یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تفاوت سرور استوک و نو
    07 مرداد 1402 - 15:01
    شناسه : 260303
    1

    سرورهای استوک و نیو(نو) در واقع اصطلاحاتی هستند که برای توصیف وضعیت سرورهای فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت بین سرور استوک )استفاده شده یا دست دوم) و سرور نو در وضعیت و استفادهشان از سوی دیگران است. دقت کنید که هر کدام از این دو نوع سرور ممکن است مزایا و معایب خود را داشته باشند. در ادامه به برخی نکات جهت مقایسه این دو نوع سرور اشاره خواهیم کرد

    پ
    پ

    images 1690619850 64c4cfca86509 - تفاوت سرور استوک و نو - تفاوت
    سرورهای استوک و نیو(نو) در واقع اصطلاحاتی هستند که برای توصیف وضعیت سرورهای فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت بین سرور استوک )استفاده شده یا دست دوم) و سرور نو در وضعیت و استفادهشان از سوی دیگران است. دقت کنید که هر کدام از این دو نوع سرور ممکن است مزایا و معایب خود را داشته باشند. در ادامه به برخی نکات جهت مقایسه این دو نوع سرور اشاره خواهیم کرد

    سرورهای فیزیکی

    سرورهای فیزیکی، ماشین‌های قدرتمندی هستند که در یک شبکه تجهیزات اجرای برنامه‌های کاربردی را روی کامپیوترهای کاربر ممکن می‌کنند. این ماشین‌ها طراحی شده‌اند تا با میزان بار کاری بیشتر و زمان بیشتری نسبت به کامپیوترهای خانگی کنار بیایند. این سرورها به طور معمول در یک مکان مرکزی مانند دیتاسنتر قرار می‌گیرند.
    در زمینه خرید و فروش سرور، دو واژه “نو” و “استوک” وجود دارد. سرور نو به معنی سرور تازه خریداری شده از تولیدکننده یا نماینده رسمی آن هستند. این سرورها هیچگاه استفاده نشده‌اند و معمولا با ضمانت تولیدکننده به فروش می‌رسند.
    از سوی دیگر، سرورهای استوک نیز وجود دارند. این سرورها از دیتاسنتر‌ها، شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که سیستم‌های خود را ارتقاء داده یا تغییر داده‌اند، خریداری می شوند. بنابراین، این سرورها قبلا استفاده شده‌اند اما قبل از فروش تست و بازسازی شده اند. این سرورهای استوک معمولاً ارزانتر از سرورهای نو هستند و گزینه مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط  که بودجه محدودی دارند، می‌باشند.
    پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه فرمایید: راهنمای خرید سرور

    هر دو نوع سرور مزایا و معایب خود را دارند. مثلا سرور نو دارای آخرین تکنولوژی ها هستند ولی قیمت بیشتری نیز دارند و سرور استوک هم امکان دسترسی به تکنولوژی با کمترین هزینه را می‌دهد ولی ممکن است مدت زمان کارکرد کمتری داشته باشند.

    سرور نو

    سرور نیو (New): این سرورها تازه از کارخانه خارج شده‌اند و هیچ‌گاه استفاده نشده‌اند. این سرورها دارای تمامی قابلیت‌ها و تجهیزات جدید و بروز هستند و امکانات کامل گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند. برخلاف سرورهای استوک، سرورهای نیو معمولاً گرانتر هستند اما به عنوان یک تجهیز جدید، ارزش خرید بیشتری دارند و کاربر را از هرگونه نگرانی در رابطه با کیفیت و عملکرد سرور معاف می‌کند.
    – سرور نو به معنای سروری است که تا به حال استفاده نشده و تازه تولید و به بازار عرضه گشته است.
    – از جنبههای کیفی و عملکردی سرورهای نو به عمر مفید و پشتیبانی طولانی مدت می‌توان اشاره کرد.
    با خرید سرور نو شما در واقع از بهترین فناوریها و مشخصات فنی بروز استفاده خواهید کرد.
    – قیمت سرورهای نو معمولا  بالاتر از سرورهای استفاده شدهاست. به خصوص اگر با تکنولوژیهای جدیدتری همراه باشند.

