یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41474 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تور کیش یا قشم؟ در تعطیلات تابستان به کدام جزیره سفر کنیم؟
    22 تیر 1402 - 12:28
    شناسه : 259152
    1

    محیط جزایر قشم و کیش 180 درجه با یکدیگر تفاوت دارند. هرکدام مخصوص یکسری از مسافرهای خاص با روحیاتی متفاوت هستند. باتوجه‌به این موضوع نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی تصمیم به رزرو تور قشم از تهران یا سایر شهرها و تور کیش برای سفر در تعطیلات تابستانی 1402 گرفت.

    پ
    پ

    word image 259152 1 scaled - تور کیش یا قشم؟ در تعطیلات تابستان به کدام جزیره سفر کنیم؟ - تور داخلی

    تور کیش یا قشم؟ در تعطیلات تابستان به کدام جزیره سفر کنیم؟

    محیط جزایر قشم و کیش 180 درجه با یکدیگر تفاوت دارند. هرکدام مخصوص یکسری از مسافرهای خاص با روحیاتی متفاوت هستند. باتوجه‌به این موضوع نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی تصمیم به رزرو تور قشم از تهران یا سایر شهرها و تور کیش برای سفر در تعطیلات تابستانی 1402 گرفت. این دو جزیره حتی از لحاظ هزینه‌های سفر نیز تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. پس بهتر است بودجه‌ای که از ابتدای سال برای تعطیلات تابستانی جمع کرده‌اید را به هدر نداده و این راهنما را مطالعه کنید. به شما کمک کنیم تا تصمیم‌گیری بهتری برای برنامه برنامه‌ریزی جهت سفر به جنوب کشور در تعطیلات تابستانی داشته باشید.

    مقایسه تفریحات جزایر کیش و قشم با یکدیگر

    فضای جزیره کیش به شکلی است که هر کاری انجام می‌شود تا به شما خوش بگذرد. در واقع مانند دلقکی می‌ماند که با هر حرکت و حرفی قصد تفریح و خنداندن اربابش را دارد. از بدو ورود به جزیره یکسری افراد را مشاهده می‌کنید که قصد جذب‌کردن شما را جهت استفاده از تفریحات دریایی کیش با ارائه تخفیفات دارند. برخی از افراد نیز به شما گشت دور جزیره را پیشنهاد می‌دهند تا شما را به مکان‌های دیدنی کیش ببرند.

    جزیره قشم برای عاشقان طبیعت و خرید

    جزیره قشم برعکس کیش است. در این جزیره فرد با شما جهت فروش تفریحات دریایی کاری ندارند. تفریحاتش نیز به‌اندازه جزیره کیش نیست. اغلب کسانی که به قشم می‌روند اولویتشان در مرحله اول خرید و سپس بازدید از جاذبه‌های طبیعی است. قشم جاذبه‌های طبیعی زیادی مانند جنگل حرا، دره ستارگان، تنگه چاهکوه و موارد دیگر دارد. همچنین از طریق اسکله‌های این جزیره می‌توانید به جزایر ناز و هرمز نیز بروید. این جزایر پر از دیدنی‌های طبیعی هستند. در نتیجه باید عاشق طبیعت باشید تا به قشم سفر کنید. اگر قصد خرید دارید نیز منطقه درگهان جزیره قشم پر از مراکز خرید است. می‌توانید با قیمتی پایین‌تر از تهران و سایر شهرهای بزرگ، خریدهای خود را انجام دهید.

    تفاوت هزینه سفر؛ کدام جزیره ارزان‌تر است؟

    جزیره کیش را با یک دلقک مقایسه کردیم. دلقک نیز پول خوبی نیز از اربابش برای تفریح و خنداندن او می‌گیرد. در کیش نیز مدام باید دست‌به‌جیب باشید و بابت هر چیزی گران‌ترین مبالغ را پرداخت کنید. تقریباً به‌اندازه هزینه‌ای که بابت تور کیش (پرواز و هتل) کردید، بایستی همان هزینه را نیز به‌ازای هر نفر بکنید. حتی هزینه غذاها بالاست. به‌عنوان‌مثال برای خرید ساده‌ترین غذاهای فست‌فودی حداقل بایستی 300 الی 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر هزینه پرداخت کنید. تفریحات و جنگ‌های شبانه نیز قیمت بالایی دارند.

    word image 259152 2 scaled - تور کیش یا قشم؟ در تعطیلات تابستان به کدام جزیره سفر کنیم؟ - تور داخلی

