یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41480 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پایان دادن به مشکل پنچری لاستیک؛ با دستگاه لاستیک درار آسان‌تر از همیشه!
    07 مرداد 1402 - 0:21
    شناسه : 260260
    0

    همه وسایل نقلیه از لاستیک ها استفاده می کنند. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، خودرو ها در زندگی ما وارد شده اند و به یک بخش جدایی ناپذیر تبدیل شده اند. محبویت وسایل نقلیه مختلف منجر به توسعه تجهیزات تعمیر و نگهداری خودرو شده است و تعویض لاستیک یکی از کار هایی است که نیازمند مهارت زیادی خواهد بود.

    پ
    پ

    word image 260260 1 - پایان دادن به مشکل پنچری لاستیک؛ با دستگاه لاستیک درار آسان‌تر از همیشه! -

    همه وسایل نقلیه از لاستیک ها استفاده می کنند. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، خودرو ها در زندگی ما وارد شده اند و به یک بخش جدایی ناپذیر تبدیل شده اند. محبویت وسایل نقلیه مختلف منجر به توسعه تجهیزات تعمیر و نگهداری خودرو شده است و تعویض لاستیک یکی از کار هایی است که نیازمند مهارت زیادی خواهد بود.

    لاستیک ها به عنوان بخشی از خودرو که با زمین تماس بیشتری دارند، تاثیر زیادی در عملکرد خودرو خواهند داشت. در حفظ ایمنی و عملکرد خودرو، لاستیک ها به اندازه موتور برای خودرو مهم هستند. تایر ها می توانند بر کارایی خودرو تاثیر بگذارد و همچنین می توانند باعث تصادفات مرگباری شوند.

    این که خودرو شما چند بار نیاز به تعویض لاستیک دارد، به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. این عوامل می توانند نوع ماشین، مکان هایی که در آن ها رانندگی کرده اید باشد. در ادامه به شرح کامل دستگاه لاستیک درار پرداخته خواهد شد.

    لاستیک درار چیست؟

    این دستگاه برای تعویض و در آودرن لاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان لاستیک های جدید را با استفاده از آن سوار کرد. یک لاستیک درار که به صورت هیدرولیک کار می کند، از یک مایع مخصوص و هوای فشرده جهت فشرده کردن تایر استفاده می کند. این کار باعث راحت تر شدن جداسازی لاستیک ها خواهد شد. وقتی که تایر آزاد شد، از یک ابزار برای جدا کردن تایر از ماشین استفاده خواهد شد.

    قبل از اختراع و تولید این دستگاه، لاستیک ها به وسیله دست عوض می شدن و هیچ ابزار و دستگاهی در آن دخالت نداشت. این کار با شکستن مهره لاستیک از طریق کوبیدن آن با چکش انجام می شد. در نهایت مهره به سمت پایین حرکت داده می شد و تایر از جای خود خارج می شد. معمولا این کار سخت بود و ممکن بود ساعت ها طول بکشد تا یک لاستیک را عوض کنید. امروزه، این دستگاه یکی از اجزای جدا نشدنی تعمیرگاه ها است و باید برای راحتی تعویض لاستیک ها هنگام کار از آن ها استفاده کرد. همچنین دستگاه جک دو ستون، از دوستون تشکیل شده و از دو طرف خودرو را به سمت بالا هدایت می کند.

    word image 260260 2 - پایان دادن به مشکل پنچری لاستیک؛ با دستگاه لاستیک درار آسان‌تر از همیشه! -

    عملکرد لاستیک درار

    نحوه کارکرد این دستگاه شامل چند مرحله است که همه آن ها را به ترتیب انجام می دهد. مراحل کارکرد آن به شرح زیر هستند:

    خالی کردن باد لاستیک ها

    در مرحله اول با کمک این دستگاه، می توانید باد همه لاستیک ها را خالی کنید. لاستیک درار این کار را به وسیله باز کردن والف ها یا با فشار دادن سوزن والف، انجام می دهد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که قبل از هر گونه اقدام، باید والف ها را بررسی کنید و در صورت وجود پوسیدگی، این کار را با احتیاط کامل انجام دهید.

