یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41474 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو
    07 مرداد 1402 - 14:59
    شناسه : 260300
    1

    گاهی اوقات کاربران متوجه نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو خود می شوند. این مشکل می تواند هم در مرحله آبگیری دستگاه و هم در زمان شستشو اتفاق بیفتد . دلایل مختلفی برای نشتی آب از کشوی مخصوص مواد شوینده  وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.

    پ
    پ

    چه زمانی نشتی آب به تنهایی قابل رفع است؟

    در بیشتر موارد نشتی از سینی پخش کننده مواد شوینده به دلیل عملکرد نادرست ماشین لباسشویی دوو است ، نه خرابی دستگاه. مواردی که باعث عملکرد نادرست ماشین لباسشویی دوو می شوند عبارتند از:

    1 . مسدود شدن سینی با مواد شوینده

    اغلب، در حین کار، سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی با بقایای پودر، ژل شستشو و نرم کننده زیاد پوشیده می شود . برای جلوگیری از رسوب بر روی دیواره های سینی، لازم است به طور دوره ای آن را تمیز کنید.
    همچنین باید پودر را در جای مخصوص پودر در کشوی مواد شوینده بریزید. به عنوان مثال نباید در محفظه نرم کننده یا پیش شستشوی پارچه ریخته شود، زیرا ممکن است پودر شوینده جریان طبیعی آب را مختل کند.
    در نهایت، توصیه می شود که پودر را برای مدت طولانی در سینی دیسپنسر دستگاه باقی نگذارید، زیرا با گذشت زمان، پودر شوینده به سنگی نامحلول تبدیل می شود.  پودر را فقط قبل از شستشو داخل کشوی مواد شوینده بریزید. اگر متوجه نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو  شدید ، احتمالا رسوبات پودری روی دیواره های کشو قابل مشاهده است.
    در این صورت سینی را از جای خود خارج کرده و آن را از رسوبات پاک کنید.  گاهی اوقات  ممکن است لازم باشد سینس مواد شوینده برای مدتی در آب گرم خیس شوند.

     علت نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو

    2 . دستگاه به سمت جلو خم شده است

    به طور معمول، ماشین لباسشویی  باید بر روی یک سطح صاف و یکنواخت نصب شود. اگر دستگاه به سمت جلو خم شود، ممکن است باعث نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو  شود .
    در این صورت هنگام آبگیری دستگاه، آب از سینی دیسپنسر دستگاه به بیرون جریان می یابد و در طول چرخه خشک کن، دستگاه ممکن است به شدت ارتعاش داشته باشد .
    برای رفع این مشکل لازم است زاویه شیب ماشین لباسشویی را بر اساس سطح بررسی کنید، سپس پایه های جلویی ماشین لباسشویی را به گونه ای تنظیم کنید که دستگاه در یک سطح و بصورت صاف قرار گیرد.

    3 . استفاده از پودر بی کیفیت، مقدار زیاد آن یا استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی

    استفاده از شوینده های بی کیفیت یا نامناسب برای شستشو در ماشین های لباسشویی اتوماتیک دوو و استفاده از پودر بیش از مقدار توصیه شده پودر منجر به افزایش کف شده،  در نتیجه در حین شستشو باعث نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو  می گردد.
    در این صورت ، اگر به تازگی مواد شوینده را عوض کرده اید و کف از دستگاه خارج شده است، دیگر از آن استفاده نکنید. احتمالا پودر/ژل بی کیفیت است . اگر در دوز پودر اشتباه کردید، یک پیمانه اندازه گیری تهیه کنید تا به محاسبه صحیح مقدار مواد شوینده کمک کند.

    4 . فشار بیش از حد آب در لوله کشی باعث نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو می شود.

    اگر فشار در منبع آب زیاد باشد، جت های آبی که از توزیع کننده جریان می آیند ممکن است به طرفین سینی برخورد کنند و دستگاه شروع به نشت آب از کشوی مواد شوینده کند. در نتیجه آب هنگام آبگیری دستگاه از سینی مواد شوینده به بیرون جریان می یابد.  ممکن است متوجه شوید که شیر آب دارای فشار غیرعادی و قوی آب است.
    برای کاهش فشار لازم است شیر تامین آب به ماشین لباسشویی کمی  بسته شود.

    5. سوراخ های توزیع کننده آب با رسوب آهک یا پودر شوینده خشک شده مسدود شده است.

    به دلیل رسوبات، جت های آب با زاویه برخورد می کنند در نتیجه آب از زیر سینی خارج شده و به بیرون نشت می کند.
    در این صورت آب از دستگاه در ابتدای چرخه شستشو و در مرحله آبگیری از سینی مواد شوینده به بیرون نشت می کند. اگر سینی دیسپنسر را بیرون بکشید و به آبپاش ها نگاه کنید، یک پوشش روی آنها خواهید دید.
    بای رفع این مشکل لازم است سینی را از ماشین لباسشویی خارج کرده و سوراخ ها را تمیز کنید. می توانید این کار را با مسواک انجام دهید. توصیه می شود خود توزیع کننده و همچنین قسمت پایین (محل زیر ته سینی) را تمیز کنید، زیرا  ممکن است پودر حل نشده در آنجا باقی مانده باشد.

    کدام نقص نیاز به تعمیر توسط تعمیرکار دارد؟

    در صورت نشتی آب از سینی مواد شوینده ماشین لباسشویی دوو  تنها یک موقعیت وجود دارد که شما نمی توانید بدون کمک گرفتن از تعمیرکار آن را برطرف کنید و آن هم مسدود شدن لوله های پر کننده است.

    لوله پرکننده یک لوله لاستیکی است که از طریق آن آب مخلوط با پودر وارد ماشین لباسشویی می شود. از یک طرف، لوله انشعاب به سینی مواد شوینده وصل شده است، از سوی دیگر – به مخزن ماشین لباسشویی . اگر نازل با بقایای پودر حل نشده مسدود شود، آب به سختی به مخزن می رود و ممکن است تا حدی از سینی خارج و به بیرون نشت کند.
    در این صورت هنگام آبگیری ، آب از از سینی نشت می کند. در عین حال، خود مجموعه کندتر از حد معمول است.
    در این گونه موارد  تعمیر کار ماشین لباسشویی را جدا نموده و  لوله پرکننده را خارج و آن را از رسوبات تمیز می کند و در انتها آن را در محل اصلی خود نصب می کند.
    برای تماس با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی دوو در کرج ، می توانید با پارما سرویس تماس بگیرید تا در کمترین زمان تعمیرکار به محل اعزام شود. 09127992368
    www.parmaservice.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.