یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41663 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2382×
زائر 111 ساله ایرانی پس از پایان مراسم حج فوت شد
  • 8 تیر 1402 ساعت: 2:25
  • شناسه : 258254
    1

    مدیر حج و زیارت استان کردستان با تایید خبر درگذشت مسن‌ترین زائر کشور، اظهار داشت: حاج مصطفی محمودزاده زائر 111 ساله حج تمتع با لباس احرام و پس از انجام اعمال حج به دلیل سکته قلبی به دیار باقی شتافت. 

    پ
    پ

    زائر 111 ساله ایرانی پس از پایان مراسم حج فوت شد - زائر 111 ساله ایرانی پس از پایان مراسم حج فوت شد - حاج مصطفی محمودزاده

    زائر ۱۱۱ ساله کردستانی که مسن‌ترین زائر کشورمان بود امروز پس از انجام اعمال حج درگذشت.

    مدیر حج و زیارت استان کردستان با تایید این خبر، اظهار داشت: حاج مصطفی محمودزاده زائر 111 ساله حج تمتع امروز با لباس احرام و پس از انجام اعمال حج به دلیل سکته قلبی به دیار باقی شتافت.

    شیرزادی اظهار داشت: محمودزاده به عنوان ‌مسن‌ترین زائر کشورمان از شهرستان بانه امروز پس از انجام اعمال حج در سرزمین منا وفات کرد.

    محمودزاده حین اعزام به حج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با وجود اینکه 111 سال سن دارم، اما هنوز روی زمین کشاورزی کار می‌کنم و همین مسئله موجب شده به لحاظ جسمی و روحی از سلامت کامل برخوردار هستم.

    کار و تلاش روی زمین کشاورزی که هر روز برای رسیدن به آن باید از سرآشیبی تندی عبور کنم و استفاده از مواد غذایی سالم که اغلبا تولید زمین کشاورزی خودم است، موجب شده که بدنم در سن 111 سالگی در سلامت کامل باشد و بدون هیچ مشکلی ساعت‌ها قدرت پیاده روی و کار سخت را دارم.

    آرزوی سفر به سرزمین وحی را از جوانی داشتم، اما امکان رفتن بنا به دلایل مختلف میسر نشد، چند سال پیش خواستم ثبت نام کنم، پشیمان شدم سن و سالم بالا بود و می‌ترسیدم اجل فرصت سفر ندهد ولی به پیشنهاد یکی از دوستانم بالاخره ثبت نام کردم و امروز به عنوان پیرترین زائر ایرانی راهی سرزمین وحی می‌شوم.

    در طول این سال‌ها بارها و بارها در خیال خود را در خانه خدا تصور کرده‌ام، دست به دیواره کعبه شریف آورده‌ام، شاید خیلی از حرف‌هایی که زائرین برای گفتن در آن دقایق اولیه وصال با معبود آن هم در کعبه عشق با خود قرار گذاشته‌اند را من هم با خود گفته باشم.

    خانواده مرحوم محمودزاده اعلام کرده‌اند، جسد آن مرحوم در سرزمین وحی تدفین می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.