یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41479 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای مهاجرت به آمریکا چیکار کنم؟
    10 مرداد 1402 - 15:06
    شناسه : 260551
    0

    مهاجرت به آمریکا، هدف و آرزوی افراد زیادی در سرتاسر جهان محسوب می‌شه. این موضوع برای ایرانیان نیز صدق می‌کنه؛ به‌طوری که 1500000 هزار ایرانی مهاجر در آمریکا وجود داره که 37 درصد از پراکندگی ایرانیان مقیم خارج رو به خودش اختصاص داده است.

    پ
    پ

    برای مهاجرت به آمریکا چیکار کنم؟

    دلایل قانع‌کننده‌ای برای علاقه‌مندی افراد به کشور آمریکا، زندگی و کار در این کشور جهان اولی وجود داره. می‌تونیم به سیستم دانشگاهی قوی، اقتصاد کارآمد و تنوع روش‌‌های مهاجرت به آمریکا اشاره کنیم. روش‌ها به اندازه‌ای متنوعه که امکان دریافت اقامت موقت و دائم آمریکا رو برای هر قشر از جامعه فراهم کرده. قانون جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان نیز، راهِ رفتن به آمریکا را آسان‌تر کرده و باعث شده ایرانیان بیشتری متقاضی دریافت اقامت آمریکا باشند. در این مطلب، تمامی این روش‌ها رو توضیح دادیم و شما رو با بهترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های زندگی همیشگی یا موقتی در کشور آمریکا آشنا می‌کنیم. لطفا با ما همراه شوید.

    images 1690355556 64c0c7641289c - برای مهاجرت به آمریکا چیکار کنم؟ - مهاجرت

    آشنایی با روش‌‌های مهاجرت به آمریکا

    کشور آمریکا، با هدف جذب مهاجرین بیشتر و بهره‌مندی هرچه بیشتر از پتانسیل‌های اون‌ها، سیاست‌گذاری‌های خودش رو بر پایه مهاجرین پایه‌گذاری کرده است. به گونه‌ای که روش‌های متنوعی برای زندگی همیشگی در این کشور فراهم شده و تنوع ویزاهای آمریکا زیاد است.

    انواع ویزای آمریکا

    در کل، انواع ویزای آمریکا در دو گروه زیر قرار می‌گیره:

    • ویزای مهاجرتی آمریکا: دارندگان این ویزا به محض ورود به کشور آمریکا، اقامت دائم این کشور و گرین کارت آمریکا رو به دست میارن.

    • ویزای غیر مهاجرتی آمریکا: کسانی که با ویزای غیرمهاجرتی آمریکا وارد این کشور بشن هم، تحت شرایط خاص، می‌تونن ویزای خودشون به مهاجرتی تبدیل کنن و اقامت دائم آمریکا رو اخذ کنند.

    روش های مهاجرت به آمریکا با ویزای مهاجرتی

    در بالا هم اشاره کردیم که ویزای مهاجرتی آمریکا، حق زندگی همیشگی در این کشور رو برای دارنده اون به ارمغان میاره. دارنده این ویزا به محض ورود به کشور آمریکا می‌تونه گرین کارت آمریکا رو دریافت کنه. انواع متنوعی از این نوع ویزا وجود داره. در این مقاله، توضیحات اضافه رو کنار گذاشتیم و فقط ویزاهای قابل استفاده برای ایرانیان رو توضیح دادیم.

    ویزای خانوادگی برای اخذ اقامت دائم در آمریکا

    دولت آمریکا به منظور راهی برای جلوگیری از فاصله افتادن میان اعضای خانواده، چند دسته ویزای مهاجرتی خانوادگی رو به وجود آورده. این ویزاها به اعضای خانواده شهروندان آمریکایی یا کسانی که اقامت دائم این کشور رو دارن تعلق می‌گیره.

    برای دریافت هر کدوم از انواع ویزاهای خانوادگی آمریکا، باید شرایط خاصی فراهم شود و مراحل مختص اون ویزا رو طی کرد. در ادامه هر کدوم از این ویزاها رو به همراه شرایط دریافت اون توضیح دادیم.

    images 1690355556 64c0c7641b5f3 - برای مهاجرت به آمریکا چیکار کنم؟ - مهاجرت

    1- ویزاهای مهاجرتی آمریکا برای اقوام درجه یک

    برای دریافت ویزای مخصوص افراد درجه اول، یک شهروند آمریکایی یا کسی که دارنده گرین کارت آمریکاست، باید شرایط ذکر شده در زیر فراهم باشه. دارنده این ویزا به محض ورود به کشور آمریکا، گرین کارت یا همان کارت سبز آمریکا رو دریافت خواهد کرد.

