سه‌شنبه, 18 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41596 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2375×
آشنایی با صنعت طلاسازی و میزان درآمدزایی از این صنعت
20 تیر 1402 - 17:57
شناسه : 259047
0

طلاسازی به عنوان یکی از شغل هایی که قدمت دیرینه ای دارد و از زمان های قدیم همواره بوده است، محبوبیت زیادی دارد و علاقمندان زیادی در این زمینه مشغول هستند. در طول تاریخ طلا به دلیل زیبایی طبیعی و درخشندگی طبیعی خود همواره ارزشمند بوده است. به همین دلیل بسیاری از فرهنگ ها طلا را به عنوان نماد خورشید تصور کرده اند.

پ
پ

طلا سازی به چه صنعتی اطلاق می شود؟ چه کسانی می توانند وارد این حرفه شوند؟ چه رمز و راز های ناشناخته ای در این حرفه ی پر زرق و برق نهفته است؟ در آمد طلاسازی چطور است؟  در این مقاله قصد داریم تا شما را با حرفه ی طلاسازی آشنا کنیم و هر آنچه که نیاز است را در اختیار علاقمندان قرار دهیم پس با همراه باشید.

طلاسازی به عنوان یکی از شغل هایی که قدمت دیرینه ای دارد و از زمان های قدیم همواره بوده است، محبوبیت زیادی دارد و علاقمندان زیادی در این زمینه مشغول هستند. در طول تاریخ طلا به دلیل زیبایی طبیعی و درخشندگی طبیعی خود همواره ارزشمند بوده است. به همین دلیل بسیاری از فرهنگ ها طلا را به عنوان نماد خورشید تصور کرده اند. افرادی که در این زمینه مشغول هستد با فلزات گران بها و سنگ ها و جواهرات قیمتی سر و کار دارند و به دلیل ظرافت زیادی که باید همواره به کار گیرند نیازمند خلاقیت و دقت بالایی است.

طلا سازان دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ طلاسازان چون همواره با طراحی و دیزاین در ارتباط هستند کارهایی خاص با ابزار های مرتبط انجام می دهند که عبارتند از : برش، سوهان کردن، چکش زدن، چرخاندن، خم کردن و ریخته گری طلا و سایر فلزات و سنگ های قیمتی . طلاسازان ممکن است از روشهای مختلفی برای محکم کردن سنگ ها و نگین ها و جواهرات استفاده کنند. آنها ممکن است طلا را تعمیر یا بازسازی کنند. طلاسازان باید بتوانند از ابزارهایی که بسیار تخصصی و ظریف هستند برای ریخته گری، برش و خم کاری و ریسندگی طلا استفاده کنند. همچنین ممکن است یک طلاساز برای ساخت یک سفارش از دستگاه ماشین تراش و سنگ زنی حرفه ای هم استفاده کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد روزافزون علم دستگاه های صنعتی زیادی نیز در طلا سازی ساخته شده اند. تکنولوژی و فناوری که به تولید طلا و جواهرات با کیفیت در زمان کمتر و هزینه ی کمتر کمک می کنند. به عنوان مثال دستگاه برش لیزر برای برش و بهبود کیفیت سنگ ها، برای حکاکی یا کارهای پیچیده روی طلا استفاده میشود.

طلاسازان همین طور از دستگاه لیزر برای جوش دادن سنگ ها و فلزات به یکدیگر بدون درز و لک استفاده می کنند. البته امروزه برای آسان تر شدن برنامه های کامپیوتری هم به کمک طراحی و ساخت آمده اند که بسیار به صرفه هستند.

