر را وسط دریا از کشتی بیرون انداختند. با این‌ حال آن‌ها این عمل را ترور نمی‌دانند.

    هدف ترور، تفکر افراد است

    ازغدی اعلام کرد: ما معتقدیم ترور تعریف جهانی دارد. عملیات مسلحانه هم در هدف و هم در شیوه، یا مصداق ظلم است یا مصداق مبارزه با ظلم. اگر مصداق ظلم باشد، ترور محسوب می‌شود.

    این سخنران با ذکر اینکه در ترور اشخاص هدف اصلی نیستند، افرود: افکار هدف اصلی ترور هستند. کسی که از روحانیت فقط لباس آن را دارد، هدف ترور نیست ولی شخصی مثل شهید بهشتی که در افکار، شخصیت، عملکرد و … عالی و سودمند بود، هدف ترور قرار گرفت. شهید بهشتی نه تنها درجبهه چپ کشور مخالف داشت، بلکه در میان قشر مذهبی هم مخالف داشت؛ بطوریکه برخی او را منحرف می‌دانستند.

    ترور گناه عمومی است

    او با اشاره به برخی تفکرات شهید بهشتی، توضیح داد: شهید بهشتی سرک کشیدن در حریم خصوصی دیگران را منع می‌کرد. یعنی اگر کسی در خلوت خود گناه کند، به شخص دیگری ارتباط ندارد. اما اگر گناه او جنبه عمومی پیدا کند، بجای یک گناه، مرتکب دو گناه شده؛ یکی انجام خود گناه و دیگری علنی کردن آن. پس باید با این گناه که عمومی شده برخورد کرد. ترور یکی از مصادیق گناه عمومی است.

    رحیم‌پور ازغدی در پایان اعلام کرد: شهید بهشتی اعتقاد داشت اگر بخش‌های مسئول، به وظایف خود درست عمل کنند، بقیه بخش‌های جامعه هم خواه یا ناخواه رفتار درست را انجام می‌دهند.

    کد خبر 770064
    منبع: فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.