شنبه, 22 اردیبهشت 1403 Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41641 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2382×
چطور بهترین نرم افزار حسابداری مالی را انتخاب کنیم؟
  • 24 تیر 1402 ساعت: 15:00
  • شناسه : 259284
    0

    باتوجه به بازار فروش مناسب نرم افزارهای حسابداری، شرکت­‌های مختلف اقدام به طراحی و تولید نرم افزار حسابداری مالی نموده‌­اند. اما در میان بازار رقابتی نرم افزار حسابداری، انتخاب و خرید بهترین نرم افزار حسابداری کاری دشوار است. بدون انجام تحقیقات لازم و در نظر گرفتن نیازمندی­های شرکت و امکانات نرم افزار،  خرید نرم افزار نتایج مطلوبی نخواهد داشت.

    پ
    پ

     چطور بهترین نرم افزار حسابداری مالی را انتخاب کنیم؟

    محاسبه و ردیابی هزینه و درآمد از گذشته­‌های دور و با پیدایش کسب و کارها شکل گرفته است. این روند به مرور زمان توسعه پیدا کرده تا امروزه به صورت فعالیت حسابداری شناخته می­‌شود. با توجه به گستردگی و حجم کار واحد مالی و حسابداری، نرم افزارهای حسابداری به کمک این بخش آمده است.

    باتوجه به بازار فروش مناسب نرم افزارهای حسابداری، شرکت­‌های مختلف اقدام به طراحی و تولید نرم افزار حسابداری مالی نموده‌­اند. اما در میان بازار رقابتی نرم افزار حسابداری، انتخاب و خرید بهترین نرم افزار حسابداری کاری دشوار است. بدون انجام تحقیقات لازم و در نظر گرفتن نیازمندی­‌های شرکت و امکانات نرم افزار،  خرید نرم افزار نتایج مطلوبی نخواهد داشت.

    بهترین نرم افزار حسابداری مالی باید چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

    در هر شرکتی واحد مالی یکی از واحدهایی است، که نیاز به ثبت صحیح اطلاعات، محاسبات دقیق و گزارش­گیری روزانه دارد. دقت بالا و سرعت انجام عملیات با کمک بهترین نرم افزار حسابداری برای واحد حسابداری امکان پذیر شده است. ویژگی‌­های بهترین نرم افزار حسابداری مالی را در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید.

     ویژگی‌­های بهترین نرم افزار حسابداری مالی نرم افزار اموال و دارایی های ثابت ازجمله نرم افزارهای وابسته به نرم افزار حسابداری مالی می‌باشد. نرم افزار اموال و دارایی‌های ثابت آرین سیستم، تمام اطلاعات اموال سازمان را به صورت متمرکز همراه با همه جزئیات در خود ثبت می‌کند. نگهداری و محاسبات استهلاک، ثبت اطلاعات دارایی‌های منقول و غیر منقول، ارائه گزارشات کاربردی از وضعیت اموال فعلی و اموال اسقاط شده سازمان و… ازجمله مزایای نرم افزار اموال و دارایی‌ های ثابت آرین سیستم می‌باشد.

    یکی از مزایای نرم افزار اموال آرین سیستم این است که برای تمام اموال سریال ثبت نموده و از طریق سریال های ثبت شده در هر لحظه می‌توان فهمید که هریک از اموال در حال حاضر در کدام یک از بخش‌های سازمان قرار دارند. در واقع امکان ردیابی کالاها را دارد.

    6 مرحله انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

    بسیاری از شرکت‌­ها دارای یک واحد حسابداری هستند. وظیفه این واحد انجام فعالیت‌­های مالی و حسابداری مربوط به شرکت است. برای انجام هرچه بهتر وظایف تعریف شده در واحد مالی، امروزه از نرم افزارهای حسابداری استفاده می­‌شود. هر شرکت برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری باید مراحل زیر را طی کند.

    شرکت­‌ها قبل از انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری و خرید آن باید توجه داشته باشند، که کاربر مالی آن‌­ها باید حداقل مهارت تسلط بر نرم افزار و کامپیوتر را داشته باشد.

    1. تعیین نیازهای سازمان

    اولین مرحله در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تعیین نیازهای سازمان است. یعنی اول باید نسبت به نیازسنجی سازمان یا شرکت در خصوص استفاده از بهترین نرم افزار مالی اقدام و سپس مراحل بعدی را طی کرد. به عنوان مثال شرکتی که در زمینه پیمانکاری فعالیت می‌­کند، با شرکتی که در زمینه تولیدی فعالیت دارد، از نرم افزارهای متفاوتی باید استفاده کنند.

    2. بررسی بازار و مقایسه نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار

    بعد از اینکه نیاز سنجی سازمان انجام شد و نوع نرم افزار مورد نیاز انتخاب شد، باید به بررسی بازار و مقایسه میان نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار پرداخته شود. زیرا گاهی مشاهده می‌­شود، که دو نرم افزار با کارایی و کاربرد یکسان با قیمت­‌های متفاوتی در بازار عرضه می­‌شود.

    3. دریافت مشاوره و استفاده از دموی نرم افزار حسابداری

    مرحله بعدی انتخاب بهترین نرم افزار حسابدرای (The best accounting software) مشاوره با شرکت‌­ها و سازمان­‌های استفاده کننده از نرم افزار مورد نظر، مشاوره با مشاوران فروشندگان نرم افزار و در نهایت استفاده دوره‌­ای از دموی نرم افزار حسابداری است.

