شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41556 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2375×
بهترین مدل چرخ گوشت
31 تیر 1402 - 16:44
شناسه : 259819
0

از آنجایی که چرخ گوشت عمر بالایی دارد در صورتی‌که به‌درستی و از بهترین مارک چرخ گوشت انتخاب شود، به ندرت خراب شده و در بسیاری از مواقع بالای 10 سال عمر می‌کند. هرچه ویژگی‌هایی مانند توان موتور، تعداد تیغه‌ها و … چرخ گوشت شما بیشتر باشد، می‌توانید حجم بیشتری از گوشت را در زمانی کوتاه چرخ کنید. در ادامه با این ویژگی‌ها که می‌تواند به شما در انتخاب بهترین مدل چرخ گوشت کمک کند، آشنا می‌شویم.

پ
پ

word image 259819 1 - بهترین مدل چرخ گوشت - بهترین مدل چرخ گوشت

اگر شما هم دوست دارید خودتان در منزل گوشت را چرخ کنید تا از سلامت و کیفیت گوشت چرخکرده برای درست کردن غذاهای دلخواه مطمئن باشید، به یک چرخ گوشت حرفه‌ای نیاز دارید. در این مطلب قصد داریم بهترین مدل چرخ گوشت را به شما معرفی کنیم تا حتی اگر دانشی در مورد ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و بهترین مدل‌های بازار ندارید، بتوانید با بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید برای چندین سال از آن به‌راحتی استفاده کنید و نیازی به عوض کردن دستگاه نیست. البته باید بگوییم حتی اگر بعد از مدتی دستگاه با مشکلی روبرو شد نیازی نیست به فکر خرید مدل جدید باشید زیرا بسیاری از مشکلات با تعمیر چرخ گوشت قابل حل هستند.

ویژگی‌های مهم برای خرید بهترین مارک چرخ گوشت

از آنجایی که چرخ گوشت عمر بالایی دارد در صورتی‌که به‌درستی و از بهترین مارک چرخ گوشت انتخاب شود، به ندرت خراب شده و در بسیاری از مواقع بالای 10 سال عمر می‌کند. هرچه ویژگی‌هایی مانند توان موتور، تعداد تیغه‌ها و … چرخ گوشت شما بیشتر باشد، می‌توانید حجم بیشتری از گوشت را در زمانی کوتاه چرخ کنید. در ادامه با این ویژگی‌ها که می‌تواند به شما در انتخاب بهترین مدل چرخ گوشت کمک کند، آشنا می‌شویم.

توان موتور

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که باید در زمان انتخاب بهترین مدل چرخ گوشت باید در نظر بگیرید، بالا بودن قدرت و کیفیت موتور سازنده چرخ گوشت است. هرچقدر چرخ گوشت موتور قوی‌تری داشته باشد، برق کمتری مصرف کرده و در مدتی کوتاه می‌تواند حجم بیشتری از گوشت را چرخ کند. به علاوه به دلیل قدرت بالا کمتر در حین کار به آن فشار آمده و بیشتر هم عمر می‌کند. این ویژگی در مشخصات محصول بر حسب وات محاسبه می‌شود. به طور مثال اگر در قسمت توان موتور چرخ گوشت شما عدد 2000 وات نوشته شده یعنی این دستگاه می‌تواند در هر دقیقه حدود 1.5 کیلوگرم گوشت را چرخ کند. البته در نظر داشته باشید اگر جنس تیغه‌ها مناسب نباشد یا تیغه‌ها کند شده باشد از این میزان کاسته می‌شود.

میزان صدا

دومین قابلیتی که برای انتخاب بهترین مارک چرخ گوشت بسیار موثر، میزان صدای تولیدی چرخ گوشت حین کار است. به‌طور کلی چرخ گوشت‌ها نسبت به سایر لوازم برقی آشپزخانه پرسروصداتر هستند اما در برخی برندها یا مدل‌ها با توجه به اینکه از موتورهای قدرتمند و گیربکس کم صدا تولید شده، این صدا بسیار کمتر است.

word image 259819 2 - بهترین مدل چرخ گوشت - بهترین مدل چرخ گوشت

خنک کاری موتور

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین مدل چرخ گوشت داشتن سنسور خنک کاری یا خنک سازی موتور است. این سنسور زمانی که موتور چند دقیقه مداوم روشن بوده و فشار زیادی به آن وارد شده و حرارت آن بالا رفته، دستگاه را خاموش می‌کند. این کار از آسیب دیدن موتور چرخ گوشت جلوگیری می‌کند.

چنانچه چرخ گوشت شما این قابلیت را ندارد، بهتر است بعد از هر 10-15 دقیقه کار کردن چرخ گوشت آن را چند دقیقه خاموش و بعد از خنک شدن دوباره آن را روشن کنید.

جنس تیغه

تیغه‌های چرخ گوشت نقش مهمی در زمان چرخ کردن گوشت را بازی می‌کنند. هرچقدر این تیغه‌ها باکیفیت‌تر و تیزتر باشد، سرعت چرخ شدن گوشت بالا می‌رود. البته باید در زمان انتخاب بهترین برند چرخ گوشت دقت کنید که جنس این تیغه‌‌ها از استیل یا فولاد ضد زنگ باشد. در اینصورت در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بیشتری خواهد داشت و دیرتر کند می‌شود.

