پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • موسیقی استان گیلان در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است
    14 دی 1395 - 11:18
    شناسه : 25830
    0

    ناصر مسعودی از اساتید آواز گیلان با بیان اینکه هنر موسیقی این استان در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، گفت: باید گام های موثری برای رسیدن به جایگاه اصلی گیلان در عرصه موسیقی برداشته شود. به گزارش «بامردم»، ناصر مسعودی در نشست خبری که بعدازظهر دوشنبه در مجموعه خاتم الانبیای رشت برگزار شد با اشاره […]

    پ
    پ

    ناصر مسعودی

    ناصر مسعودی از اساتید آواز گیلان با بیان اینکه هنر موسیقی این استان در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، گفت: باید گام های موثری برای رسیدن به جایگاه اصلی گیلان در عرصه موسیقی برداشته شود.

    به گزارش «بامردم»، ناصر مسعودی در نشست خبری که بعدازظهر دوشنبه در مجموعه خاتم الانبیای رشت برگزار شد با اشاره به وجود فاصله میان پیشکسوتان عرصه موسیقی و نسل جوان، اظهار کرد: دست اندرکاران این هنر باید جلساتی برای استفاده از تجربیات پیشکسوتان و جوانان برگزار کنند.

    خواننده برجسته گیلانی آینده موسیقی را در دست جوانان دانست و بر ضرورت همکاری و حمایت مسئولان از جوانان عرصه موسیقی تاکید و خاطرنشان کرد: ارتباط جوانان نیز  با پیشکسوتان باید نزدیک تر و پررنگ تر از گذشته شود.

    مسعودی با بیان اینکه جایگاه این هنر موسیقی در ۵۰ سال آینده مطلوب نیست، افزود: موسیقی گیلان در جایگاه اصلی خود قرار ندارد و لازم است که اقدامات موثری برای پیشرفت این هنر در استان گیلان و رسیدن به جایگاه اصلی آن از سوی هنرمندان و مسئولان صورت گیرد.

    این خواننده برجسته گیلانی با اشاره به اینکه امروز نوبت حضور فعال تر جوانان در عرصه موسیقی استان است، تصریح کرد: متاسفانه موسیقی از جهش لازم برخوردار نبوده و در حال تکرار است و چنین روندی برای هیچ کس رضایت بخش نیست.

    مسعودی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال بوده که در گیلان اجرا نداشته است، ادامه داد: اجرای موسیقی به دو زبان فارسی و گیلکی در سراسر دنیا موجب استقبال همگان شده است.

    رئیس انجمن موسیقی گیلان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه حمایت از هویت و نام آوران موسیقی استان از وظایف و اولویت های اصلی این انجمن است، اظهارکرد: انجمن موسیقی باید با انجام استعدادیابی و معرفی هنرمندان گام موثری در این زمینه بردارد.

    علی احمدی فر تهاجم فرهنگی را کتمان ناپذیر دانست و با اشاره به شکاف و تفاوت زیاد میان تحصیلکردگان موسیقی امروز و گذشته، گفت: از میان برداشتن این شکاف از وظایف انجمن موسیقی است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.