جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41542 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهکار های فوق العاده برای سفید و تمیز نگه داشتن ریشه فرش
    11 تیر 1402 - 2:10
    شناسه : 258429
    0

    یک فرش تمیز و سفید می تواند نمای اتاق را روشن تر کند و فضایی از ظرافت و پاکی ایجاد کند. با این حال، تمیز نگه داشتن فرش شما با وجود آلودگی های محیطی کاملاً چالش برانگیز است. این مقاله نکاتی را برای حفظ تمیزی و سفیدی ریشه فرش در خانه ارائه می کند. اگر این راه حل های خانگی و خودآموز برای شما کافی یا کاربردی نیستند، نگران نباشید! خدمات حرفه ای قالیشویی خوشنام تهران همیشه آماده ارائه خدمات با کیفیت به شما می باشد.

    پ
    پ

    یک فرش تمیز و سفید می تواند نمای اتاق را روشن تر کند و فضایی از ظرافت و پاکی ایجاد کند. با این حال، تمیز نگه داشتن فرش شما با وجود آلودگی های محیطی کاملاً چالش برانگیز است. این مقاله نکاتی را برای حفظ تمیزی و سفیدی ریشه فرش در خانه ارائه می کند. اگر این راه حل های خانگی و خودآموز برای شما کافی یا کاربردی نیستند، نگران نباشید! خدمات حرفه ای قالیشویی خوشنام تهران همیشه آماده ارائه خدمات با کیفیت به شما می باشد.

    word image 258429 1 - راهکار های فوق العاده برای سفید و تمیز نگه داشتن ریشه فرش -

    راه حل های خانگی

    1. جاروبرقی منظم: برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار که می تواند به مرور زمان منجر به تغییر رنگ ریشه و در مواردی خود فرش شود، فرش ها باید حداقل یک بار در هفته بوسیله جاروبرقی نظافت شوند.

    2. رفع فوری لکه: هنگامی که لکه یا کثیفی ای اتفاق می افتد سریع عمل کنید. قبل از اینکه آلودگی به شکل عمیقی در ریشه فرش نفوذ کند، بلافاصله آن را با استفاده از دستمال پارچه ای و شوینده پاک کنید.

    3. از جوش شیرین استفاده کنید: جوش شیرین را روی لکه بریزید، کمی زمان به آن دهید مثلا بگذارید یک شب تا صبح روی فرش بماند. سپس آن را با جاروبرقی پاک کنید. جوش شیرین به پاک کردن لکه و ازگرداندن درخشندگی فرش و همچنین از بین بردن بو کمک می کند.

    4. محلول سرکه را امتحان کنید: ترکیبی از نسبت های مساوی آب و سرکه در از بین بردن لکه های سخت بدون آسیب رساندن به رنگ فرش معجزه می کند.

    5. محصولات تمیز کننده حرفه ای: محصولات زیادی در دسترس هستند که به طور خاص برای تمیز کردن فرش طراحی شده اند که اگر روش های خانگی اثر نکند می توانید از آنها استفاده کنید.

    6. پیشگیری بهتر از درمان است! استفاده از کاور فرش می تواند عمر فرش و قالی شما را افزایش داده و از زرد شدن ریشه های فرش جلوگیری کند.

    word image 258429 2 - راهکار های فوق العاده برای سفید و تمیز نگه داشتن ریشه فرش -

    انواع شوینده مناسب برای سفید شدن ریشه فرش

    در ادامه هر یک از مراحل مهم سفید شدن ریشه فرش توضیح داده شده است:

    1. استفاده از جوش شیرین برای سفید شدن ریشه فرش

    جوش شیرین یک پاک کننده خانگی رایج است که کاربردهای مختلفی برای تمیز کردن دارد، از جمله سفید کردن ریشه فرش. ریشه‌های فرش نزدیک ‌ترین قسمت ‌ها به زمین هستند، جایی که گرد و غبارو کثیفی به مرور زمان در آنجا تجمع پیدا می کنند. این امر می تواند باعث تغییر رنگ ریشه ها شود و ظاهر آن را تیره یا زرد رنگ کند.

    word image 258429 3 - راهکار های فوق العاده برای سفید و تمیز نگه داشتن ریشه فرش -

    • فرش را به طور کامل جارو برقی بکشید تا هر گونه کثیفی یا آشغال از بین برود.
    • مقدار زیادی جوش شیرین را روی ریشه های فرش و قسمت هایی که به نظر تغییر رنگ داده اند بپاشید.
    • از یک برس یا جاروی نرم استفاده کنید تا جوش شیرین را روی ریشه فرش بمالید. این کار را ادامه دهید تا جوش شیرین به خورد ریشه ها رود.
    • اجازه دهید جوش شیرین حداقل 30 دقیقه یا حداکثر یک شب برای بهترین نتیجه روی فرش بماند.
    • فرش را دوباره جاروبرقی بکشید تا جوش شیرین به طور کامل از روی ریشه فرش و خود فرش پاک شود.

