پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41527 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با تورم قیمت لوازم خانگی در سال 1402 چه باید کرد؟
    12 مرداد 1402 - 14:08
    شناسه : 260724
    0

    نرخ ارز و ممنوعیت واردات دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت لوازم خانگی هستند که با توجه به تحریم‌ها کارخانجات تولید لوازم خانگی ایرانی برخی از قطعات مورد نیاز خود را با نرخ بالاتری تولید می‌کنند و همین امر سبب افزایش قیمت لوازم خانگی می‌شود. بنابراین بسیاری از افراد از خرید محصولات جدید امتناع می‌کنند و تعمیر لوازم خانگی یا خرید محصولات دست دوم را به خرید محصول جدید ترجیح می‌دهند.

    پ
    پ

    word image 260724 1 - با تورم قیمت لوازم خانگی در سال 1402 چه باید کرد؟ - تعمیر لوازم خانگی

     

    به گزارش بسیاری از خبرگزاری‌های معتبر و برطبق بررسی‌های انجام شده در طی چهار سال گذشته نرخ تورم خرید لوازم خانگی بالای ۴۰ درصد رفته است و بازار خرید لوازم خانگی با رکود بزرگی مواجه شده‌ است.

    نرخ ارز و ممنوعیت واردات دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت لوازم خانگی هستند که با توجه به تحریم‌ها کارخانجات تولید لوازم خانگی ایرانی برخی از قطعات مورد نیاز خود را با نرخ بالاتری تولید می‌کنند و همین امر سبب افزایش قیمت لوازم خانگی می‌شود. بنابراین بسیاری از افراد از خرید محصولات جدید امتناع می‌کنند و تعمیر لوازم خانگی یا خرید محصولات دست دوم را به خرید محصول جدید ترجیح می‌دهند.

    آیا لوازم خانگی باز هم گران می‌شود؟

    باید بدانید که تولید لوازم خانگی و برخی از قطعات آن به شدت به قیمت ارز وابسته است و با توجه به افزایش قیمت دلار، در صورتی‌که از تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی حمایت نشود، این کارخانجات با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند. در واقع این کارخانجات به جهت افزایش هزینه تولیدات خود مجبور به افزایش قیمت محصولات خود هستند. از طرفی دیگر با افزایش قیمت لوازم خانگی، قدرت خرید مردم نیز کاهش می یابد. در نتیجه بازار لوازم خانگی با رکود مواجه شده و دیگر تولید کننده نمی‌تواند در این شرایط اقتصادی دوام بیاورد.

    تاثیر لوازم خانگی قاچاق و بدون گارانتی بر قیمت بازار

    اگر گشتی در بازار لوازم خانگی و خیابان امین حضور تهران بزنیم متوجه خواهیم ‌شد که قیمت برخی از انواع لوازم خانگی خارجی و بدون گارانتی بسیار نزدیک به قیمت تولیدات ایرانی فروخته می‌شود. بسیاری از فروشندگان و کاسبانی که در این صنف فعالیت می‌کنند، اظهار دارند که مردم به جهت کیفیت و قیمت مناسب، بیشتر به خرید لوازم خانگی خارجی تمایل دارند تا تولیدات ایرانی.

    اما با وجود تحریم‌ها و نبودن نمایندگی برندهای خارجی در کشورمان ایران، این افراد در صورت خرابی لوازم خانگی خارجی خود باید به کجا مراجعه کنند؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که چاره‌ای وجود ندارد مگر اینکه مجموعه یا تعمیرکاری را بیابید که به تعمیر این لوازم خانگی آشنا باشد.
    انتخاب تعمیر، به عنوان نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در کرج و حومه آن می‌تواند در این خصوص موجب آرامش خیال همشهریان خود در کلان شهر کرج شود.

    افزایش خرید و حمایت مردم از لوازم خانگی ایرانی

    اگرچه به دلیل رشد تورم و افزایش نرخ ارز، قیمت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است، اما همچنان قیمت برخی از محصولات تولید داخل مانند ساید بای ساید، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی ارزان‌تر از کالای‌قاچاق برندهای‌ خارجی است.
    خوشبختانه در سال‌های اخیرصنعت لوازم خانگی پیشرفت چشمگیری داشته ‌است و تولیدکننده ایرانی توانسته نیازهای بازار داخلی را پوشش دهد و محصولات باکیفیت و بادوامی تولید کند.

    خرید لوازم خانگی تولید داخل هزینه‌هایی مانند هزینه گمرک، مالیات را شامل نمی‌شود. شما با خرید این لوازم می‌توانید از خدمات پس از فروش، نمایندگی‌های مجاز و گارانتی تعمیرات بهره‌مند شوید.

