یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41479 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاثیر مربی حرفه ای بر بدنسازی و تغذیه
    08 مرداد 1402 - 12:49
    شناسه : 260357
    1

    اولین ویژگی یک مربی خوب در رشته بدنسازی سابقه حضور و فعالیت وی در این رشته است. سابقه مربی نشان دهنده تجاربی است که در طول سال ها فعالیت کسب کرده ؛ در این صورت راهنمای بسیار خوبی در آموزش به شما خواهد بود. بهترین باشگاه های بدنسازی در شهرهای مختلف مربیانی دارند که جز مقام آوران مسابقات بدنسازی بوده اند و به تسلط کافی در این رشته ورزشی رسیده اند.

    پ
    پ

    افرادی که قصد ورود به ورزش بدنسازی دارند در ابتدا لازم است که تمرینات را زیر نظر مربی انجام دهند. اهداف بدنسازی برای هر ورزشکار متفاوت است. برخی برای کاهش وزن، و عده ای برای داشتن اندام مورد علاقه خود وارد این رشته ورزشی می شوند. اما ورزشکاران بدنسازی در هر مرحله ای که باشند نیازمند مربی با تجربه و حرفه ای هستند که نکات لازم برای پیشرفت در بدنسازی را به آن ها آموزش دهد. در ادامه با تاثیر مربی حرفه ای بر بدنسازی و تغذیه ورزشکار آشنا خواهید شد.

    برای ثبت نام در رشته های بدنسازی و فیتنس در بهترین باشگاه شمال غرب تهران و بهره مندی از تجربه بهترین مربی های بدنسازی و فیتنس به باشگاه DM مراجعه فرمایید.

    Bodybuilding Coach - Comp Prep Coaching & Online Body Transformations

    ویژگی بهترین مربیان بدنسازی چیست؟

    اولین ویژگی یک مربی خوب در رشته بدنسازی سابقه حضور و فعالیت وی در این رشته است. سابقه مربی نشان دهنده تجاربی است که در طول سال ها فعالیت کسب کرده ؛ در این صورت راهنمای بسیار خوبی در آموزش به شما خواهد بود. بهترین باشگاه های بدنسازی در شهرهای مختلف مربیانی دارند که جز مقام آوران مسابقات بدنسازی بوده اند و به تسلط کافی در این رشته ورزشی رسیده اند.

    مربی بدنسازی مسیر رسیدن به هدف را به ورزشکار نشان می دهند و در این راه همراه و مشاور او خواهد بود. هدف از ورود به بدنسازی هر چیزی که باشد پستی ها و بلندی های زیادی دارد. گذر از این فراز و نشیب ها در کنار مربی دلسوز و آگاه راحت تر بوده و موفقیت را شیرین تر می کند. افرادی که قصد کاهش وزن در رشته بدنسازی دارند در شرایط مختلف کم انگیزه می شوند و حتی ممکن است بی انگیزگی موجب بی رغبت شدن آن ها نسبت به ورزش شود. اما مربیان برتر همواره به ورزشکاران انگیزه می دهند و تلاش های آن ها را تقویت می کنند.

    تشویق ها و انگیزه ای که مربی به ورزشکار بدنسازی انتقال می دهد انرژی مضاعفی در او ایجاد می کند. به این ترتیب بدنسازانا برای رسیدن به هدف تلاش هایشان را افزایش می دهند و عقب نشینی نمی کنند. موفقیت و پیروزی این رشته در گرو آن است که ورزشکار به بدنساز اعتماد کند و نسبت به آموزش ها و نکات مهم مربی مطیع باشد. در این صورت سخت گیری ها و سیاست های مربی تحمل ناپذیری نبوده و انجام تمرین ها لذت بخش خواهد بود. بهترین مربی بدنسازی کسی است با روحیات و خلقیات ورزشکار آشنا باشد و نکات آموزشی را بر همین اساس ارائه دهد.

    Competition Posing Coach - Bodybuilder Woman Logo Png PNG Image | Transparent PNG Free Download on SeekPNG

    وظایف مربی بدنسازی در قبال ورزشکاران

    مربی بدنسازی باید قبل از برنامه نوشتن برای هر ورزشکار، از ویژگی های جسمی و بدنی آن ها آگاه شود و تمرینات را بر این اساس برنامه ریزی کند. برای مثال افرادی که دیسک کمر دارند و یا زانوهایشان ضعیف است از استفاده بعضی دستگاه های بدنسازی محروم هستند. به طور کلی افرادی که مشکلات جسمی دارند برای ورود به رشته بدنسازی حتما باید تحت نظر یک مربی و کارشناس ورزش باشند. در غیر این صورت ممکن است در طی ورزشی مشکلات حادتری برای آن ها به وجود آید که جبران ناپذیر باشد.