    جوش شیرین به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی عمل می کند و همچنین دارای خواص لکه بری است که می تواند به از بین بردن کثیفی و لکه ها از ریشه فرش کمک کند. این یک راه حل ایمن و موثر برای سفید کردن فرش و ریشه آن است. با توجه به اینکه روشهای خانگی به طور معمول اسیبی به فرش نمی رسانند می توانید در دفعات مکرر از آنها استفاده کنید.

    1. استفاده از محلول سرکه

    سرکه یک محلول شستشوی فرش طبیعی و کاربردی است که می تواند لکه و بوهای مختلف را از بین ببرد. برای استفاده از سرکه می توان آن را با مایع ظرفشویی، آمونیاک و آب گرم به نسبت های مختلف بسته به نوع و اندازه فرش و لکه مخلوط کرد. باید قبل از استفاده از سرکه بر روی فرش روی قسمت کوچکی از ریشه آن آزمایش شود. روش های مختلفی برای استفاده از سرکه برای تمیز کردن فرش وجود دارد، مانند:

    3 یا 4 فنجان سرکه سفید را با مایع ظرفشویی و آب گرم در یک سطل مخلوط کنید. یک پارچه نرم، برس یا اسفنج را به محلول آغشته کنید وروی ریشه فرش به آرامی با حرکات خطی در جهت ریشه بکشید. سپس ریشه فرش را با آب بشویید یا سطح آن را با یک پارچه تمیز آغشته به آب به آرامی پاک کنید.

    1. استفاده از محصولات تمیز کننده حرفه ای

    برای تمیز کردن ریشه فرش می‌توانید از محصولات تمیز کننده حرفه‌ای مخصوص فرش استفاده کنید. قبل از استفاده از هر روشی، باید ریشه فرش را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که آسیبی به رنگ و بافت فرش وارد نکنید. همچنین بعد از شستشو، باید ریشه فرش را با آب ولرم آبکشی کنید و در محیط آزاد خشک کنید برای استفاده از شوینده های صنعتی حتما دستورالعمل مربوط به استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید و تست قبل از استفاده روی قسمت کوچک فرش یا ریشه فراموش نشود.

    1. خدمات حرفه ای

    در حالی که این راه‌ حل‌ های خانگی برای اکثر موارد عالی عمل می‌کنند، ممکن است زمان ‌هایی پیش بیاید که نتیجه مورد نظر شما حاصل نشود. مانند بعد از یک مهمانی بزرگ یا ایجاد لکه‌ های سرسخت بوسیله حیوان خانگی که به راحتی پاک نمی شوند.

    در چنین مواقعی می توانید از یک سرویس قالیشویی در جنت آباد و سایر نقاط تهران مانند قالیشویی معتبرخوشنام تهران استفاده کنید. این مجموعه با تجهیزات پیشرفته و پرسنل کارآزموده انواع لکه های موجود روی فرش و یا ریشه آن را بدون کوچکترین آسیبی به ریشه یا خود فرش پاک می کنند. تیم مجموعه خوشنام از مواد شوینده سازگار با محیط زیست استفاده می کند که کثیفی را به طور کامل از ریشه آن پاک می کند و همینطور آسیبی به فرش و محیط زیست وارد نمی کند.

    سخن پایانی

    ریشه های فرش به عنوان اصلی ترین جزء فرش در نظر گرفته می شوند. آسیب رسیدن به آن در اثر بی دقتی و یا شستشوی نامناسب می تواند با گذشت زمان باعث تخریب کامل فرش شود. بنابراین بهتر است برای شستشوی فرش و ریشه های آن از یک مجموعه خدماتی معتبر استفاده نمایید. قالیشویی خوشنام تهران بهترین قالیشویی در تهران است که خدمات متنوعی نظیر رفوگری، ریشه زنی، شستشوی فرش دستبافت، ماشینی، تابلوفرش و فرش های گران قیمت را با بالاترین کیفیت ارائه می کند. برای نظافت عمیق تر و دقیق تر، خدمات قالیشویی حرفه ای مانند خوشنام تهران می تواند گزینه ای عالی باشد. این مجموعه خدماتی با استفاده از تجهیزات تخصصی و شوینده های مناسب می‌توانند به طور موثری کثیفی، انواع لکه‌ و بو را از فرش شما پاک کنند.

    این مجموعه قالیشویی در چیتگر، مهرآباد، المپیک، شهرک غرب، شهران و بسیاری نقاط دیگر در تهران خدمات باکیفیت و حرفه ای خود را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می نماید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.