    • ویزای خانوادگی IR2؛ مختص فرزند مجرد و زیر 21 سال، برای اعضای خانواده شهروند آمریکایی

    • ویزای خانوادگی F1: مختص فرزند مجرد و بالای 21 سال، برای اعضای خانواده شهروند آمریکایی

    • ویزای خانوادگی F3:مختص فرزند متأهل، محدودیت سنتی، برای اعضای خانواده شهروند آمریکایی

    • ویزای خانوادگی F2B: مختص فرزند مجرد و زیر 21 سال برای اعضای خانواده دارنده گرین کارت آمریکا

    • ویزای خانوادگی F4: مختص برادر یا خواهر و برای اعضای خانواده شهروند آمریکایی

    • ویزای خانوادگی IR5: مختص پدر و مادر، برای اعضای خانواده شهروند آمریکایی

    در صورتی که موارد ذکر شده در لیست فوق براتون قابل درک نیست، برای درک بهتر موضوع، به مثال‌های زیر دقت کنید.

    1. مثال اول: اگر والدین شما، شهروند آمریکایی هستن، خودتون بالای 21 سال سن دارید و مجرد هستید، با درخواست و دریافت ویزای F1 می‌تونید به کشور آمریکا برید و زندگی همیشگی در این کشور داشته باشید.

    2. مثال دوم: ویزای IR5 مختص والدین (پدر و مادر) شهروندان آمریکایی است؛ بنابراین اگر فرزند شما شهروند آمریکاییه، می‌تونید برای دریافت ویزای IR5 درخواست بدید.

    3. مثال سوم: اگر یک فرد مجرد زیر 21 سال هستید و پدر یا مادر شما یا هر دو، گرین کارت آمریکا رو دارن، شما هم می‌تونید برای دریافت ویزای F2B درخواست بدید.

    images 1690355556 64c0c76420941 - برای مهاجرت به آمریکا چیکار کنم؟ - مهاجرت

    ویزای ازدواج برای اخذ اقامت آمریکا

    ویزای ازدواج یکی دیگه از روش‌های اخذ اقامت دائم آمریکاست. برای دریافت این نوع ویزا، سه روش زیر پیش روی شماست که از طریق اون‌ها می‌تونید درخواست ویزای ازدواج آمریکا رو ثبت کنید و پس از دریافت ویزا و ورود به آمریکا، اقامت دائم این کشور رو به دست بیارید.

    1- ازدواج با شهروند آمریکایی

    ویزای CR1 یکی از ویزاهای مهاجرت به کشور آمریکاست که در صورت ازدواج با یک شهروند آمریکایی به فرد تعلق می‌گیره. این ویزا، گرین کارت آمریکا رو برای افراد به ارمغان میاره.

    2- ازدواج با دارنده گرین کارت آمریکا

    ویزای F2A نوعی از ویزای ازدواج آمریکاست. این ویزا به همسر کسانی که دارنده گرین کارت آمریکا هستن، تعلق می‌گیره. اخذ ویزای FEA نیز مساوی با دریافت گرین کارت آمریکاست.

    3ویزای نامزدی یا K-1

    هرچند که ویزای نامزدی یک نوع ویزای غیرمهاجرتی محسوب می‌شه؛ اما به دلیل ماهیتی که داره در همین دسته قرار می‌گیره. این ویزا موقتیه و به افرادی که قصد ازدواج با فردی معین در کشور آمریکا رو دارن؛ اما هنوز ازدواج نکردن، تعلق می‌گیره. دارنده ویزای K-1 پس از ازدواج با فرد آمریکایی، گرین کارت آمریکا رو به دست خواهد آورد.

    نکته: ویزای نامزدی یا همان K-1 مدت 90 روز اعتبار دارد و اگر در طی این سه ماه، فرد موفق به ازدواج با شخص شهروند آمریکایی نشده باشد، به هیچ‌عنوان تمدید نمی‌شود.

    ویزای لاتاری ارزان‌ترین راه مهاجرت به کشور آمریکا

    در این بخش با بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش مهاجرت به آمریکا آشنا می‌شوید. لاتاری گرین کارت که به اختصار لاتاری گفته میشه، یکی از برنامه‌های آمریکا برای جذب مهاجر به این کشور هستش. این برنامه برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده طراحی شده؛ بر این اساس، تمامی انسان‌ها با هر میزان سرمایه، هر سطح تحصیلی و فارغ از جنس، ملیت، نژاد، مذهب و …. شانس زندگی و کار دائمی در کشور آمریکا رو به دست خواهند آورد.