    اختلاف قیمت زیاد هزینه سفر به قشم و کیش

    هزینه سفر به قشم خیلی ارزان‌تر از کیش است. علاوه بر اینکه تور ارزان قیمتی نسبت به کیش دارد، نیاز نیست چندان هزینه زیادی بابت غذا و تفریحات بپردازید. حتی می‌توانید یک گشت دور جزیره را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری کرده و در یک روز مکان‌های دیدنی معروف قشم را مشاهده کنید. به این شکل دیگر نیازی به پرداخت مبالغ زیاد جهت کرایه تاکسی و بازدید تک‌به‌تک مکان‌های دیدنی ندارید. در نتیجه اگر بودجه محدودی دارید، جزیره قشم برای شما سفر ارزان‌تری را فراهم می‌کند.

    تفاوت تور هوایی و زمینی قشم و کیش

    تور قشم زمینی خیلی راحت و بدون دردسر خاصی برگزار می‌شود. در این تور ابتدا با قطار به بندرعباس می‌روید. سپس از طریق اسکله شهید حقانی و با اتوبوس‌های دریایی یا لنج خودتان را به قشم می‌رسانید. اما رزرو تور کیش زمینی را به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم. زیرا ابتدا بایستی با قطار یک سفر تقریباً 2 روزه از تهران به بندرعباس داشته باشید. سپس به بندر چارک یا آفتاب بروید. رفتن به این بنادر بیش از 3:30 ساعت طول کشیده و تاکسی‌ها نیز هزینه‌ای بالای 700 هزار تومان از مسافران دریافت می‌کنند. سپس از طریق اسکله‌های این بنادر باید خودتان را به کیش برسانید.

    تور زمینی کیش برای هرکسی مناسب نیست

    سفر به کیش با تور زمینی ارزش خستگی‌های زیاد، زمان و هزینه‌هایش را ندارد. اکثر آژانس‌های مسافرتی نیز آن را به دلیل مشکلاتش برگزار نمی‌کنند. در نتیجه برای انجام سفری راحت به کیش بایستی حتماً هوایی سفر کنید که هزینه بالایی دارد. اما می‌توانید از تمامی نقاط کشور تور زمینی قشم را رزرو کرده و با هزینه ارزان‌تری سفرتان را انجام دهید.

    نامناسب بودن کیفیت هتل‌های قشم نسبت به کیش

    word image 259152 3 scaled - تور کیش یا قشم؟ در تعطیلات تابستان به کدام جزیره سفر کنیم؟ - تور داخلی

    در حال حاضر جزیره قشم هیچ هتل 5 ستاره‌ای ندارد. اغلب هتل‌های 3 و 4 ستاره‌اش نیز از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. در نتیجه نمی‌توانید اقامت لوکس و با خدمات عالی را در این جزیره تجربه کنید. اما کیفیت هتل‌های کیش در کل ایران زبان زد هستند. علاوه بر اینکه بهترین هتل‌های 5 ستاره را دارد از لحاظ هتل 3 و 4 ستاره نیز مورد قبول است. اکثر هتل‌هایش نیز در نزدیکی ساحل قرار گرفتند و فاصله کمی از مراکز خرید دارند. در نتیجه اگر اکثر مواقع در هتل هستید، جزیره کیش برای شما انتخاب مناسب‌تری است. اما توجه داشته باشید که هتل‌های کیش از هتل‌های قشم چندبرابر قیمت گران‌تری دارند.

    استفاده از راهنمای رزرو تور برای سفر به جنوب کشور

    قطعاً هرکسی معیار خودش را برای رزرو تور دارد. مسائلی که گفته شد فقط یکسری موارد کلی بودند. اگر می‌خواهید برای تعطیلات تابستان 1402 تور متناسب با شرایط خودتان را رزرو کنید بایستی از مشاورین سفر خبره در حوزه تورهای کیش و قشم کمک بگیرید. آژانس مسافرتی نهال گشت دارای مشاورین حرفه‌ای برای سفر به جزایر جنوبی کشور است. همچنین با خدماتی مناسب مانند گشت دور جزیره رایگان، اعتبار هدیه استفاده از تخفیفات کیش و هتل با صبحانه رایگان نسبت به ارائه تور اقدام می‌کند. کافیست برای رزرو تور داخلی و مشاوره رایگان دررابطه‌با انتخاب مقصد سفر با این آژانس از طریق شماره 02633143000 تماس گرفته و یا به وب‌سایت nahalgasht.com مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.