دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41579 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
رشد بورس ایران و خرید خانه در کمتر از یک ماه
09 مرداد 1402 - 16:52
شناسه : 260492
1

سرمایه گذاری روندی آسان به نظر می رسد، در حالی که اگر تجربه کافی نداشته باشید ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه شما گردد. سرمایه تنها ارز و طلا نیست، خرید خانه نیز جز سرمایه های مهم است که ارزش آن در طول زمان افزایش می یابد. هر چند در ماه های اخیر تغییراتی در آن مشاهده می شود و شاید فرصتی مناسب برای خرید خانه باشد. با نگاهی به وضعیت بورس و مسکن سعی داریم تا در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری به شما کمک کنیم.

پ
پ

1 1 - رشد بورس ایران و خرید خانه در کمتر از یک ماه - بورس

نگاهی به رشد بورس ایران

اگر تصمیم به سرمایه گذاری در بورس داشته اید، باید اشاره کنیم که در ماه های اخیر، بورس رشد متناسبی را ادامه داده است. رشد بورس ایران از اسفند ماه گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه امسال، روندی صعودی داشت امّا بازه ای دچار افت شد. اکنون در تناوبی نسبتا ثابت پیش می رود و سرمایه گذاری در بخش های مختلف دوباره از سر گرفته شده است.

طبق آنچه اعلام شده، سرمایه گذاران منتظر زمان مناسبی هستند تا به صورت موفق در بروس سرمایه گذاری کنند. برخی از نمادهای بورسی مانند فولاد مبارکه اصفهان، صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت رشدی مثبت داشته اند. اگر قصد دارید تا وارد بورس شوید، بهتر است با نحوه تحلیل آن آشنا گردید. امّا علاوه بر بورس، مسئله سرمایه گذاری بر مسکن نیز دستخوش تغییراتی شده است، که توجه به آن کمک خواهد کرد تا زمان بهتری برای خرید و فروش را پیدا نمایید.

سرمایه گذاری در مسکن و خرید خانه

یکی از روش های رایج در ایران، سرمایه گذاری در مسکن است. رشد قیمت مسکن در سال های گذشته باعث شد تا این روش، به عنوان روشی امن مطرح گردد. حتی برخی مطرح کرده اند که قدرت مدیریت سرمایه در بازار مسکن یکی از عناصر تورم شکن در ایران بوده است. علاوه بر آنکه، فرد یک سرمایه بدست می آورد که در طول زمان ارزش آن افزایش پیدا خواهد کرد، می تواند با اجاره آن نیز کسب درآمد کند. امّا سرمایه گذاری به چه روش هایی امکان پذیر است؟ در ادامه به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد، امّا برای سرمایه گذاری موفق حتما با یکی از متخصصان مشورت نمایید.

  • خرید خانه های قدیمی و بازسازی در جهت افزایش ارزش آن
  • خرید مسکن و نگهداری از آن در طولانی مدت
  • مشارکت در ساخت مسکن
  • ساخت و ساز
  • سرمایه گذاری بر اجاره مسکن
  • خرید و فروش مسکن در دوره های کوتاه مدت

با این حال، خرید مسکن برای بسیاری از افراد شاید امکان پذیر نباشد. عوامل متعددی در کاهش قیمت تاثیر گذار هستند. تقاضا در چند ماه اخیر کاهش پیدا کرده است و باعث شده تا قیمت مسکن نیز روندی نزولی پیدا کند. کاهش خرید و فروش به خصوص در شهر تهران گزارش شده، که نشانه ای است که اکنون می تواند زمان مناسبی برای خرید مسکن باشد. اگر قصد سرمایه گذاری و خرید خانه در کمتر از یک ماه را دارید، این فرصت را از دست ندهید.

سرمایه گذاری در بورس یا مسکن

اشاره کردیم که بورس به سمت ثبات می رود، در حالی که بازار مسکن حالتی کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر، طبق پیشنهادات خرید خانه گزینه مناسبی خواهد بود. به طور کل سرمایه گذاری در بازار مسکن، در دراز مدت مطمئن تر است و چالشی برای سرمایه گذار ایجاد نخواهد کرد. از طرفی، اگر فرد به نحوه معاملات در بورس آشنا باشد، می تواند در کوتاه مدت چندین برابر سود بیشتری نسبت به بازار مسکن به دست آورد. امّا همه افراد متخصص بورس نیستند و در نتیجه بازار مسکن امن تر به نظر می رسد.

 هر دو بازار دچار معایبی هستند و چالش هایی را به همراه خواهند داشت. سرمایه گذاری در بازار مسکن به سرمایه اولیه بسیار زیادی نیاز دارد و نقدشوندگی آن به نسبت می تواند کمتر باشد. از معایب بازار بورس نیز آن است که، در یک روز ارزش سرمایه شما افت شدیدی پیدا کند. با این حال، با روند فعلی رشد بورس ایران و خرید خانه در کمتر از یک ماه، شاید هر دوی این موارد برای شما امکان پذیر باشد. نمی توان به طور قطع این مسئله را تضمین نمود، امّا سرمایه گذاری بر یکی، باعث صرفه جویی از این هزینه خواهد شد. هزینه باقی مانده چه بهتر که صرف تفریح گردد. با سرمایه گذاری در بورس می توانید از هر جای کشور شاهد بالا رفتن ارزش دارایی خود باشد یا در صورت کاهش آن را بفروشید؛ حتی اگر با تور مسافرتی به شهر زیبا دبی رفته باشید.

 برخلاف مسکن یا بورس، سفر با تورهای لحظه آخری هزینه بسیار کمتری دارد. توری که زیبابی دبی را به شما نشان خواهد داد. شما را به مکان های تفریحی و آرامش بخش خواهد برد تا نگرانی سرمایه گذاری از شما دور گردد. اگر می خواهید استرس را کنار بگذارید و کمی آرامش را تجربه کنید. تور های خارجی از قبیل تور لحظه آخری دبی، و تور های داخلی حتما تور تخفیف خورده کیش با کمترین قیمت را به شما پیشنهاد می کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.