شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بعضی اشخاص فکر می کنند در شورا آتشی روشن است و دوست دارند هیزم بیاورند، نه اینطور نیست! / آقای استاندار سخنان ما را گوش نمایید
    19 تیر 1402 - 16:31
    شناسه : 259003
    1

    سخنگوی شورای شهر لاهیجان خاطرنشان کرد:  متذکر میگردم که هرگونه انتصاب مشاور برای شورای شهر خارج از اختیارات قانونی بوده و از ریاست شورا میخواهم به این مهم توجه نمایند.

    پ
    پ

    خوشحال - بعضی اشخاص فکر می کنند در شورا آتشی روشن است و دوست دارند هیزم بیاورند، نه اینطور نیست! / آقای استاندار سخنان ما را گوش نمایید - ابراهیم خوشحال

    بعضی اشخاص فکر می کنند در شورا آتشی روشن است و دوست دارند هیزم بیاورند، نه اینطور نیست!

    ابراهیم خوشحال سخنگوی شورای شهر لاهیجان در جلسه فوق‌العاده شورای شهر لاهیجان عصر یکشنبه 18 تیرماه سخنان خود را با حدیثی از امام علی (ع) آغاز نمود. الإمامُ علیٌّ علیه السلام: زوالُ الدُّوَلِ باصطِناعِ السُّفَّلِ، نابودی دولتها به سبب به‌کار گرفتن سفلگان است.

    وی افزود: هر وقت می‌خواهی دولتی را خراب کنید باید از افراد سفله استفاده کنید. نقطه مقابل این کلام امام این است که اگر بخواهیم جایی ترقی و تعالی پیدا کند باید از افراد خبره، شایسته و متخصص استفاده کنیم.

    خوشحال خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز بکار شورای ششم، شهرداری را انتخاب کردیم که توانمند و دارای اخلاص است و افتخارم این است که شهرداری متخصص را برای لاهیجان معرفی کردم و با معاضدت و همراهی دیگر اعضای شورا انتخاب شدند و حاصل آن‌هم این است که همه پرسنل و مقامات عالی شهر راضی هستند.

    وی ادامه داد: چند جمله را به بعضی‌ها متذکر می‌شوم. بعضی اشخاص فکر می‌کنند در شورا آتشی روشن است و دوست دارند هیزم بیاورند. نه این‌طور نیست! وقتتان را نگیرید آتشی روشن نیست. اگر اختلافی است ذات شوراست و باید باشد وگرنه رئیس و هیچ عضو شورا نمی‌تواند امر کند و همه‌چیز در قالب آراست. تضارب آرا ذات شورا است و باید باشد هر کس پاسخگوی اعمال خودش است و باید دقت کند.

    سخنگوی شورای شهر لاهیجان  اضافه کرد: خوشبختانه در شورای لاهیجان هیچ‌کس نیت بدی ندارد و فقط دیدگاه‌های اعضای شورا متفاوت است و باید هم باشد. دیدگاه یک عضو یک چیز است و دیگری چیز دیگر و ایرادی نیست و ناشی از تفکر و تحقیقی است که افراد دارند و افراد با دیدگاه‌های متفاوت وارد شورا شدند.

    وی گفت: اگر عضوی در خصوص مسئله‌ای نظر مخالف دارد به معنی عناد نیست و نظر موافق هم به معنی اخوت نیست. اگر قرار است کسی موافق باشد و بگویند خدای‌ناکرده منافع دارد و مخالف باشد بگویند خدای‌ناکرده مغرض است. این واقعیت شورای شهر ما حداقل نیست! باید اگر حرفی داریم همین‌جا بزنیم و جلوی شایعه‌پردازی را بگیریم.

    خوشحال افزود: اصول کار این است که نباید به چیزهایی که در بیرون می‌شنویم توجهی داشته باشیم ولی برخی مواقع موجب رنجش خاطر می‌شود.

    سخنگوی شورای شهر لاهیجان  گفت: به استناد نطق مصوبه 13/11/1393 بنده در شورای دور چهارم شهر، از شهردار وقت لاهیجان تقاضا کردم که خیابان پردسر که در تصرف دست‌فروشان و کاسبان بود ساماندهی شود و محل تردد عابر پیاده و کوچه‌هایی که مسدود شده بود حتی قابل‌عبور ماشین آتش‌نشانی نبود از دست‌فروشان پاک‌سازی شود و در بازار عاقلیه ساماندهی شوند و کاسبان عزیز در محلی که از سرما و گرما در امان باشند فعالیت کنند.