    همچنین بسیاری از بانک‌ها و موسسه‌های قرض الحسنه به جهت حمایت از تولیدات داخلی، برای خانواده‌های ایرانی وام و یا شرایط خریدی را به عنوان (وام خرید کالا) در نظر گرفته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از شرایط نمایندگی‌های و خدمات پس از فروش در کرج، نمایندگی دوو در کرج و نمایندگی اسنوا در کرج مراجعه نمایید.

    word image 260724 2 - با تورم قیمت لوازم خانگی در سال 1402 چه باید کرد؟ - تعمیر لوازم خانگی

     

    آیا کاهش قیمت لوازم خانگی حقیقت دارد؟

    با شروع سال 1402 بسیاری از محصولات لوازم خانگی با افزایش 25 الی 40 درصدی روبه رو شدند. اما در حال حاضر قیمت برخی از کالاها در بازار نسبت به ماه گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است به نحوی که برخی از فروشندگان کالای خود را حتی زیر قیمت خرید می‌فروشند.

    البته این موضوع هنگامی قابل استناد است که شرکت‌ها لیست قیمت‌ کالاهای تولید شده خود را ارائه کنند و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت صمت نظارت بیشتری بر آن داشته باشد.

    همچنین دولت با حمایت خود از تولیدکنندگان ایرانی و افزایش واردات مواد اولیه می تواند قیمت تمام شده یک محصول در کارخانه را کاهش دهد و در نتیجه باعث کاهش قیمت نهایی تولید لوازم خانگی گردد.

    word image 260724 3 scaled - با تورم قیمت لوازم خانگی در سال 1402 چه باید کرد؟ - تعمیر لوازم خانگی

    تاثیر رشد تورم بر افزایش تقاضا جهت تعمیر لوازم خانگی

    با افزایش تورم، تقاضای خرید لوازم خانگی در بازار کمتر شده است و بسیاری از مردم دیگر قادر به خرید لوازم خانگی نیستند و همین مساله موجب شده که تعمیرات لوازم خانگی بیشتر شود. به گفته رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی قدرت خرید مردم به پایین‌ترین میزان خود رسیده و بسیاری از مردم دیگر توان خرید لوازم خانگی نو را ندارند.
    بنابراین با توجه به شرایط فعلی تنور رقابت میان شرکت‌هایی که خدمات تعمیرات لوازم خانگی را ارائه می‌دهند، داغ شده است و این تب و تاب باعث شده بسیاری از این مجموعه‌های خدماتی شرایط ویژه‌ای را ارائه دهند و همه جوره به فکر رضایت مشتریان خود باشند.

    انتخاب تعمیر نیز در این مسیر رقابتی سرآمد دیگران بوده و برای مشتریان خود شرایطی مانند گارانتی 8 ماهه تعمیر را فراهم نموده ‌است و در صورتی که در این 8 ماه دستگاهتان دچار خرابی شود، توسط مجموعه به صورت کاملا ًرایگان تعمیر می‌گردد.

     در صورت خرید و خرابی لوازم خانگی قاچاق به این نکته توجه کنید!

    توجه کنید پس از خرید لوازم خانگی خارجی و بدون گارانتی درصورتی‌که با خرابی و یا نقص فنی در دستگاه خود مواجه شدید، نگران نباشید.

    تنها کافی است با انتخاب تعمیر به شماره 09190089252 تماس گرفته و یا با مراجعه به وبسایت این مجموعه، درخواست اعزام کارشناس و تعمیرکار متبحر را ثبت نمایید.

    انتخاب تعمیر علاوه بر تعمیرات و ارائه خدمات پس از فروش نمایندگی ال جی در کرج، نمایندگی 11 برند دیگر خارجی و ایرانی را نیز برعهده دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد انتخاب تعمیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • اعزام کارشناس در کمترین زمان
    • تعمیر در منزل مشتری
    • ارائه گارانتی 8 ماهه تعمیرات
    • استفاده از قطعات اورجینال و اصلی

    کلام آخر

    همانطور که اشاره شد صنعت تولید لوازم خانگی به شدت به نوسانات ارز وابسته است به طوری‌که با افزایش نرخ ارز قیمت تولیدات داخلی نیز افزایش می‌یابد و درصورتی‌که از تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور حمایت نشود، این مشکل تا پایان سال بدتر شده و در نتیجه با افزایش قیمت لوازم خانگی، قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و به دنبال آن شاهد افزایش انواع لوازم خانگی قاچاق در بازار ایران خواهیم بود.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.