جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41540 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مزایای اعزام پرستار
    17 مرداد 1402 - 2:05
    شناسه : 261057
    1

    اگر می‌خواهید اقدام به درخواست اعزام پرستار در منزل ، از شرکت های پرستاری کنید؛ خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می شود.

    پ
    پ

    مزایای اعزام پرستار

    اعزام پرستار به منزل برای ارائه مراقبت و خدمات به بیماران در محیط خانگی دارای مزایای زیادی است.مانند: راحتی و آسایش بیمار، کاهش خطر عفونت، توجه ویژه، مراقبت شخصی، حفظ استقلال و کاهش هزینه‌ها.

    اعزام پرستار از مراکز پرستاری چه مزایایی دارد؟

    پرستاران اعزامی در مراقبت سالمندان بسیار دقیق هستند و به‌طور منظم تغییرات رفتاری را که تجربه می‌کنند، متوجه سرعت پیشرفت این بیماری و نیاز به درمان متفاوت آنها می‌شوند.از دیگر مزایای اعزام پرستار به موارد زیر اشاره کرد:

    • دارو درمانی در اشکال مختلف:تزریقی، خوراکی، تنفسی، داخل چشمی و دیگر اشکال دارویی.
    • مدیریت راه هوایی
    • اکسیژن درمانی
    • فیزیوتراپی تنفسی
    • ساکشن ترشحات تنفسی
    • بررسی الگوی تنفسی
    • سمع صداهای تنفسی
    • مدیریت درد
    • پیشگیری و مراقبت از زخم فشاری

    و همچنین،در خدمات پرستاری در منزل با استفاده از مراقبت های پزشکی حرفه ای میتوان بیمار در راحتی خانه با استانداردهای بیمارستان را مراقبت و نگهداری کرد.و مراقبت حرفه ای در خانه عملکرد این فعالیت های روزمره را آسانتر می کند.

    مراقبت پرستار در منزل می تواند به بهتر شدن و سرعت درمان بیمار کمک کند.و نگه داشتن طولانی مدت بیمار در محیط بیمارستان می تواند تاثیر منفی بر سلامت روانی آنها داشته باشد و مراقبت های پزشکی در محیط آرام خانه، در روند بهبودی بیمار کمک شایانی می کند.

    پرستار خصوصی در منزل

    ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا (از جمله پرستار خصوصی در منزل) از دغدغه های اصلی نظام سلامت می باشد.

    اعزام پرستار خصوصی به منزل از سوی مراکز پرستاری

    از این رو نظام های سلامت کشورها با توجه به مشکلات مختلف بدنبال فعال کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی در تدارکات مالی و ارتقاء کیفیت خدمات هستند. بطوری که تمامی کشورهای توسعه یافته جهت درمان بیماری های حاد و مزمن که دوران نقاهت طولانی را دارند اغلب به استفاده از پرستار خصوصی در منزل روی می آورند.

    مراقبت های ویژه پرستار خصوصی در منزل

    مراقبت های ویژه در منزل شامل مراقبت های پزشکی و مراقبت های توسط پرستار در محیط خانگی است. برخی از مراقبت های ویژه در منزل عبارتند از:

    1. مراقبت پزشکی
    2. مراقبت پرستاری
    3. مراقبت های تنفسی
    4. مراقبت های تغذیه‌ای
    5. مراقبت های بهداشتی

    مراقبت های ویژه در منزل بستگی به نوع بیماری و نیازهای خاص بیمار دارد. تعیین نوع و میزان مراقبت های ویژه در منزل باید توسط پزشک و پرستار معالج تعیین شود.

    چه افرادی متقاضی دریافت خدمت پرستاری ویژه در منزل هستند؟

    عموما افراد ناتوان در حرکت، سالمندان، افرادی که امکان تردد در شهر را ندارند و یا افرادی که توانایی دریافت خدمات در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و یا از میزان اقدامات انجام شده در بیمارستان دولتی رضایت کافی ندارند، متقاضی دریافت این نوع خدمات هستند. عموما افرادی که به پرستار در منزل نیازمندند به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. این تقسیم‌بندی عبارت است از:

    • کودکان
    • بیماران
    • سالمندان

    پرستار بیماران در منزل

    بیمارانی که نمی‌خواهند در بیمارستان روند درمانشان را ادامه دهند و قصد دارند که درمان خود را در محیط امن منزلشان و با حضور خانواده خود، ادامه دهند، پس از این رو خانواده و نزدیکان این بیماران، اقدام به درخواست اعزام پرستار، از مراکز پرستاری می‌کنند. این مراکز اقدام به پیدا کردن پرستار مناسب با شرایط و ویژگی‌های آن بیمار و خانواده‌اش می‌کند.

    پرستار بیمار برگزیده شده؛ علاوه‌بر مراقب و نگهداری از بیمار، کارهای شخصی وی نظیر؛ استحمام، آماده سازی غذا، انجام کارهای روزمره و…را انجام می‌دهد.

    پرستار کودک در منزل

    والدینی که هم پدر و هم مادر هر دو نفر شاغل یا دانشجو هستند و نمی‌توانند زمان کافی در منزل و نزد فرزند یا فرزندان خود باشند، بنابراین؛ این والدین اقدام به استخدام پرستار کودک در منزل می‌کنند. این پرستاران با‌توجه به سن کودکان یا نوزادان، وظایفشان کمی متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال: وظایف پرستار نوزاد مراقبت و نگهداری، تعویض پوشک نوزاد، شیر‌خشک دادن به نوزاد و خواباندن او را به‌عهده دارد. اما پرستار کودکان در سنین بالاتر، علاوه‌بر مراقبت و نگهداری از کودکان وظیفه؛ غذا دادن به بچه، پر کردن اوقات فراغت کودک، و در سنین بلاتر نیز وظیفه آموزش و پرورش کودکان را دارند.

    پرستار سالمند در منزل

    این روز‌ها اکثر خانواده‌ها به علت مشغله‌های زیاد، نمی‌توانند به تنهایی از والدین یا بستگان سالمند خود در منزل مراقبت کنند؛ پس از خدمات پرستار سالمند در منزل استفاده می‌کنند. پرستار سالمند در منزل، علاوه بر مراقبت و پرستاری از سالمندان، به آن‌ها در انجام فعالیت‌های روزمره‌شان کمک می‌کنند. پرستاران سالمند، بر وضعیت جسمانی، روحی، تغذیه، بهداشتی، دارویی و… سالمندان نظارت کاملی دارند و همچنین گزارش سلامتی آنان را به خانواده فرد کهنسال می‌دهد.

    به طور خلاصه، مراقبت های پزشکی در بیمارستان ها معمولا برای همه افراد یکسان است.

    مراقبت و نگهداری از بیماران در محیط امن منزل توسط پرستار بیمار

    در این مکان بیمار نمیتواند نیازهای خاص خود را داشته باشد و همین مسئله باعث میشود بیماران از محیط و امکانات بیمارستان ناراضی باشند. ارائه مراقبت های حرفه ای در خانه به شخصی سازی و سفارشی کردن تجربه برای بیمار کمک می کند زیرا، پرستار در منزل برای هر بیمار منحصر به فرد میباشد و تمامی نیازهای بیمار را تامین می کند.

    منبع : برگرفته از سایت موسسه پرستاری زندگی برتر اکسین

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.