    هرچند لاتاری روشی معمول برای اخذ اقامت آمریکا نیست؛ اما به دلیل شرایط آسان و در صورت داشتن شانس، سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای زندگی همیشگی را آمریکا به حساب میاد. این برنامه هر ساله امکان دریافت گرین کارت آمریکا رو برای بیش از 55 هزار نفر که در قرعه‌کشی شرکت کردن و برنده شدن، فراهم می‌کنه.

    images 1690355556 64c0c76429ab6 - برای مهاجرت به آمریکا چیکار کنم؟ - مهاجرت

    ویزای غیرمهاجرتی آمریکا

    ویزای غیرمهاجرتی یک روش برای اقامت موقت در کشور آمریکاست؛ به این معنی که دارندگان ویزا، به محض پایان یافتن اعتبار ویزا و انجام هدف خود، باید کشور آمریکا رو ترک کنند. ناگفته نماند که برخی از این ویزاها، طی شرایط خاصی قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم آمریکا رو دارن. انواع ویزاهایی از این نوع که در دسترسی ایرانیان است رو در لیست زیر توضیح دادیم.

    • ویزای توریستی: این ویزا در دو نوع B1 و B2 صادر میشه و رایج‌ترین نوع ویزای آمریکا به حساب میاد. هدف از صدور این ویزا، انجام مقاصد توریستی، درمانی، تجاری و دیدار با خانواده‌ست. ویزای توریستی 6 ماه اعتبار داره و در این شش ماه امکان بازدید از تمام ایالات‌های کشور آمریکا برای دارنده این ویزا فراهم است. این ویزا قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم آمریکا رو نداره.

    • ویزای کاری: در حال حاضر، افراد خارج از خاک آمریکا، نمی‌تونن چنین ویزایی رو دریافت کنند.

    • ویزاهای تحصیلی آمریکا: ویزای تحصیل در سه نوع M، J و F صادر میشه و امکان تحصیل در کشور آمریکا رو فراهم می‌کنه. دارنده این ویزا تحت شرایط خاصی می‌تونه ویزای تحصیلی خودش رو که یک ویزای موقتیه به اقامت دائم آمریکا تبدیل کنه.

    تحصیل در آمریکا

    تحصیل در آمریکا به عنوان اصولی‌ترین و بهترین روش مهاجرت به آمریکا، امکان کار نیمه وقت در این کشور رو هم فراهم می‌کند. فارغ‌التحصیلان مهاجر در کشور آمریکا، تا یکسال اجازه کار در این کشور رو دارن و پس از یک سال می‌تونن ویزای H-IB رو تقاضا کنند و ویزای خودشون رو به ویزای کاری آمریکا تبدیل کنن. 5 سال بعد هم اجازه درخواست اقامت دائم و دریافت گرین کارت رو دارن؛ به همین دلیل هست که این روش، اصولی‌ترین روش اقامت دائم در آمریکا و روشی اصولی برای ورود دانشجویان به بازار کار آمریکا محسوب می‌شه.

    images 1690355556 64c0c7642db1a - برای مهاجرت به آمریکا چیکار کنم؟ - مهاجرت

    موسسه کارت سبز راهی آسان برای طی کردن مراحل مهاجرت به آمریکا

    هر روشی برای مهاجرت به آمریکا، نیازمند دانش و آگاهی در مورد شرایط و نحوه انجام امور داره. همچنین انتخاب روش مناسب هم مستلزم مشورت با یک مشاور کاربلد و با تجربه‌ست. مهم‌تر از همه اینها، انجام صحیح و قانونی این امور، برای جلوگیری از متضرر شدن و آسیب‌های مادی و معنوی، بسیار حیاتی است. در این راستا موسسه کارت سبز به عنوان یک راهنما در انتخاب روش مناسب و انجام مراحل و اقدامات به شما کمک خواهد کرد.

    در آخر

    در این مطلب، اطلاعات مهمی درباره روش‌های مهاجرت به آمریکا بیان کردیم. همچنین بهترین روش و ارزان‌ترین روش را نیز به شما معرفی کرده و سعی کردیم راهی آسان برای انجام تمامی مراحل مهاجرت به شما معرفی کنیم. موسسه کارت سبز از لحظه تصمیم‌گیری برای رفتن به آمریکا تا دریافت اقامت دائم یا موقت آمریکا همراه شما خواهد بود و با تجریبات خود، هزینه‌های مادی و معنوی شما را به نحو احسن صرف خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.