پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41527 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افشای راز چرخ خیاطی های میلیاردی
    18 تیر 1402 - 18:03
    شناسه : 258915
    2

    جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی داستانی است که از اوایل دهه 70 توسط افرادی سودجو منتشر شد، آن ها ادعا می کردند که به کار رفتن طلا و الماس در چرخ خیاطی قدیمی حقیقت داشته و میتوان به این چرخ خیاطی ها به چشم گنج نگاه کرد.

    پ
    پ

    افشای راز چرخ خیاطی های میلیاردی

    اوایل دهه 70 بود که موج حواشی در رابطه با چرخ خیاطی های قدیمی آغاز شد. همان چرخ خیاطی مادربزرگ ها که اکثرا در بهترین حالت روی طاقچه خانه ها خاک می خورد و کسی هم سراغی از آن ها نمی گرفت. با انتشار این خبر و گسترش آن در بین مردم عادی تمام توجه ها به این چرخ خیاطی ها جلب شد و همه به چشم گنجی که در خانه داشتند و به آن بی توجه بودند نگاه می کردند. این شایعات تا به امروز نیز ادامه دار است. به این شکل که شاهد آگهی هایی با ارقام عجیب غریب هستیم که به راحتی در سایت هایی مثل دیوار و… چرخ خیاطی های قدیمی به فروش گذاشته می شوند.

    images 1688820288 64a95a405513f - افشای راز چرخ خیاطی های میلیاردی - چرخ خیاطی

    امتحان کردن آن ساده است. کافی است که چرخی در سایت دیوار بزنید تا در کمترین زمان آگهی های میلیونی چرخ خیاطی های قدیمی را مشاهده نمایید. پس از تماس با یکی از فروشندگان این چرخ خیاطی های پرحاشیه، فروشنده که ادعا می کرده خود به کار عتیقه فروشی مشغول است، علت قیمت بالای این چرخ خیاطی ها را وجود طلا، الماس و جیوه قرمز در آن ها عنوان کرده بود. این فروشنده عتیقه جات همچنین تستی را مطرح کرد که خریدار با انجام آن تست می تواند از کذب نبودن این ادعا اطمینان حاصل کند. تست محک خود را به این صورت توضیح داد که اگر زنجیر طلا را در کنار ماسوره چرخ خیاطی نگه دارید، ماسوره آن را از خود دور می کند و دیگر این که در صورتی که گوشی موبایل خود را نزدیک چرخ خیاطی نگه دارید آنتن آن می رود. این دو امر را نشانه اصل بودن چرخ خیاطی و تایید وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی دانست.

    متاسفانه اولین باری نیست که افراد سودجو و طمعکار دست به فریب و گرفتن پول های هنگفتی از مردم ساده دل می زنند. درواقع از اول دهه 70 تا به امروز افراد زیادی در دام شایعه وجود طلا و الماس در چرخ خیاطی های قدیمی افتاده اند.

    images 1688820288 64a95a4063e58 - افشای راز چرخ خیاطی های میلیاردی - چرخ خیاطی

    تاریخچه ساخت اولین چرخ خیاطی ها

    اولین سری چرخ خیاطی ها با چوب ساخته شده و از استخوان های تیز شده به عنوان سوزن استفاده می کردند. پس از مدتی جنس بدنه چرخ خیاطی ها به چدن و سوزن آن به جنسی از فلز ارتقا یافت اما در هیچ زمانی از پروسه ساخت و تکمیل چرخ خیاطی ها، نیازی به استفاده از هیچ عنصر قیمتی نبوده و هیچوقت از عناصر قیمتی مثل طلا،جیوه قرمز و یا الماس در آن به کار نرفته است. چرخ خیاطی دارای مکانیسم برقی بوده و از یک قلاب به همراه یکسری مفاصل تشکیل شده است. جالب است بدانید اولین چرخ خیاطی اتوماتیک، در فرانسه توسط فردی به نام تیمونیه اختراع شد. ولی علت ثبت نشدن چرخ خیاطی به نام او دلیلی نداشت جز آتش گرفتن کارگاه او توسط خیاطانی که از ترس کساد شدن کارشان، شبانه به کارگاه او حمله کرده و کارگاه او را آتش زدند. پس از این اتفاق اولین چرخ خیاطی در قرن هجدهم و در امریکا ساخته شده و به ثبت رسید. اولین چرخ خیاطی که به ایران وارد شد، در زمان مظفرالدین شاه بود که در بین ایرانی ها رواج بسیار زیادی پیدا کرد.