    مربی بدنسازی حرفه ای در کنار برنامه ریزی ورزشی برای هر ورزشکار، بر تغذیه و رژیم غذایی آن ها نیز نظارت دارد. ورزش کردن سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به ویژه افراد که قصد عضله سازی و خوش فرم شدن بخش های مختلف بدن هستند، باید رژیم غذایی سالم و درستی داشته باشند. به همین دلیل مربیان ورزش در باشگاه ها بدنسازی، برنامه غذایی هفتگی یا ماهانه ای برای ورزشکاران تنظیم می کنند تا ورزش بدنسازی به نتیجه مطلوب و ایده آل مربی و ورزشکار برسد. همچنین بر اساس سطح پیشرفت بدنسازی در افراد، مصرف برخی غذاها توسط مربی ممنوع می شود.

    یکی از وظایفی که مربیان بدنسازی در قبال ورزشکاران این رشته دارند آموزش کار با دستگاه های بدنسازی است. همانطور که می دانید این رشته ورزشی تجهیزات مختلفی دارد و حرکات تمرینی بسیار متنوعی توسط آن ها انجام می شود. اما آنچه که تاثیر ورزش در بدن را افزایش می دهد، استفاده درست از دستگاه هاست. مربیان باید وضعیت ورزشکار را در زمان تمرین با هر وسیله تحت نظر داشته باشند و اشتباهات را به آن ها گوشزد کنند. در این صورت احتمال صدمه به بدن که ناشی از ورزش اشتباه است، کاهش می یابد. مربی تمرین را بر اساس توانایی شما برنامه ریزی می کند. بنابراین بدون خستگی تمرینات را دقیق و درست انجام دهید تا نتیجه دلخواه تان را مشاهده کنید.

    Working Out With Charles Glass, a Trainer to the Stars - The New York Times

    برنامه مربیان بدنسازی برای تغذیه ورزشکاران

    رسیدن به فرم بدنی خوب و دلخواه علاقمندان بدنسازی فقط با ورزش حاصل نمی شود بلکه بخش زیاد آن به تغذیه بستگی دارد. همانطور که گفتیم تحریک زیاد در بدنسازی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. افرادی که علاقمند به عضله سازی در بخش های مختلف بدن هستند باید مواد لازم برای ساخت عضله در بدن را از راه غذا تامین کنند. تشخیص این مسئله به عهده مربیان است و آن ها تعیین می کنند چه ماده ای به چه میزان وارد بدن شود. برای مثال در عضله سازی پروتئین زیادی لازم است که افراد باید بخشی از این پروتئین را با خوراک وارد بدن کنند. در مواردی که نیاز بدن افزایش پیدا کرد بنابر توصیه مربی به ورزشکار مکمل های مجاز توصیه می شود. نوع مکمل، میزان و طریقه مصرف آن باید توسط مربیان مشخص شود و استفاده سر خود از آن ها صدمات جدی به همراه دارد. برای رسیدن به اندام فیت و ایده آل خود توصیه های مربی را رعایت کنید و نسبت به آن بی تفاوت نباشید. بهترین مربیان بدنسازی حساسیت زیادی در تغذیه ورزشکاران خود قائل هستند و برنامه ریزی های تاثیرگذار و مفیدی را ارائه می دهند.

    شما به عنوان یک ورزشکار بدنساز لازم است در کنار ورزش و تغذیه خوب، خواب کافی و به موقع داشته باشید. مربیان برتر بدنسازی توصیه می کنند در ساعت مشخصی بخوابید و صبح ها زودتر بیدار شوید تا تاثیر آن را در جسم و روحیاتتان مشاهده کنید. مصرف غذاهای ناسالم و فست و فودی را کنار بگذارید و میوه و سبزیجات را جایگزین آن کنید. برای رعایت این نکات وجود یک مربی پیگیر و کار بلد تاثیر زیادی خواهد داشت. سایت جیم برو به شما کمک می کند تا بهترین مربیان و باشگاه های بدنسازی شهرتان را پیدا کنید. شما می توانید از طریق سایت ما با کارشناسان و مربیان برتر رشته ورزشی بدنسازی ارتباط برقرار کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.