یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ردصلاحیت شدگان ادوار تصور نکنند تغییری رخ داده است
    24 تیر 1402 - 19:10
    شناسه : 259347
    2

    سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان گفت: وظیفه شورای نگهبان حفظ سلامت انتخابات است و این که برخی از افرادی که در دوره‌های پیشین ردصلاحیت شده‌اند تصور کنند که اتفاق خاصی رخ داده و تغییری به وجود آمده، باید بدانند که این گونه نیست. نظر شورای نگهبان درباره ردصلاحیت شدگان همان نظر قبلی است مگر آن که خلافش ثابت شود.

    پ
    پ

    شدگان ادوار تصور نکنند تغییری رخ داده است - ردصلاحیت شدگان ادوار تصور نکنند تغییری رخ داده است - انتخابات

    صبح امروز نشست خبری احمد قنبریان، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان با اصحاب رسانه استان به مناسبت 26 تیر ماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان برگزار شد.

    قنبریان با اشاره به وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی گفت: شورای نگهبان، نهاد نظارتی است که بارزترین وظیفه آن نظارت بر انتخابات و همه پرسی، تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصویب موافقت نامه‌های بین دولت جمهوری اسلامی با دیگر دولت‌ها است.

    وی با بیان اینکه کار شورای نگهبان تنها به حوزه انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها مربوط نمی‌شود، افزود: با توجه به خلا‌های موجود در ماده ۲۸ قانون اساسی، شورای نگهبان ملزم به ذکر دلایل رد صلاحیت نامزد‌ها و شنیدن دفاعیه آن‌ها است و نیز در این اصلاحیه قانونی بر بررسی درست فرآیند انتخابات و رعایت بیشتر حقوق داوطلبان تاکید شده است.

    قنبریان در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار گیل خبر مبنی بر آن که احتمال تغییر رویکرد و رویه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان دوره آتی انتخابات مجلس وجود دارد یا خیر، گفت: وظیفه شورای نگهبان حفظ سلامت انتخابات است و در این دوره هم اگر قانون جدید انتخابات ابلاغ شود، بررسی صلاحیت‌ها اتقان و استحکام بیشتری خواهد داشت اما این که برخی از افرادی که در دوره‌های پیشین ردصلاحیت شده‌اند تصور کنند که اتفاق خاصی رخ داده و تغییری به وجود آمده، باید بدانند که این گونه نیست. نظر شورای نگهبان درباره ردصلاحیت شدگان همان نظر قبلی است مگر آن که خلافش ثابت شود.

    سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان ادامه داد: ما از ورود همه افراد دارای صلاحیت به انتخابات استقبال می‌کنیم، اما این که از سوی شورای نگهبان یا دفاتر آن با برخی افراد برای شرکت در انتخابات تماس گرفته شده باشد، همان گونه که در روزهای گذشته سخنگوی شورای نگهبان هم اعلام کرد، چنین موضوعی در کشور صحت ندارد و قطعا در گیلان هم این موضوع خلاف واقع است.

    سرپرست دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان در گیلان با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، گفت: داوطلبان حدود ۱۰۰ روز قبل از نام نویسی اصلی می‌توانند به صورت الکترونیکی پیش ثبت نام کنند. شهروندان با ارایه هر سند معتبر که کد ملی افراد در آن ثبت شده است می‌توانند رای دهند.

    گیل خبر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.