سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41512 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • این ۵ سند پرمسئولیت را چشم بسته امضا نکنید
    09 مرداد 1402 - 3:56
    شناسه : 260420
    1

    نوشته منتسب به اشخاص درصورتی قابل استناد است که امضا شده باشد. امضا نشان تأیید اعلام‌های مندرج و پذیرش تعهدهای ناشی از آن است؛ بنابراین، هر سندی که امضا می‌شود در واقع اعتبار می‌یابد و می‌توان آن را به شخصی منتسب کرد و او را به مندرجات آن ملتزم ساخت.

    پ
    پ

    سند - این ۵ سند پرمسئولیت را چشم بسته امضا نکنید - امضا

    به گزارش همشهری آنلاین، نوشته منتسب به اشخاص درصورتی قابل استناد است که امضا شده باشد. امضا نشان تأیید اعلام‌های مندرج و پذیرش تعهدهای ناشی از آن است؛ بنابراین، هر سندی که امضا می‌شود در واقع اعتبار می‌یابد و می‌توان آن را به شخصی منتسب کرد و او را به مندرجات آن ملتزم ساخت.
    اما چند نکته مهم درباره امضاهای پرمسئولیت:

    ۱. شروط ضمن عقد نکاح (عقدنامه)
    در عقد نکاح مثل سایر عقود، قانونگذار این امکان را در اختیار زوجین قرارداده است که انتظارات خود را در قالب شروط ضمن عقد اعمال کنند. از سال ۱۳۶۰ به بعد در سند ازدواج، شروطی به‌عنوان «شرط ضمن‌العقد» پیش‌بینی شده است که لازم و ضروری است زوجین قبل از امضای شروط سند ازدواج از آن مطلع باشند و تبعات آن را بدانند و سردفتر مکلف است قبل از اجرای صیغه عقد آنها را برای زوجین قرائت و درصورت ضرورت مفهومشان را برای آنها بیان کند تا طرفین با آگاهی کامل ذیل شروط مورد قبول خود را امضا کنند.

    ۲. امضاهای قراردادهای ملکی
    در هر قراردادی تعهداتی برای طرفین درنظر گرفته می‌شود که درخصوص قراردادهای ملکی، مشاورین املاک برگه‌های چاپی اعم از عقد بیع و یا عقد اجاره را در اختیار طرفین قرار می‌دهند و در بسیاری از موارد طرفین بدون اطلاع از مفاد
    درج شده و تعهداتی که برای خود ایجاد می‌کنند نسبت به امضای آن اقدام می‌کنند که لازم است قبل از ایجاد تعهد، طرفین به شکل خاص و کامل بدانند با امضای خود به چه مواردی متعهد می‌شوند و مشاورین املاک موظفند به آنها تمامی شروط مندرج در مبایعه‌نامه یا اجاره‌نامه را تفهیم کنند.

    ۳. امضاهای الکترونیک
    در دنیای امروز همه‌چیز به سرعت در حال پیشرفت است که کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست. در حال حاضر برخی از قراردادها به شکل الکترونیک انجام می‌شود و شخصی که «کد» برای او ارسال می‌شود به‌معنای بیان توافقات و شروط و تعهدات است و اعلام و درج آن کد شماره، به منزله قبول همه آن تعهدات است.

    ۴. سفید امضا
    عبارت سفید امضا را زیاد شنیده‌ایم مانند چک سفید امضا، قرارداد سفید امضا و… امضای یک متن به‌معنای قبول و تعهد به مندرجات آن متن است. با امضای اوراق بدون متن متعهد می‌شویم که طرف مقابل هر آنچه درج کند مورد قبول ماست. این یک هشدار جدی است که بخش قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری را تشکیل می‌دهد.

    ۵. امضاهای مربوط به درمان یا عمل‌های زیبایی
    در بسیاری از عمل‌های جراحی یا عمل‌های زیبایی پزشک یا هر شخصی که قصد انجام آن عمل را دارد از برخی از مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کند و بیمار یا بستگان او با امضای ذیل آن قبول می‌کنند که مسئولیتی بر عامل حاکم نیست و پس از امضای آن از برخی تعهدات شخص عامل چشم‌پوشی می‌کنند که لازم است قبل از امضای آن از مفاد درج شده و سلب مسئولیت‌های پیش‌بینی‌شده در آن آگاهی لازم را داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.