    وی ادامه داد: متاسفانه شایعه‌ای شده که فلانی اعلام کرده که باید بازار عاقلیه تخریب شود. من اینجا ضمن برائت از این موضوع از شهردار لاهیجان می‌خواهم آنجا را به بهترین نحو تجهیز کنند تا کاسبان شهر در فصل گرما و سرما با بهترین امکانات به مردم خدمات دهند.

    وی اظهار داشت: بازار عاقلیه در چندین سال پیش شاید جوابگوی نیاز مردم بود اما هم اکنون در خور شأن مردم و کاسبان شهر نیست. از شهردار می‌خواهم آنجا را به هر طریق ممکن در اسرع وقت به بهترین شکل سرو سامان دهد.

    چطور باید از نسل جوان انتظار تولید مثل و فرزندآوری داشته باشیم!

    ابراهیم خوشحال سخنگوی شورای شهر اظهار داشت: در سال ۳۹۹ پیش از میلاد، سقراط به بی‌اعتقادی به خدایان متهم شده بود. سقراط را به دادگاه فراخواندند و قضات مجازات مرگ را برای سقراط خواستار شدند. درحالی‌که شاگردانش پیشنهاد فرار به او می‌دهند، او مرگ را به فرار ترجیح می‌دهد و می‌گوید آگه فرار کنم اعتقادت من محو می‌شود و ترجیح می‌دهم بمیرم و اعتقادم بماند و بر اعتقاداتش پافشاری کرد.

    وی گفت: بر همین اساس و اعتقاد بر عقایدم می‌خواهم چیزهایی را عرض کنم. سیاست دولت و مقام معظم رهبری این است که افزایش جمعیت داشته باشیم و جمعیت ایران جمعیت نرمالی نیست و جمعیت رو به پیری است و بنابراین باید فرزندآوری تشویق شود. اگر سیاست ما این است که افزایش جمعیت داشته باشیم که هست وکار خوبی است باید شرایط را فراهم کنیم.

    عضو شورای شهر لاهیجان ادامه داد: روی سخنم با شهردار و دیگر مسئولین شهر و استان است. مردم ما در لاهیجان با مشکل گرانی مسکن روبرو هستند و هزینه امکانات رفاهی بیش‌ازحد انتظار بالاست و چطور باید از نسل جوان انتظار تولیدمثل و فرزند آوری داشته باشیم و بگوییم سیاست‌های دولت را پیش رو بگیرید؟!

    خوشحال گفت: جناب استاندار در هفته پیش نطقی در خصوص ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ و تغییر کاربری‌ها داشتند. استاندار معزز افتخار گیلان هستند و می‌خواهم به این موضوع توجه کنند. بنده با بلندمرتبه‌سازی به‌جز پای کوه، شیخ زاهد و بلوار امام رضا موافقم. چراکه با توجه به قیمت زمین در لاهیجان برای سازندگان مقرون‌به‌صرفه نیست در یک زمین ۲۰۰ تا ۴۰۰ متری، سه یا چهار طبقه بسازند. این روند رضایت مردم و شهروندان را به همراه ندارد. اما یک ایرادی که دارد عملاً با این محدودیتی که ایجاد کردیم کار در حال انجام است و ضرر را درنهایت شهروندان و مصرف‌کنندگان می‌بینند.

    وی افزود: مسکن را خودبه‌خود با این قوانینی که وجود دارد بالا می‌بریم چراکه در مسیرهایی که می‌توانیم تا ۱۰ طبقه مجوز بدهیم محدودیت ایجاد می‌کنیم و با ماده ۱۰۰ بدوی و تجدیدنظر و ماده ۵ و نهایت با تخلف کار انجام می‌گیرد.

    وی ادامه داد: عملاً قوانین ما بازدارنده نیست می‌گویند قانون باید جامع مانع و کامل باشد آیا این قانونی که الان داریم مطابق با خواسته‌های امروز شهر ماست!

    سخنگوی شورای شهر لاهیجان خاطرنشان کرد: وسعت شهر ما 1500 هکتار است و از ضلع جنوبی به کوه، از ضلع شمالی به شالیزارها و دریا، از ضلع شرقی به همسایه و ضلع غربی به روستا و همسایه بر می‌خوریم و امکان توسعه شهر با توجه به توپوگرافی لاهیجان وجود ندارد پس باید معبرهایی که قابلیت دارد، مجوز بلندمرتبه‌سازی بدهیم.

