دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41594 تعداد نوشته های امروز : 18 تعداد دیدگاهها : 2375×
چرا استفاده از لوله پلی اتیلن بهترین راهکار برای کشاورزی است؟
18 تیر 1402 - 20:18
شناسه : 258954
0

صاحبان صنایع مختلف و کشاورزان از لوله پلی اتیلن برای انتقال انواع مایعات و مواد سیال در پروژه های متفاوت استفاده میکنند.در این مقاله ما به بررسی دلایلی که موجب شده این لوله ها مورد توجه ی زیادی قرارگیرند ، خواهیم پرداخت و همچنین سامانه ملی استعلام قیمت لوله پلی اتیلن را نیز در انتها به شما معرفی خواهیم کرد.

پ
پ

C:\Users\mc\Desktop\0\primenenie_plastikovoj_truby_110_mm_4-min.jpg

صاحبان صنایع مختلف و کشاورزان از لوله پلی اتیلن برای انتقال انواع مایعات و مواد سیال در پروژه های متفاوت استفاده میکنند.در این مقاله ما به بررسی دلایلی که موجب شده این لوله ها مورد توجه ی زیادی قرارگیرند ، خواهیم پرداخت و همچنین سامانه ملی استعلام قیمت لوله پلی اتیلن را نیز در انتها به شما معرفی خواهیم کرد.

مهمترین مزیت های استفاده از لوله پلی اتیلن را در ادامه شرح خواهیم داد:

  • سبک بودن : این لوله ها به علت دانسیته ی بالایی که دارن روی سطح آب معلق می مانند بنابراین به آسانی حمل ونقل میشوند . همچنین نسبت به لوله های پلی اتیلن سنگین تر هزینه ی نصب و راه اندازی کمتری دارند.
  • عدم پوسیدگی : لوله های پلی اتیلن به دلیل ساختار غیرقطبی در برابر عوامل شیمیایی نظیر : اسیدها ، مواد شوینده ، محصولات تخمیری ، بازها و روغن های معدنی از مقاومت بالایی برخوردارند.

C:\Users\mc\Desktop\5-min.jpg

  • بدون خوردگی : لوله های آهنی و فلزی این مشکل بزرگ را دارند که دچارخوردگی و پوسیدگی میشوند و اینکه چه زمانی این اتفاق رخ میدهد مشخص نمیباشد.اما لوله های پلی اتیلن این مشکل را حل کرده اند ، آنها در برابر خاک های خورنده و مقدار زیادی سولفات دچار هیچگونه تغییری نمیشوند.همینطور کپک نمیزنند و میکروارگانیسم ها نمیتوانند به این لوله ها آسیبی برسانند.
  • سهولت در نصب : لوله های پلی اتیلن به راحتی نصب و راه اندازی میشوند و در صورت نیاز به جابه جایی به آسانی باز و مجددا بسته میشوند و بنابراین باعث صرفه جویی در زمان نیز میشوند .این لوله ها تا سایز 4 اینچ قابلیت رول شدن دارند و رول های آنها پنجاه یا صد متری میباشد.
  • هزینه ی مناسب برای نصب : لوله های پلی اتیلن درهر شرایط دمایی قابلیت شکل پذیری خود را حفظ میکنند .بنابراین این لوله ها برای نصب زمان کمی میبرند که این امر باعث کاهش هزینه های نصب میشود.در غیر این صورت بی نظمی های زیادی در حین نصب ایجاد میشود.
  • طول عمر بالا : با در نظر گرفتن شرایط دمایی و عمق محل دفن لوله های پلی اتیلن بین پنجاه الی صد سال عمر میکنند.ساختار این لوله ها به نحویست که در شرایط دمایی زیر بیست درجه سانتیگراد و حداقل ضریب ایمنی بیست سال عمرمیکنند.

C:\Users\mc\Desktop\primenenie_plastikovoj_truby_110_mm_4-min.jpg

  • هزینه ی پایین محافظت و تعمیر : از آنجایی که لوله های پلی اتیلن بسیار مقاوم هستند به ندرت نیاز به تعمیر دارند و درصورت نیاز هم هزینه ی تعمیر آنها بسیار پایین خواهد بود.در حقیقت بعد ازنصب و راه اندازی این لوله ها آنها را از یابد برد چرا که نیازی به نگهداری ندارند.همینطور لوله های پلی اتیلن در دراز مدت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی میشوند ازاین رو استحکام و مقاومت آنها بسیار اهمیت دارد.
  • بدون کاهش فشار : به دلیل مسطح و صاف بودن درون لوله های پلی اتیلن و کیفیت بالای این سطح ، داخل لوله رسوبات ایجاد نمیشود و درنتیجه مانع از کاهش فشار به صورت قابل توجهی میشود.
  • اتصالات آسان : اتصالات لوله های پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه هستند و از دو روش جوش لب به لب و اتصالات به یکدیگر متصل میشوند .لبه های لوله ها باید دقیقا روی یکدیگر قرار بگیرند تا اتصالی محکم و مطمئن صورت بگیرد.
  • قابلیت بازیافتی : همانطور که میدانید لوله های پلی اتیلن ساختار ترموپلاستیکی دارند.بنابراین این لوله ها بعد از پایان طول عمرشان بازیافت شده و به محصولات جدیدی تبدیل میشوند.

سال 1400 سامانه ی کشوری خرید لوله پلی اتیلن و استعلام قیمت آن در جهت شفاف سازی بازار توسط باران پلیمر کیا معرفی و راه اندازی شد.

برای دریافت قیمت به این لینک مراجعه کنید: قیمت لوله پلی اتیلن

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.