یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فرق موزاییک و سرامیک چیست؟ (راهنمای جامع انتخاب و خرید)
    07 مرداد 1402 - 15:03
    شناسه : 260307
    1

    فرق موزاییک و سرامیک چیست؟ کاربرد موزاییک و سرامیک در کدام قسمت از ساختمان است و چگونه باید انتخاب کنیم؟ در این مطلب به تمام سوالات شما پاسخ داده شده است.

    پ
    پ

    فرق موزاییک و سرامیک چیست؟

    امروزه با توجه به افزایش ساخت و ساز دانستن فرق متریال های مصرفی به کار رفته در ساخت یک خانه یا فضای سبز، امری مهم است. یکی از پر مصرف ترین متریال مصرفی در ساخت فضای داخلی خانه، سقف و کف حیاط ها سرامیک و موزاییک میباشد.

    شاید شما هم با شنیدن اسم موزاییک بیشتر به یاد خانه های قدیمی و حیاط های زیبای آنها بیفتید، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی موزاییک های بسیار مدرن و زیبایی تولید میشوند که به سرعت در حال گرفتن جای متریال های جدید مثل سرامیک و پارکت و … هستند.

    در ادامه این متن با مزایای موزاییک و اینکه “فرق موزاییک و سرامیک چیست؟“، آشنا خواهیم شد. همچنین بررسی خواهیم کرد که بهترین موزاییک کدام است.

    در جواب این که اصلی ترین فرق موزاییک و سرامیک چیست؟ باید بگوییم که اصلی ترین تفاوت متریال مصرفی در ساخت آنهاست. در مرحله بعدی نوع ساخت این دو نوع کفپوش باعث فرق موزاییک و سرامیک شده است. سرامیک لایه ای نازک تر و موزاییک از یک لایه ی ضخیم و مقاوم تشکیل شده است.

    همین عامل باعث شده که از سرامیک بیشتر در فضاهای داخلی استفاده شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که برای نصب موزاییک اغلب در فضا های خارجی استفاده میشود، و قبل از نصب به زیرسازی مناسب احتیاج است.

    مزایای استفاده از موزاییک چیست؟

    images 1690622314 64c4d96a81ad8 - فرق موزاییک و سرامیک چیست؟ (راهنمای جامع انتخاب و خرید) -

    همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، موزاییک به دلیل ضخامت بالا بسیار مقاوم تر از سرامیک است، به همین دلیل بیشتر در فضای خارجی استفاده میشود. شاید برای شما هم سوال باشد که فرق موزاییک و سرامیک چیست؟ و چرا موزاییک به نوعی هرروز محبوب تر می شود.

    موزاییک از ترکیب ماسه و سیمان و همچنین سنگ مصنوعی ساخته میشود. به همین دلیل مقاومت بالایی نسبت به شرایط آب و هوایی متغیر، نور خورشید، ساییدگی و ضربه دارد. از همین رو هم بیشتر در فضا سازی محیط های باز یا روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد.

    دو نوع از بهترین موزاییک های حال حاضر موجود در بازار، موزاییک پلیمری و واش بتن هستند. این دو نوع موزاییک از زمان عرضه به بازار به سرعت جای کفپوش های رایج را گرفتند. همین امر باعث ترغیب سازندگان برای فهمیدن این شد که فرق موزاییک و سرامیک چیست؟

    همه چیز درباره موزاییک پلیمری

    images 1690622327 64c4d977134f3 - فرق موزاییک و سرامیک چیست؟ (راهنمای جامع انتخاب و خرید) -

    موزاییک پلیمری به دلیل تنوع رنگی بالا بسیار پر طرفدار تر از موزاییک های سنتی میباشد. در ساخت این موزاییک از رنگدانه هایی که با ترکیب شیمیایی در بافت و ساختار موزاییک جا گرفته اند استفاده شده است.

    یکی از مزایای اصلی موزاییک پلیمری، مقاومت 3 برابر بیشتر از بتن به دلیل استفاده از تکنولوژی های مدرن در تولید این محصول است.

    و اما محبوب ترین ویژگی موزاییک های پلیمری وزن کم و قیمت پایین تر نسبت به دیگر موزاییک ها و کفپوش ها است. همین موضوع باعث شده که این موزاییک به گزینه بسیار مناسبی برای کفپوش حیاط تبدیل شود.

    همه چیز درباره واش بتن

    images 1690622340 64c4d98427351 - فرق موزاییک و سرامیک چیست؟ (راهنمای جامع انتخاب و خرید) -

    واش بتن ها مانند موزاییک پلیمری به سرعت راه خود را در بین سازندگان و مخاطبان صنعت کفپوش پیدا کرد. واش بتن ها از ترکیب سنگدانه های ریز و بتن ساخته میشوند. جزء بتن نما های تزئینی و کفپوش ها هستند. واش بتن ها به دلیل استحکام بسیار بالا و جلوگیری از لغزش گزینه بسیار مناسبی برای محوطه سازی استخر، حیاط، پله و دیوار ها هستند.

    واش بتن ها در انواع مختلفی مثل موزاییک واش بتن، جدول واش بتن، پله واش بتن و گلدان واش بتن تولید میشوند. همانطور که از اسم هر کدام پیداست، کاربرد های مختلفی دارند. سنگدانه های مصرفی در واش بتن ها با توجه به کاربرد آنها دارای ابعاد مختلفی هستند.

    برای زیبا تر کردن فضای حیاط یا خانه چگونه باید اقدام کنیم؟

    حال که با اینکه “فرق موزاییک و سرامیک چیست؟” به خوبی آشنا شدیم، با توجه به کاربرد محیط مورد نظر میتوانیم اقدام به خرید متریال مناسب محیط خود کنیم. اگر برای فضای حیاط، استخر، باغچه ها و روف گاردن نیاز به کفپوش دارید، موزاییک پلیمری و واش بتن بهترین گزینه است.

    شرکت رابین کفپوش (www.rabinkafpoosh.com) به عنوان یکی از تولید کننده گان اصلی صنعت موزاییک و کفپوش، از ابتدای کار با شما همراه خواهد بود و با ارائه بستر فروش اینترنتی محصولات خود در کنار فروشگاه هایی مثل دیجیکالا و ترب،  رابین کفپوش از فروشندگان برتر آنلاین محصولات در این زمینه است.

    شما میتوانید با مراجعه به وبلاگ های رابین کفپوش از اینکه “فرق موزاییک و سرامیک چیست؟” مطلع شوید،  و در هر زمان از طریق مشاوره با کارشناسان تلفنی و آنلاین ما سوالات خود را بپرسید و برای خرید کفپوش مناسب اقدام کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.