    داستان چرخ خیاطی قدیمی و جیوه قرمز

    جیوه به عنوان فلزی ارزشمند تقریبا 1500 سال پیش توسط هندی ها و چینی ها کشف شد. پس از آن کشور های زیادی از جمله یونانیان باستان و مصریان باستان از این فلز محبوب برای کاربردهای مختلفی استفاده می کردند. خطر زیاد جیوه را یونانیان باستان هنگامی متوجه شدند که از جیوه برای کندن موی حیوانات و درست کردن کلاه از موی آن ها استفاده می کردند. و پس از مدتی متوجه شدند که استفاده از این ماده باعث بروز بیماری هایی می شود که مرگ کلاهدوزان را در پی داشته است. بر خلاف ارزشمند بودن این فلز و کاربردهای زیادی که در صنایع مختلف دارد، نباید از خطرات آن ها چشم پوشی کرد. در این میان برخی به وجود جیوه قرمز و به کار رفتن آن در چرخ خیاطی های قدیمی باور دارند که باعث حواشی و سودجویی های بسیاری از سالیان گذشته تا به امروز شده است. برای مثال این پیام مدتی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده و افراد زیادی را وسوسه و در دام افراد سودجو و کاهبرداران انداخت. پس از فراگیر شدن این خبر افراد سودجوی دیگری به انتشار آگهی هایی پرداختند که چرخ خیاطی های خود را با قیمت های 800 میلیون تومان تا حتی 7 میلیارد تومان هم به فروش گذاشتند.

    رئیس پلیس فتا در استان کرمانشاه در پی انتشار این اخبار و کلاهبرداری های انجام شده گفت: داستان جیوه قرمز مربوط به داستانی قدیمی است که در آن افرادی باور دارند که جیوه سرخ در لانه خفاش و مومیایی های مصر باستان پیدا شده و اکسیری شفابخش است که می تواند برای هر دردی درمان باشد. اما این داستان کذب بوده و در حقیقت اصلا ماده ای به نام جیوه قرمز وجود خارجی ندارد. گسترش اخبار جعلی ای از این دست باعث ایجاد موجی از ناامنی روانی در بین افراد به ویژه کاربران شبکه های اجتماعی می شود.

    images 1688820288 64a95a406867b - افشای راز چرخ خیاطی های میلیاردی - چرخ خیاطی

    خرید چرخ خیاطی قدیمی دست دوم

    برای خرید چرخ خیاطی قدیمی و دست دوم نیاز است که اطلاعات کافی را در زمینه چرخ خیاطی مورد نظر خود داشته باشید و از خرید از افراد و سایت های غیرمعتبر و ناشناس به شدت بپرهیزید. به طور کلی خرید چرخ خیاطی قدیمی دست دوم صحت دارد و امکان پذیر است اما نکته مهم در خرید چرخ خیاطی قدیمی سینگر و مارشال در این است که فریب افراد سودجو کهفروشنده این چرخ ها هستند را نخورید و به طمع میلیاردر شدن با الماس درون این چرخ ها و یا بهره بردن از جیوه قرمز به کار رفته در آن ها، مال خود را از دست ندهید. فروشگاه اینترنتی نخ سوزن که مرجعی برای خدمت رسانی به صورت اینترنتی به مشتریان بازرگانی شفیعی است، یکی از معتبرترین فروشگاه ها برای خرید انواع چرخ خیاطی های قدیمی و استوک همچنین خرید به روزترین چرخ خیاطی ها می باشد. بازرگانی شفیعی امکان خرید را به صورت حضوری و غیرحضوری برای مشتریان خود فراهم کرده و با ارائه خدمات مشاوره رایگان، بهترین راهنمایی را در هنگام خرید چرخ خیاطی صنعتی و خانگی نو یا استوک را به شما ارائه می دهد. این امر موجب می شود تا از هرگونه فریب خوردن و یا موردسواستفاده قرار گرفتن توسط افراد سودجو به دور مانده و با آگاهی کامل انتخاب درستی را انجام دهید و از خرید خود لذت ببرید.

    جمع بندی

    آنچه در این مقاله خواندید توضیحاتی بود در رابطه با سودجویی افراد کلاهبرداری که شایعه وجود الماس و یا جیوه قرمز را در چرخ خیاطی پخش کردند. مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره شد عبارت است از:

    • تاریخچه ساخت اولین چرخ خیاطی ها به زمانی مربوط می شود که بدنه آنها را با استفاده از چوب ساخته و از استخوان به عنوان سوزن استفاده می کردند.

    • در زمان های نه چندان دور داستان هایی مبتنی بر وجود جیوه قرمز در لانه خفاش ها، چرخ خیاطی های خیلی قدیمی و در دهان مومیایی های مصر باستان گفته می شد.

    • این داستان ها و اساسا وجود جیوه قرمز به عنوان ماده ای شیمیایی توسط کاشناسان این حوزه رد شده و افراد سودجو در این زمینه توسط پلیس فتا مورد پیگیری قرار گرفتند.

    • از نکات مهم در خرید چرخ خیاطی قدیمی دست دوم می توان به داشتن اطلاعات کافی و خرید از فروشگاه های مطمئن و معتبر اشاره کرد.

    • و…

    سوالات متداول

    چرخ خیاطی قدیمی را کجا بفروشیم؟

    کارشناسان توصیه می کنند که خرید و فروش چرخ خیاطی های قدیمی برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو، در مراکز و فروشگاه های معتبری انجام شود که پس از انجام معامله هیچکدام از طرفین دچار ضرر مالی نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.