دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41591 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2375×
علت خرابی میکروسوئیچ ماکروفر ال جی
21 تیر 1402 - 20:48
شناسه : 259118
0

میکروسوئیچ قطعه ای از ماکروفر است که کمک می کند درب ماکروفر بهتر بسته شود در این مقاله علائم و علت خرابی میکروسوئیچ ماکروفر ال جی را بررسی می کنیم.

پ
پ

ماکروفر ال جی، از پر استفاده ترین محصولات این برند به حساب می آید که سرعت پخت و پز را افزایش می دهد. بخشی در این دستگاه به نام میکروسوئیچ تعبیه شده است که با معیوب شدن آن کارایی این وسیله کاهش پیدا می کند. از این رو باید برای تشخیص علت خرابی میکروسوئیچ ماکروفر ال جی اقدام شود.

به طور معمول خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی با علائم و نشانه هایی همراه است که اگر به درستی این نشانه ها را شناسایی کنید، امکان مشخص کردن دلیل قفل نشدن درب ماکروفر ال جی را خواهید داشت.

images 1689146307 64ae53c31d66f - علت خرابی میکروسوئیچ ماکروفر ال جی -

متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی، در ادامه نشانه ها و دلایل خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی را به همراه نحوه تعویض آن برای شما شرح داده اند.

5 عامل مهم برای خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی

عوامل متعددی وجود دارند که لازم است هر کدام به عنوان علت خراب شدن میکروسوئیچ درب دستگاه ماکروفر ال جی مورد بررسی قرار بگیرند. استفاده نامناسب از ماکروفر ال جی و رعایت نکردن شیوه نگهداری از این دستگاه، منجر به بروز ایراد در این دستگاه می شود که خراب شدن میکروسوئیچ یکی از آن ها به حساب می آید. در ادامه از آن ها نام برده ایم:

  1. باز کردن ناگهانی درب

  2. بسته شدن خیلی محکم درب

  3. وارد شدن ضربه در درب

  4. تماس میکروسوئیچ درب با آب

میکروسوئیچ چه نقشی در ماکروفر ال جی دارد؟

میکروسوئیچ یکی از مهم ترین قطعات دستگاه ماکروفر ال جی به حساب می آید. داخل هر دستگاه مایکروفر، یک نوع قلاب تعبیه شده است که با کمک میکروسوئیچ باعث چفت شدن درب می شود.

به این صورت که در زمان بسته شدن درب، قلاب و میکروسوئیچ درب با یکدیگر چفت می شوند و در نهایت باعث قفل شدن درب شده و از نشت امواج مگنترون جلوگیری می کنند.

میکروسوئیچ وظیفه دارد تا در صورت چفت شدن با قلاب، فرمان بسته بودن درب را به برد الکترونیکی صادر کرده و باعث شروع به کار ماکروفر ال جی شود.

چگونه خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی را تشخیص دهیم؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، معیوب شدن و خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی، به طور معمول با علائم و نشانه های متفاوتی همراه است. در صورتی که این نشانه ها جدی گرفته نشوند، ممکن است دستگاه دچار خرابی های بیش تری شود. از این رو شما مجبور به پرداخت هزینه های بالا تری برای عیب یابی و تعمیر ماکروفر ال جی شوید. علائم و نشانه های زیر را هر گاه مشاهده نمودید، حتما تکنسین ماکروفر ال جی تماس بگیرید:

  • جرقه زدن ماکروفر ال جی در حین کار

  • بسته نشدن درست و صحیح درب دستگاه

  • چفت نشدن قلاب با مکروسوئیچ

  • روشن نشدن دستگاه ماکروفر ال جی

  • گرم نشدن و پخته نشدن مواد غذایی

images 1689146307 64ae53c323b71 - علت خرابی میکروسوئیچ ماکروفر ال جی -

راهنمای تعویض میکروسوئیچ ماکروفر ال جی در 6 مرحله

در صورتی که از معیوب بودن میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی اطمینان خاطر کسب کردید، می توانید با انجام مراحل زیر، آن را با نمونه ای سالم و نو جایگزین و تعویض نمایید:

  1. پیش از هر اقدامی برای تعویض میکروسوئیچ ماکروفر ال جی، سیم و دو شاخه را از برق جدا کنید.

  2. قاب بدنه را باز کرده و دستگاه را از جریان برق خالی نمایید.

  3. پس از چند دقیقه کاور بدنه ماکروفر را جدا کرده و میکروسوئیچ درب را پیدا کنید.

  4. کلید های درب ماکروفر را نیز باید جدا کنید.

  5. با توجه به خرابی هر میکروسوئیچ در ماکروفر ال جی، قطعه ای جدید را جایگزین نمایید.

  6. باید تمامی سیم ها و اتصالات را به درستی به میکروسوئیچ جدید متصل شود.

آموزش نگهداری و جلوگیری از خراب شدن میکروسوئیچ ماکروفر ال جی

پیش تر گفته شد که رعایت نکردن اصول نگهداری و استفاده صحیح از دستگاه ماکروفر ال جی، می تواند منجر به خرابی میکروسوئیچ و یا حتی دیگر قطعات این دستگاه شود. از این رو در ادامه نکاتی را آورده ایم که با رعایت و به کار گیری آن ها می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید:

  • حتما درب ماکروفر ال جی را به آرامی و با احتیاط باز و بسته کنید.