    منظور از سرور استوک چیست؟

    سرور استوک (Stock): این نوع سرورها از قبل توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها یا افراد مختلفی استفاده شده‌اند. بنابراین، آنها ممکن است سابقه کارکرد داشته باشند و بخشی از عمر مفید خود را پیش از فروش سپری کرده باشند. بعضی از این واحدها ممکن است تعمیر شده یا بروزرسانی شده باشند تا بتوانند به خوبی کار کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشند. به همین دلیل، سرورهای استوک معمولاً ارزانتر از سرورهای جدید هستند.

    مزایا و معایب سرورهای استوک و نو

    سرورهای نو دارای مزایایی نسبت به سرورهای استوک)استفاده شده یا دست دوم( هستند.
    در ادامه به بررسی برخی از این مزایا اشاره میکنم:

    مزایای سرورهای استوک شامل:
    •    قیمت پایینتر
    •    کارایی مناسب برای برخی از کاربردها
    •     جابجایی سریع و آسان
    مزایای سرورهای نو عبارتند از:
    •    خرید با ضمانت کارخانه
    •    امکانات و یادداشت های جدیدتر
    •    کارایی بهتر و طول عمر طولانی تر

    عمر مفید بیشتر

    با خرید سرور نو، شما از عمر مفید بیشتری برخوردار خواهید شد. این بدان معناست که شما میتوانید از سرور نو برای بازه زمانی طولانی‌تری بهره ببرید تا نیاز به خرید سرور جدید را کاهش دهید.

     کارایی و عملکرد بهتر

    سرورهای نو آخرین فناوریها و مشخصات فنی بروز را دارند که معمولا  دارای قدرت پردازش و حافظه بیشتر، کارایی بهتر و امکانات پیشرفتهتری هستند.

     گارانتی و پشتیبانی

     با خرید سرور نو، شما در بیشتر موارد از گارانتی تولیدکننده برخوردار خواهید بود. همچنین، اگر خدمات پشتیبانی با سرور همراه باشند، شما میتوانید به راحتی با مشکلات فنی پیش آمده در سرور خود مراجعه کنید و به تعمیرات مربوطه دسترسی پیدا کنید.

    انعطاف پذیری در ارتقاء

     در صورت نیاز به ارتقاء سرور در آینده، سرورهای نو معمولا بهترین توانایی برای قابلیت ارتقاء دارند. شما میتوانید به راحتی اجزای داخلی مثل پردازنده، حافظه و درایوها را عوض کنید تا سرور خود را به روز کنید و به نیازهای جدید خود پاسخ دهید.

    قابلیت پشتیبانی نرم افزاری

     سرورهای نو به طور عمومی با نسخههای جدید و به روز سیستمعاملها و نرمافزارها سازگارتر هستند. این بدان معناست که شما میتوانید به راحتی سیستمعاملها و اپلیکیشنهای جدید را بر روی سرورهای نو نصب و اجرا کنید.
    با این وجود، لازم به ذکر است که همانند هر تصمیم خریدی، ابتدا باید هزینه و نیازهای مالی خود را بررسی کنید و مزایا و معایب هر گزینه را با توجه به شرایط خود بسنجید.
    سخن پایانی 
    برای انتخاب بین سرور استوک و نو، مواردی مانند بودجه، نیازها، توانمندیها و فرصتها را بررسی کنید تا تصمیم به خریدی که بهترین تطابق را با شرایط شما داشتهباشد، بگیرید. در هر صورت، توصیه میشود با فروشنده یا تامینکننده مورد اعتماد خود مشورت کنید تا از حالت کاری و شرایط دستگاه استوک اطلاعات کاملی کسب کنید. اما اگر قصد خرید سرور استوک را داشته باشید پیشنهاد ما به شما جهت بروز بودن سرور استوک dl380 g10 می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.