    کندن و جدا کردن تایر ها

    وقتی که دستگاه با رعایت دستورالعمل ها باد لاستیک ها را تخلیه کرد، نوبت جداکردن آن ها فرا می رسد. برای این کار باید لاستیک ها را از رینگ جدا کنید. برای این کار نیاز به دستگاه خاصی به نام لق کن است که به نوعی مانند جک کار می کند. این ابزار را می توان در قسمت پایین لاستیک درار پیدا کرد. لق کن، با وارد کردن فشار به تایر ها باعث می شود که از رینگ جدا شوند. اگر دستگاه را با فشار روی رینگ ها قرار دهید می تواند باعث شکستگی آن ها شود. این مرحله را چند بار تکرار کنید تا همگی قسمت های لاستیک از رینگ بیرون بیاید.

    باز کردن و جدا کردن والف ها

    والف ها از تجهیزات تعمیرگاهی هستند که در صورت پوسیدگی باید تعویض گردند. قبل از هر گونه اقدام برای تعویض لاستیک ها ابتدا باید والف ها را بررسی کنید.

    نصب والف های جدید

    اگر پس از بررسی آن ها متوجه شدید که دچار آسیب شده اند، بهتر است که بعد از جا زدن تایر های جدید والف ها را نصب کنید.

    نصب تایر های جدید

    هنگام درآوردن لاستیک های قدیمی، باید اهرم عمودی لاستیک درار را بیرون بیاورید. سپس با استفاده از همان اهرم، لاستیک جدید را جا بیندازید. پس از قرار دادن لاستیک، باید مطمئن شوید که همه طرفین آن داخل رینگ قرار بگیرند.

    تعیین باد لاستیک ها

    پس از جا انداختن تایر های جدید، در مرحله آخر باید آن ها را باد کنید. مقدار مشخصی برای میزان باد لاستیک ها تعیین شده است که باید طبق آن ها عمل کنید. پس از آن می توانید لاستیک ها را بالانس کنید.

    word image 260260 3 - پایان دادن به مشکل پنچری لاستیک؛ با دستگاه لاستیک درار آسان‌تر از همیشه! -

    انواع لاستیک درار

    دستگاه های لاستیک درار به انواع مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام برای ماشین های مخصوصی مناسب هستند. این نوع دستگاه ها در کل به دو شکل لاستیک درار سواری و سنگین قابل استفاده هستند. علاوه بر آن، این دو مدل دارای زیر مجموعه هایی هستند که عبارتند از:

    لاستیک درار 3 پداله

    این نوع از دستگاه را می توان پرتقاضا و پرفروش ترین نوع لاستیک درار دانست. ساختمان دستگاه به طوری است که از سه پدال تشکیل شده است. عملکرد پدال اول برای شل کردن لاستیک، دومی برای جدا کردن از رینگ و سومی برای باز یا بسته کردن فک ها خواهد بود.

    لاستیک درار 4 پداله

    همه قسمت های این دستگاه چهار پداله مانند سه پداله است. فقط یک پدال اضافه برای شک بادی دارد.

    لاستیک درار 5 پداله

    • این نوع دستگاه، حرفه ای ترین لاستیک درار موجود در بازار است. در برخی از مدل های این دستگاه، یک هلپر هم موجود خواهد بود.

    لاستیک درار سنگین

    لاستیک درار های مدل سنگین در مدل های مختلفی عرضه می شوند. این مدل ها می توانند از 14 تا 26 اینچ متغیر باشند.

    قیمت لاستیک درار

    هنگام خرید هر دستگاه، باید فاکتور های مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید خریدی به صرفه داشته باشید. این گونه دستگاه ها قیمت بالایی دارند و لازم می باشد برای خرید دقت کافی داشته باشید. اعتبار فروشنده یکی از مواردی است که روی کیفیت خرید تاثیر می گذارد. نوع برند و شرکت سازنده، مهم ترین فاکتور در هنگام خرید است که می تواند قیمت یک دستگاه لاستیک درار را تعیین کند. قیمت جک دو ستون را نیز می توانید از ما استعلام کنید.

    جمع بندی

    دستگاه های لاستیک درار علاوه بر تعویض، کاربرد های مختلف دیگری نیز دارند. از آن ها می توان برای پنچری، تعویض و عملیات تیوپ لاستیک استفاده کرد. کار با لاستیک درار از ایمنی بالایی برخوردار است و تکنسین می تواند با خیال راحت از آن ها با انجام عملیات های تخصصی استفاده کند.

    فروشگاه ما، یعنی کیا صنعت پدیده فروزان مانند فروشگاه کاردان صنعت، پدیده صنعت و…، با ارائه انواع دستگاه های باکیفیت لاستیک درار با ضمانت خدمات از پس فروش، می تواند شما را در خریدی مطمئن یاری کند. کافی است برای خرید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.