  • پس از هر بار استفاده از دستگاه، درب آن را به طور کامل ببندید.

  • به صورت دوره ای برای تمیز کردن و رسوب زدایی ماکروفر ال جی اقدام کنید.

  • تجمع چربی و مواد غذایی در قلاب می تواند منجر به خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی شود.

  • از وارد کردن هر گونه فشار به درب خودداری کنید.

  • به منظور نظافت ماکروفر ال جی، از دستمال مرطوب و نم دار استفاده نمایید.

  • ماکروفر ال جی نباید به واسطه آب شسته شود.

  • پیش از باز کردن درب ماکروفر ال جی، دکمه STOP را فشار دهید.

درباره شرکت آی پی امداد بیش تر بدانید

آی پی امداد، شرکتی با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در تهران است. این شرکت، در حال حاضر به عنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی، در تمامی مناطق پایتخت، شعبه فعال داشته و خدمات عیب یابی و تعمیرات مربوط به هر نوع لوازم و وسایل خانگی را ارائه می دهد.

لوازم و وسایلی که با آب، گاز و برق کار می کنند، چه با کاربری صنعتی و چه با کاربری خانگی، لازم است توسط فردی متخصص عیب یابی و تعمیر شوند. چرا که ساختار هر یک از دستگاه ها با هم متفاوت بوده و همین تفاوت سبب می شود تا جهت رفع هر گونه خرابی از آن ها، شما به تعمیرکار متخصص همان دستگاه، نیاز پیدا کنید.

از این رو توصیه می کنیم هر زمان که به تعمیرکاری متخصص برای تعمیرات لوازم خانگی و صنعتی نیاز داشتید، از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه به سایت آی پی امداد، جهت ثبت درخواست خود اقدام کنید. آی پی امداد با آموزش های به روز به تکنسین ها و تعمیرکاران خود، خدمات تعمیراتی هر دستگاهی را به صورت تخصصی ارائه می دهد.

ضمن این که، به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های کاربران و مصرف کنندگان، خدمات بسیار مطلوبی را ارائه می دهد. همین امر نیز موجب شده است تا این شرکت خدمات تعمیراتی لوازم خانگی، در میان تهرانی ها و در مناطق و محله های مختلف، شهرت پیدا کند.

images 1689146307 64ae53c3268b6 - علت خرابی میکروسوئیچ ماکروفر ال جی -

راهنمای تعمیر ماکروفر ال جی

برای استفاده از خدمات تعمیرات ماکروفر ال جی که به واسطه آی پی امداد ارائه می شود، پیش از هر کاری لازم است جهت ثبت درخواست خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که پس از ثبت درخواست، امکان استفاده از خدمات تعمیر ماکروفر ال جی در محل که با اعزام تعمیرکار به منزل شما صورت می گیرد، میسر می شود.

از آن جایی که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تلاش است تا خدماتی مقرون به صرفه ارائه دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن خرابی های ماکروفر ال جی و هر وسیله دیگری را رفع کند، تکنسین ها و تعمیرکارانی آموزش دیده و با دانش و مهارت فنی بالا را برای ارائه خدمات خود انتخاب کرده است.

تعمیرکاران با استفاده از قطعات فابریک تعمیرات ماکروفر ال جی را انجام داده و در نهایت بر اساس نرخ مصوب اتحادیه تعمیرکاران، فاکتور را محاسبه می کنند. علاوه بر این، برای امور انجام شده اعم از عیب یابی و تعمیر ماکروفر ال جی، ضمانتنامه ای 9 تا 12 ماهه ارائه می دهند. در صورتی که مجدد در این مدت زمان دستگاه با مشکل خرابی میکروسوئیچ مواجه شود، آی پی امداد امکان استفاده خدمات رایگان تعمیرات ماکروفر ال جی را برای شما فراهم خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

3 دیدگاه برای “علت خرابی میکروسوئیچ ماکروفر ال جی”
  1. سلام روز بخیر. تشکر میکنم از کمکی که به من کردید. من مدتهاست درب ماکروفرم خوب بسته نمیشد و کم کم داشتم به فکر تعویض اون میوفتادم تا اینکه مطلب شمارو خوندم و متوجه شدم ایراد میتونه از میکروسوئیچ ماکروفر باشه و رفتم تحقیق کردم دیدم بله مشکل از همونه و با تعویض میکروسوئیچ مایکروفرم مثل روز اولش داره خوب کار میکنه. باز هم ازتون ممنونم.

    پاسخ
  2. مطلب مفیدی بود. من مایکروفرم خراب شده بود که البته برندش سامسونگه! ولی نمیدونستم باید چکارش کنم. خیلی اتفاقی این مطلب رو خوندم و رفتم چک کردم دیدم دقیقا مشکل از میکروسوئیچ دستگاهه. حالا باید به یه مرکز تعمیرات درست حسابی زنگ بزنم برای تعمیر. فکر نکنم خودم بتونم عوضش کنم.

    پاسخ
  3. سلام. تشکر میکنم از سایت خوبتون. مواردی که با خرابی میکروسوئیچ ایجاد میشه رو چک کردم و بعد با مرکزی که معرفی کرده بودین تماس گرفتم و مشکل مرتفع شد.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.