    4. بررسی هزینه خرید و نگهداری از نرم افزار برای طولانی مدت

    خرید بهترین نرم افزار حسابداری در ایران فقط به هزینه خرید نرم افزار محدود نمی­‌شود. یکی از هزینه­‌هایی که باید در خصوص نرم افزارها در نظر داشت، هزینه نگهداری نرم افزار به صورت طولانی مدت و هزینه­‌های قابل پرداخت برای خدمات پشتیبانی است. پس قبل از خرید نرم افزار باید نسبت به مقایسه هر دو هزینه خرید و نگهداری نرم افزارهای مشابه اقدام شود.

    5. بررسی منابع موجود و نیازمندی های سازمان

    هر نرم افزار مالی و حسابداری که در نظر بگیرید، دارای ماژو­ل­‌های مختلفی است. سازمان باید بسته به نیاز خود نسبت به خرید ماژول نرم افزار اقدام کند. همچنین منابع مالی سازمان و میزان بودجه‌­ای که سازمان برای خرید نرم افزار در نظر گرفته است، یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری است.

    6. اطمینان از پشتیبانی و آموزش نرم افزار توسط شرکت فروشنده

    به علت مشکلات متعدد پیش آمده برای کاربران در زمان استفاده از نرم افزارهای حسابداری و همچنین ارتقا و به روز رسانی نرم افزار مطابق قوانین و دستورالعمل­‌ها، سازمان باید از پشیتبانی نرم افزار خریداری شده توسط تیم پشتیبانی فروشنده نرم افزار اطمینان کامل حاصل کند.

    علاوه بر پشتیبانی مناسب نرم افزار، برای خرید بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران باید توجه داشت که شرکت فروشنده نرم افزار باید دوره آموزشی مناسبی باری شرکت خریدار و کاربران نرم افزار برگزار نماید.

    پشتیبانی نرم‌ افزار حسابداری به مجموعه اقدامات، راهکارها و خدماتی گفته می­‌شود، که از طرف شرکت فروشنده با هدف حل مشکلات کاربران نرم‌ افزار ارائه می‌شود.

    3 مورد از بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران

    باتوجه به گسترش استفاده از نرم افزار حسابداری، طراحان و تولید کنندگان متعددی اقدام به طراحی و تولید نرم افزارهای حسابداری نموده‌­اند. شاید از خود پرسیده باشید که کدام یک از نرم افزارها از بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران است. برای پاسخ به این پرسش سه مورد از بهترین نرم افزار حسابداری در ایران در ادامه شرح داده شده است.

    1. نرم افزار حسابداری آرین سیستم

    با توجه به تیم طراحی قوی و پشتیبانی فوق العاده صورت گرفته، یکی از بهترین نرم افزارهای حسابدرای در ایران، نرم افزار حسابداری آرین سیستم است. شرکت داده پردازی آرین سیستم ضمن شناخت و توجه به کسب و کارهای متوسط و بزرگ، اقدام به ساخت و ارتقاء نسخه‌های متفاوت نرم افزار حسابداری نموده است.

    images 1689241202 64afc672c2b86 - چطور بهترین نرم افزار حسابداری مالی را انتخاب کنیم؟ - برترین نرم افزار حسابداری

    امکانات نرم افزار حسابداری آرین سیستم

    امکانات نرم افزار حسابداری آرین سیستم به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران عبارت است از؛

    • امکان تعریف کدینگ منحصر به فرد برای هر شرکت
    • امکان تعریف سطح دسترسی کاربران
    • امکان افزودن فیلد به فرم‌­ها
    • امکان ارسال/دریافت اطلاعات به/از به اکسل
    • امکان تعیین طول کد حساب‌­ها و مشاهده سند در گزارش گردش حساب
    • امکان صدور سند ارزی و مقداری
    • امکان صدور سند اتوماتیک افتتاحیه، اختتامیه و بستن حساب‌­ها
    • امکان گزارش­گیری بر اساس کاربر و اخذ گزارش تجزیه سنی
    • امکان تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

    2. نرم افزار حسابداری همکاران سیستم

    نرم افزار حسابداری همکاران سیستم با توجه به طبقه بندی و فراهم کردن اطلاعات مالی از انبار گرفته تا سیستم دریافت و پرداخت، دارایی ثابت، بهای تمام شده و… به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران برای طیف وسیعی از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ تا کسب ‌وکارهای کوچک شناخته می­‌شود.

    3. نرم افزار حسابداری پارمیس

    نرم افزار حسابداری پارمیس به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران برای کسب و کارهای کوچک شناخته می­‌شود. علت انتخاب نرم افزار حسابداری پارمیس به مواردی همچون مطابقت با قوانین مالیاتی، سرعت بالا در پردازش داده‌­ها، فاقد هزینه هنگام بروزرسانی نرم افزار و… می‌­توان اشاره کرد.

    امروزه با توجه به گسترش سطح فعالیت واحد حسابداری و مالی شرکت­‌ها انتخاب و خرید بهترین نرم افزار حسابداری در میان انبوه نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار امری ضروری است. زیرا با استفاده از یک نرم افزار خوب، شرکت علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، در امر ثبت اطلاعات مالی و گزارش­گیری نیز موفق خواهد بود.

    اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره نرم افزار حسابداری آرین سیستم و یا دیگر سیستم های نرم افزاری آرین سیستم بدست بیاورید، به سایت شرکت مبناداده آرین سیستم به آدرس www.ariansystem.net مراجعه نمایید. همچنین با شماره گیری ۴۳۰۲۷-۰۲۱ می‌توانید از کارشناسان فروش آرین سیستم مشاوره رایگان خرید نرم افزار دریافت نمایید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.