پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41533 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ویژگی ها و مشخصات فنی استنلس استیل 430
    17 تیر 1402 - 14:54
    شناسه : 258837
    0

    ورق استنلس استیل 430 یک نوع فولاد ضد زنگ است که از ترکیب آهن، کروم و کربن تشکیل شده است. ا

    پ
    پ
    تنوع و گریدهای مختلفی از فولاد ضد زنگ تولید و به بازار عرضه می‌شود. ورق استنلس استیل گرید 430 یکی از پرکاربردترین انواع استنلس استیل بگیر است که کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارد. ورق استنلس استیل 430 یک نوع فولاد ضد زنگ است که از ترکیب آهن، کروم و کربن تشکیل شده است. این نوع فولاد دارای مقاومت خوب در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و به دلیل قابلیت خوب خمش و جوشکاری، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی ترکیبات ورق استیل 430 و کاربردهای آن در صنایع مختلف بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

    ورق استنلس استیل 430 یک نوع فولاد ضد زنگ است که از ترکیب آهن، کروم و کربن تشکیل شده است. ا

    ویژگی های ورق استنلس استیل 430

     کروم موجود در استیل 430 بین 16 تا 18 درصد است. این عنصر سبب می‌شود آلیاژ خاصیت فریتی پیدا کند. البته با توجه به ارزشمند بودن بر قیمت ورق استیل 430 نیز اثر می‌گذارد.

    در مقابل، نیکل موجود در استیل 430 در حد صفر و یا بسیار ناچیز است و نهایتا به 0.5 یا 0.75 درصد می‌رسد. نیکل خاصیت استیل را آستنیتی (نگیر) می‌کند. بنابراین استیل 430 که نیکل کمی دارد یا فاقد آن است، فریتی می‌شود و در دسته استیل‌های بگیر (دارای خاصیت مغناطیسی) قرار می‌گیرد.

    میزان کربن در این آلیاژ می‌تواند از صفر تا 0.12 درصد متغیر باشد که درصد زیادی نیست.  منگنز و سیلسیوم هرکدام 1 درصد در ترکیب استیل 430 سهم دارند. سایر عناصر موجود در این آلیاژ شامل فسفر و گوگرد است که درصد آن‌ها نیز کمتر از این حد است.

    مقاومت به خوردگی  ورق استیل 430  در برخورد با نیتریک، گازهای گوگرد‌دار و بسیاری از انواع اسیدهای آلی و غذایی بسیار خوب است.  مقاومت به حرارت این ورق در کاربردهای متناوب تا 870 درجه و در کاربردهای مداوم تا 815 درجه می‌رسد.

    البته پس از قرارگیری در دمای 400 تا 600 درجه ممکن است تا حدی شکنندگی پیدا کند. برای رفع این حالت می‌توان از عملیات آنیل بهره گرفت. تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

     ورق فولادی 430 به دلیل شکل پذیری بالا و امکان تولید اشکال مختلف در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین قیمت ورق استیل 430 با توجه به این ویژگی نسبت به سایر مصالح فلزی بالاتر است.

    استیل 430 دارای خاصیت مغناطیسی است که در برخی از صنایع مانند صنایع الکترونیک و خودرو استفاده می شود. به همین دلیل قیمت استیل 430 در برخی صنایع بالاتر است.

    خواص فیزیکی استنلس استیل 430

    استنلس استیل 430 یکی از فولادهای ضد زنگ است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص مکانیکی آن عبارتند از:

    •     مقاومت به خوردگی: استنلس استیل 430 دارای مقاومت خوب به خوردگی در برابر آب، هوا، اسیدها و بازها است.
    •    سختی: سختی استنلس استیل 430 حدود 180 تا 200 ویکرز (HV) است.
    •    قابل تشکیل‌پذیری: این فولاد قابل تشکیل‌پذیری خوب و با پاسخگوئی مناسب به فرآیندهای حرارت و شکل‌دهی دارد.
    •    مقاومت به حرارت: در دمای بالاتر از 600 درجه سانتی‌گراد، استنلس استیل 430 دچار تغیر شکل نموده و قابل شکستن می‌شود.
    •    مقاومت به خستگی: این فولاد دارای مقاومت مناسب به خستگی و رفت‌وبرگشت حرکت‌های مکانیکی است.
    •    مقاومت به ضربه: استنلس استیل 430 دارای مقاومت خوب به ضربه و شکستگی است

     استنلس استیل 430

    خواص شیمیایی ورق استیل 430

    استنلس استیل 430 یکی از فولادهای ضد زنگ است که در ساخت قطعات صنعتی، لوازم خانگی و محصولات دیگر استفاده می شود.  برخلاف ورق استیل 304 و 316، استنلس استیل 430 دارای مقدار کمتری نیکل و کروم است و به همین دلیل قابل تولید با قیمت پایین‌تر می‌باشد لذا متقاضی برای خرید استیل 430 در بازار نیز بسیار است.