    آقای استاندار یک روز به لاهیجان سفر کنید و سخنان ما را گوش نمایید

    خوشحال گفت: فریادمان را امروز بلند کنیم، آقای استاندار یک روز به لاهیجان سفر کنید و سخنان ما را گوش نمایید.

    وی افزود: اداره میراث حدود 100 هکتار از ۱۵۰۰ هکتار مساحت شهر لاهیجان را تحت نظر خود گرفته و عملاً یک 1/15 نقشه جامع ما در تصرف خود دارد و اجازه بلند مرتبه سازی داده نمی شود .

    سخنگوی شورای شهر لاهیجان خاطرنشان کرد: آیا واقعاً انصاف است! من فکر نمی‌کنم از این ۱۰۰ هکتار ۵ هکتار بافت میراثی باشد! آقای استاندار نماینده ویژه به لاهیجان بفرستند و بررسی کنند که آن مکانهایی که ارباب نشین بود الان به زاغه نشینی تبدیل شده است و بافت فرسوده شهر محلی برای افراد نابهنجار تبدیل گشته است .

    وی ادامه داد: مردم آنجا راهی ندارند و ما ناهنجاری‌ها را به آن سمت می‌بریم. در بافت فرسوده‌ای که آقایان تعریف کرده‌اند کسی حاضر نیست سرمایه‌گذاری کند و هیچ سازنده‌ای با این قوانین دست‌وپا گیر میراث حاضر نیست ساخت و سازی انجام دهد و عملاً سرمایه‌گذاری در این بافتی که میراث تعریف کرده شدنی نیست و فقط یک بافت ناهنجار در آینده تحویل فرزندانمان می‌دهیم. درصورتی‌که اگر ۱۰۰ هکتار از مساحت لاهیجان که تحت سیطره قوانین دست‌وپا گیر میراث قرار دارد، آزاد شود و به‌صورت درست، اصولی و منطقی برای آن تصمیم‌گیری شود چه‌بسا شهرمان ازلحاظ مسکن تأمین شود و قیمت مسکن به‌مراتب پایین‌تر بیاید و سازندگان رغبت داشته باشند در آنجا سرمایه‌گذاری کنند.

    خوشحال افزود: درگذشته بافت فرسوده لاهیجان بالانشین شهر بود و اکنون به زاغه‌نشینی تبدیل‌شده است و این ظلمی است در حق شهروندانی که در آن مناطق ساکن هستند.

    وی گفت: تأکید می‌کنم شهر لاهیجان مستحق این نیست که ۱۰۰ هکتار آن در سیطره یک ارگانی باشد که اصول فنی و بهداشتی و مهندسی شهر را فقط به‌صورت بخشنامه تعریف کرده‌اند و با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد و نمی‌توان عملاً این بخشنامه‌ها را اجرا نمود.

    عضو شورای شهر لاهیجان ادامه داد: ما به‌عنوان نمایندگان شهر چرا نباید با استاندار و فرماندار و مسئولین بلندمرتبه کشور نشستی داشته باشیم و دغدغه مردم را بگوییم. مردم شهر دنبال مسکن ارزان هستند.

    نهال های چای اصلاح شده ضلع شرقی کاشف السلطنه کاشته شود

    ابراهیم خوشحال گفت: پیشنهاد می‌کنم در جنب آرامگاه کاشف السلطنه که ایشان افتخار شهر ما هستند و با توجه به اینکه لاهیجان پایتخت چای ایران است در ضلع شرقی میدان کاشف السلطنه، نهال‌های چای اصلاح‌شده کاشته شود و قطعاً مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

    وی افزود: پیشنهاد می‌شود در باند کندرو ضلع شمالی استخر سنگ‌فرش و نصب چراغ‌ها و نشستن گاه انجام گیرد.

    عضو شورای شهر لاهیجان اظهار داشت: از شهردار لاهیجان میخواهم رانندگانی که بیش از ده سال در شهرداری مشغول فعالیت هستند و بلاتکلیف‌اند، تعیین تکلیف شوند.

    وی افزود: همچنین چنانچه شهرداری قصد به‌کارگیری رانندگان جدید داشته باشد عدالت را رعایت نماید.

    هرگونه انتصاب مشاور برای شورای شهر خارج از اختیارات قانونی است

    سخنگوی شورای شهر لاهیجان خاطرنشان کرد:  متذکر میگردم که هرگونه انتصاب مشاور برای شورای شهر خارج از اختیارات قانونی بوده و از ریاست شورا میخواهم به این مهم توجه نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.