قابلیت چرخش معکوس

قابلیت چرخش معکوس یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین مدل چرخ گوشت است. این ویژگی باعث می‌شود که هنگام کار، گوشت یا چربی داخل دستگاه گیر نکند از همین رو طول عمر دستگاه را هم بالا می‌برد. همچنین به کمک این قابلیت می‌توانید مواد غذایی باقی مانده در چرخ گوشت را به‌راحتی بیرون آورید. این قابلیت تنها در برخی از مدل‌ها وجود دارد.

شستشو راحت قطعات

این ویژگی به قابلیت جداسازی قطعات داخلی چرخ گوشت بعد از کار اشاره دارد. چنانچه به‌راحتی این قطعات جدا شود، می‌توانید آنها را به صورت دستی یا با ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

پایه ضد لغزش

این پایه‌ها نیز در برخی از بهترین مدل چرخ گوشت پیدا می‌شود. این پایه‌ها از جنس لاستیک بوده و هنگام کار از حرکت کردن چرخ گوشت جلوگیری می‌کند.

گارانتی

آخرین ویژگی در انتخاب بهترین برند چرخ گوشت داشتن گارانتی و موجود بودن قطعات چرخ گوشت است. در اینصورت حتی اگر به هر دلیلی مشکلی برای دستگاه به وجود آید، می‌توانید از خدمات گارانتی استفاده و لوازم جانبی دستگاه را به‌راحتی تهیه کنید.

word image 259819 3 - بهترین مدل چرخ گوشت - بهترین مدل چرخ گوشت

بهترین برند چرخ گوشت کدام است؟

برندهای مختلفی در جهان دست به تولید چرخ گوشت می‌زنند که در این قسمت با چند مورد از آنها بهترین مدل‌هایشان آشنا می‌شویم.

معرفی بهترین چرخ گوشت ایرانی

برندهایی چون پارس خزر، تولیپس، ویداس، آوا، ساتیا و … بهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی هستند که برای انتخاب بهترین چرخ گوشت ایرانی می‌توانید یکی از مدل‌های آنها را خریداری کنید.

مدلتوان موتورابعادجنس تیغه‌هاسایر ویژگی‌ها
پارس‌خزر MG-1400R700 وات37.2×17.6×34.2 سانتی‌مترفولادمحفظه نگهدارنده سیم: دارد
امکان ساخت سوسیس: دارد
قابلیت چرخش معکوس: دارد
وزن: 1.7کیلوگرم
اقلام همراه: شبکه مخصوص برای خرد کردن گوشت و سبزی، ظرف پلاستیکی برای جمع آوری گوشت چرخ شده
تولیپس MK-A 2600۴۰۰ وات42x16x38 سانتی‌مترفولادمحفظه نگهدارنده سیم: دارد

امکان ساخت سوسیس: دارد

قابلیت چرخش معکوس: دارد
پایه ضد لغزش: دارد
اقلام همراه: 2 عدد شبکه، قطعه سوسیس ساز و کباب ساز، گوش کوب مخصوص

آوا MG-1200-EBS1000 وات28x19x23 سانتی‌مترفولادمحفظه نگهدارنده سیم: دارد
امکان ساخت سوسیس: دارد
قابلیت چرخش معکوس: دارد
وزن: 6 کیلوگرم
ساتیا MGS-18001800 وات۳۸x۳۰x۲۸ سانتی‌متراستیلجنس بدنه: استیل ضد زنگ
قابلیت ساخت سوسیس
دارای قابلیت چرخش معکوس
وزن: 4 کیلوگرم
پارس‌خزر 2020Buffalo-1000 وات۳۸×۲۰×۴۵سانتی‌مترفولاددارای محفظه نگهدارنده سیم
دارای ناودانی و سینی فلزی
قابلیت ساخت سوسیس
دارای دو شبکه و ظرف نگهدارنده
دارای قابلیت چرخش معکوس
وزن: 7 کیلوگرم

بهترین چرخ گوشت خارجی

برندهای خارجی نام آشنایی مانند پاناسونیک، بوش، مولینکس، فیلیپس، کنوود، هاردستون، گاسونیک و … جزو بهترین برند چرخ گوشت هستند. اگر می‌خواهید چرخ گوشت خارجی خریداری کنید، بهتر است یکی از مدل‌های آنها را انتخاب کنید.

مدلتوان موتورابعادجنس تیغه‌هاقابلیت ها
گوسونیک GMG-7441800 وات۲۶.۵x۲۱x۳۴.۵سانتی متراستیلمحفظه نگهدارنده سیم: دارد

امکان ساخت سوسیس: دارد

قابلیت چرخش معکوس: دارد

بوش MFW686402200 وات۲۸.۳×۳۹.۸×۲۹.۱سانتی‌متراستیلامکان ساخت سوسیس: دارد

سنسور خنک کاری موتور: دارد

پاناسونیک MK-25002500 واتفولادامکان ساخت سوسیس: دارد

سنسور خنک کاری موتور: دارد

محفظه نگهدارنده سیم: دارد

امکان جداسازی کامل گلویی چرخ گوشت
اقلام همراه: شبکه مخصوص برای خرد کردن گوشت و سبزی، قطعه سوسیس ساز و کباب ساز

کنوود MG5101600 وات۳۴.۵×۲۶.۵×۲۱ سانتی‌متراستیلامکان ساخت سوسیس: دارد

اقلام همراه: ۳ پنجره برای چرخ کردن گوشت، گوشت‌کوب مخصوص، قطعه سوسیس ساز

در این مطلب سعی کردیم تمام ویژگی‌ها و چند از پرفروش‌ترین و بهترین مدل چرخ گوشت را در ایران به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید بتوانید به‌راحتی مدل مناسب را انتخاب کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.