    خواص شیمیایی ورق 430 عبارتند از:

    • حاوی حدود 17% کروم، که باعث مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی محصولات شده از این فولاد می شود.
    •    حاوی حدود 0.12% کربن، که باعث سخت شدن فولاد و افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و سایش محصولات شده از این فولاد می شود.
    •    حاوی حدود 1% منگنز، که به عنوان عامل تثبیت کننده کروم عمل کرده و بهبود خواص فولاد را تضمین می کند.
    •    حاوی حدود 0.75% سیلیکون، که به عنوان عامل آلیاژی در فولاد عمل می کند و باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و سایش محصولات شده از این فولاد می شود.

    کاربردهای استنلس استیل 430

    فروش ورق استیل 430 در بازار معمولا به دو صورت رول و شیت است. همچنین از نظر ظاهری در دو دسته مات و براق ارائه می‌شود. برخی کاربردهای آن در زندگی روزمره شما مشهود است. مثلا رویه اجاق‌گاز یا بدنه ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی می‌تواند از ورق استیل 430 ساخته شده باشد.

    در هر صورت باید گفت هدف از خرید ورق استیل 430 تنها محدود به همین موارد نیست. برخی از کاربردهای این ورق را بشناسید.

    •   رویه و بدنه لوازم خانگی (مانند اجاق‌گاز، فر، ماشین‌ لباسشویی، ماشین ظرفشویی و …)
    •    پنل‌های در و کابین یخچال و فریزر
    •    تجهیزات سلف‌سرویس و آشپزخانه‌ها
    •    پنل سقف
    •    دستگاه‌های علمی و آزمایشگاهی
    •    بست‌ها و اتصالات (خصوصا برای فضاهای خورنده)
    •    تزئینات داخلی خودروها
    •    اجزای دودکش
    •    اجزای ترانسفورماتور

     ورق استیل 430

    آمار فروش ورق استیل 430 با توجه به این کاربردهای گسترده بالا است. همچنین برای برخی از کاربردها از انواع مات و برای برخی دیگر از انواع براق (خصوصا در کاربردهایی که نمود دکوراتیو دارند و مشهود هستند) استفاده می‌شود.

    قیمت گذاری ورق استیل 430

    نمی‌توانیم قیمت ثابتی برای ورق استیل 430 ارائه دهیم زیرا همانند تمام کالاها قیمت آن در نوسان است. عوامل گوناگونی در تعیین این قیمت و نوسانات آن نقش دارند که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    وضعیت عرضه و تقاضا

    یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت ورق استیل 430، وضعیت عرضه و تقاضا برای آن در بازار است. درواقع میزان فروش و خرید ورق استیل 430 و وضعیت تناسب عرضه و تقاضا با یکدیگر می‌تواند نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

    اگر میزان عرضه و تقاضا متناسب با هم باشند، قیمت تقریبا ثابت و کم‌نوسان باقی می‌ماند. در شرایطی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، طبق قاعده قیمت کاهش پیدا می‌کند و اگر وضعیت برعکس باشد، افزایش قیمت خواهیم داشت.

    هزینه‌های حمل

    حمل‌ونقل یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت ورق استیل 430 و البته هر کالای دیگر است. این هزینه‌ها می‌توانند در فصولی از سال کاهش یا افزایش داشته باشند و بر قیمت تمام‌شده یک محصول اثر بگذارند. بسیاری از فعالان صنعتی که قصد خرید ورق استیل 430 را دارند، به فصل و وضعیت هزینه‌ها از جمله هزینه‌های حمل توجه فراوان دارند.

    images 1688675003 64a722bbd2435 - ویژگی ها و مشخصات فنی استنلس استیل 430 -

    هزینه مواد اولیه و تولید

    باید بدانیم که استیل وارداتی است و در کشور خودمان تولید نمی‌شود. از آنجا که ورق استیل 430 از ضایعات استیل ساخته می‌شود، قیمت آن نسبتا ارزان‌تر است.با این حال اگر میزان ضایعات در بازار کاهش پیدا کند و ماده اولیه برای تولید کمیاب شود، قیمت ورق استیل 430 نیز افزایش خواهد داشت.

    عامل دیگری که در قیمت تأثیر دارد، هزینه‌های تولید است. برای مثال با توجه به این‌که برای ذوب فلزات از حرارت زیاد استفاده می‌شود، افزایش هزینه انرژی می‌‌تواند در افزایش قیمت ورق استیل 430 مؤثر باشد.

    در این مقاله به طور کامل به معرفی استنلس استیل 430 پرداختیم و مشخصات فیزیکی و شیمیایی و کاربردهای آن را به طور کامل شرح دادیم. نکاتی نیز در رابطه با خرید ورق 430 وجود دارد که در نظر گرفتن آن‌ها خرید را برای شما سودمندتر می‌کند. هنگام خرید کیفیت استنلس استیل 430 را در نظر بگیرید، استنلس استیل 430 با کیفیت باید دارای خواص مکانیکی قابل قبول، مقاومت در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون، و ظاهر زیبا باشد. علاوه‌براین هنگام خرید استیل 430 ابعاد دقیق ورق را متناسب با ابعاد دلخواه خود در نظر بگیرید تا در نهایت پروژ‌ه‌های با بهره‌وری بالا ارائه دهید. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.