 طلاسازی مدرن

مهم ترین مهارت های یک طلاساز چیست؟

توانایی استفاده از تجهیزات لازم و مختلف

مهارت های دستی ظریف

آشنایی با انواع جواهرات و انواع سنگ های مختلف

خلاقیت و ایده پردازی

 تسلط و آرامش در حین کار

توجه و دقت به جزئیات

مدیریت زمان

برقراری ارتباط خوب با مشتریان

چگونه می توانیم طلا ساز شویم ؟

برای ورود به رشته طلاسازی ذوق و سلیقه و زیبایی شناسی احتیاج است. بنابراین برای ورود به بازار طلاسازی باید نکات تخصصی این رشته را آموزش دید و به کسب تجربه پرداخت. پس بهترین راه برای کسب تخصص و مهارت زرگری شرکت در دوره های طلاسازی است. با شرکت در دوره های عملی و کارگاه های تخصصی شما هر آنچه که لازمه ی طلاساز شدن است را یاد میگیرید سپس وارد دوره ی کار آموزی شده و آموخته های خود را زیر نظر بزرگان این حرفه به مرحله ی عمل در می اورید . علاقمندان به شرکت در دوره های طلاسازی می توانند در دوره های مهارت آموزی که شرکت اردوان انوش طلایه دار آن است، با خیالی آسوده شرکت کنند و از تجربیات و تخصصهای تیم حرفه ای اردوان نوش بهره مند گردند و در پایان دوره  مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کنند و نتیجه ی اعتماد خود را ببینند. اگر دانش آموز هستید و به طلاسازی علاقه دارید باید بگوییم که خوشبختانه رشته ی طلاسازی در هنرستان ها ارائه می شود و حتی یک دوره ی لیسانس نیز برای آن در دانشگاه تاسیس شده است که افق خوبی را برای علاقمندان ترسیم می کند.

برای شرکت در دوره های طلاسازی اردوان نوش می توانید به این لینک مراجعه کنید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و از زمان و نحوه ی برگزاری دوره ها مطلع شوید .

اردوان انوش

 

مزایای شغل طلاسازی چیست ؟

شغل طلاسازی همیشه روی بورس است و بازار عرضه و تقاضای آن همیشه گرم است.

استفاده از زیور آلات از زمان های قدیم متداول است و هرگز رکود نداشته است به همین علت می توان همیشه نیاز بازار را احساس کرد و همیشه مشغولیت شغلی طلاسازی بالاست.

در آمد شغل طلاسازی بسته به میزان خلاقیت و زیبایی شناسی افراد و طراحی های مد روز می تواند بسیار بالا باشد.

معایب شغل طلاسازی چیست؟

 با توجه به ظرافت بالای کار مهارت زیادی را می طلبد .

به علت ظریف بودن و بالا بودن دقت بینایی در این کار ممکن است در آینده فعالان این حوزه با مشکل بینایی روبه رو شوند .

تنفس ذرات بسیار زیر فلز طلا در دراز مدت موجب بیماری ریه خواهد شد.

گازی که در دستگاه لحیم کاری استفاده می شود برای سلامتی مضر است و مشکلات تنفسی ایجاد می کند.

به علت نشستن های طولانی روی صندلی و پایین بودن سر به مرور زمان مشکلات گردن و ستون فقرات ایجاد خواهد شد .

البته همه ی مواردی که ذکر شد راه حل هایی دارند که به ایمنی شغل مربوط می شوند و خارج از حوصله ی این بحث است.

images 1688997386 64ac0e0ae9e37 1 - آشنایی با صنعت طلاسازی و میزان درآمدزایی از این صنعت - طلاسازی

چند نکته درباره ی درآمد جواهرسازی و طلاسازی

در آمد شغل طلاسازی  و جواهرسازی کاملا به مهارت های فردی بستگی دارد و هر چقدر میزان نبوغ و نوآوری طراح زیاد باشد به همان اندازه درآمد بالایی دارد.

سرمایه ی اولیه  برای شروه این شغل و تهیه ی وسایل آن مبلغ بسیار بالایی نیست و قابل تهیه است .

هنرجویان این رشته می توانند در دوره های آنلاین و حضوری انوش اردوان شرکت کرده و با کسب مهارت های لازم وارد بازار کار شوند.

در این مقاله سعی کردیم مطالب کلی و مهم را از شغل طلاسازی به شما دوستان ارائه کنیم .امید است که با خواندن این مطلب مسیری تازه برای شما باز شده باشد.

منبع : وب سایت اردوان انوش

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.