جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سینمای جوان لاهیجان مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند / برای دیدار و گفتگو با یکی از مسئولان شهر ماه‌هاست منتظر وقت ملاقاتیم
    18 مرداد 1402 - 13:58
    شناسه : 261150
    1

    مدیر انجمن سینمای جوان لاهیجان خاطرنشان کرد: این انجمن با همه ویژگی‌های مثبتی که دارد مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند، سینمای جوانان همچون مدارس آموزش‌وپرورش است که نیاز به حمایت دارد.

    پ
    پ

    جوان لاهیجان مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند - سینمای جوان لاهیجان مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند / برای دیدار و گفتگو با یکی از مسئولان شهر ماه‌هاست منتظر وقت ملاقاتیم - جوان لاهیجان

    برگزاری دوره جامع عکاسی در لاهیجان

    نواب محمودی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «یاور مردم» اظهار داشت: انجمن سینمای جوانان دفتر لاهیجان باسابقه نزدیک به چهل سال فعالیت، علاوه بر دوره‌های فیلم‌سازی و دوره‌های تک‌درس همچون فیلمنامه، تدوین، فتوشاپ و … امسال برای اولین بار همراه با سایر دفاتر در ایران اقدام به برگزاری دوره جامع عکاسی نموده است.

    وی بابیان اینکه مدت این دوره 240 ساعت است و حدود شش ماه طول می‌کشد، افزود: این دوره یک دوره جامع و کامل است که تقریباً همه مباحث موردنیاز فردی را که می‌خواهد در این حوزه وارد بازار کار شود در بر می‌گیرد که شهریه این دوره به‌صورت دولتی است و می‌توان آن را به‌صورت قسطی نیز پرداخت کرد.

    مدیر انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان ادامه داد: بعد از پایان دوره و گذراندن دروس مختلف، هنرجویان عزیز آمادگی و توانایی ورود به بازار کار را دارند.

    وی خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان از معدود دفاتر ایران است که این دوره را برگزار می‌کند.

    محمودی با بیان اینکه دفتر انجمن سینمای جوانان لاهیجان میان پنح دفتر دیگر استان گیلان ازنظر آموزشی عملکرد بالاتر و بهتری داشته، تأکید کرد: لاهیجان پتانسیل بالا و جوانان مستعدی دارد، انجمن سینمای جوان به‌عنوان یک مدرسه فیلم‌سازی از افراد بااستعداد حمایت کرده و در ادامه پس از آموزش در حوزه تولید نیز پشتیبانشان خواهد بود.

    محمودی 1 - سینمای جوان لاهیجان مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند / برای دیدار و گفتگو با یکی از مسئولان شهر ماه‌هاست منتظر وقت ملاقاتیم - جوان لاهیجان

    سینمای جوان لاهیجان مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند

    وی عنوان کرد: سینمای جوان لاهیجان با همه ویژگی‌های مثبتی که دارد مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند، سینمای جوانان همچون مدارس آموزش‌وپرورش است که نیاز به حمایت دارد، ما در لاهیجان فقط یک اتاق کوچک با حداقل امکانات را در اداره ارشاد شهرستان داریم.

    مدیر انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان افزود: مجبوریم با همه ضعف‌ها و کمبودهای امکاناتی اداره ارشاد کلاس‌هایمان را در این اداره برگزار کنیم و بارها شده مکان لازم برای برگزاری دوره‌ها را در اختیار نداشته‌ایم.

    مهم‌ترین چیزی که سینمای جوان لاهیجان نیاز دارد یک ساختمان مستقل است

    محمودی تأکید کرد: مهم‌ترین چیزی که سینمای جوان لاهیجان نیاز دارد یک ساختمان مستقل است که در آن بتواند فعالیت و دوره‌ها و کلاس‌هایش را برگزار کند.

    وی به تشریح برنامه‌های عمومی انجمن سینمای جوانان لاهیجان پرداخت و گفت: در کنار کلاس‌ها برنامه‌های عمومی همچون نمایش آخرین فیلم‌های کوتاه موفق روز ایران و نقد و بررسی آن‌ها، کانون فیلمنامه، کانون عکس و هفته‌های فیلم و برنامه‌های بسیار دیگری را داریم.

    محمودی افزود: متأسفانه به‌طور مثال کانون عکس که پیش‌تر محفلی برای عکاسان شهرستان و حتی استان بود و در آن به نمایش عکس هنرمندان و نقد و بررسی آنها و همچنین آموزش‌هایی در خصوص عکاسی پرداخته می‌شد مدت‌هاست برگزار نمی‌شود که یکی از دلایل اصلی آن نداشتن مکان برگزاری مناسب است.

    محمودی 2 - سینمای جوان لاهیجان مثل بچه یتیمی است که کسی نمی‌خواهد از آن حمایت کند / برای دیدار و گفتگو با یکی از مسئولان شهر ماه‌هاست منتظر وقت ملاقاتیم - جوان لاهیجان

    پرداخت یک سال اجاره بها برای یک ساختمان اوقافی مخروبه بلااستفاده

    نواب محمودی عنوان کرد: سال گذشته با پیگیری‌های اقای عادلی مدیریت قبلی و پادرمیانی فرماندار محترم یک ساختمان اوقافی مخروبه با قیمت پایین در اختیار این دفتر قرار گرفت تا با کمک مسئولین شهری بازسازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و انجمن لاهیجان فقط یک سال اجاره بها برای ساختمانی مخروبه و بلااستفاده پرداخت کرد.

    از سایر دفاتر ازنظر حمایت‌ها و امکانات عقب هستیم

    وی به مقایسه این دفتر با سایر دفاتر استان گیلان پرداخت و گفت: ما از سایر دفاتر ازنظر حمایت‌ها و امکانات عقب هستیم، در رشت و رودبار دفاتر ساختمان مستقل دارند، شهر انزلی نیز که تا چند سال پیش مشکلاتی همچون ما داشت به همت مدیر خوب آن و حمایت‌های خوب از سمت ادارات، شهرداری و نماینده مجلس توانستند به‌طور موقت یک دفتر مستقل داشته باشند و طی ماه‌های اخیر به همت آقای دنیامالی نماینده این شهرستان، زمینی در اختیار دفتر سینمای جوان انزلی قرار گرفت که قرار است با حمایت‌های مجدد مسئولان این شهرستان و انجمن سینمای جوانان ایران یک ساختمان مستقل برایشان سواخته شود.

    محمودی با بیان اینکه نمی‌خواهم مقایسه بی‌مورد کنم اما انجمن سینمای جوانان لاهیجان ازنظر برنامه‌ها و کلاس‌هایی که برگزار می‌کند تقریباً به‌اندازه کل دفاتر استان است، تصریح کرد: بااین‌وجود هیچ یک از امکاناتی که سایر دفاتر دارند را در اختیار نداریم و این در حالی است که این انجمن فقط شهرستان لاهیجان را پوشش نمی‌دهد بلکه شرق گیلان و حتی بخشی از شهرهای غرب مازندران را پوشش می‌دهد و پشتیبانی می‌کند و علاقه‌مندان به سینما و عکاسی در شرق گیلان و غرب مازندران مرجعشان انجمن سینمای جوانان لاهیجان است.

    برای دیدار و گفتگو با یکی از مسئولان شهر ماه‌هاست منتظر وقت ملاقاتیم

    وی افزود: چه ازنظر فضای آموزشی و چه ازنظر امکانات دست‌وبالمان بسته است، درحالی‌که سایر دفاتر با منابع شهری و با حمایت‌های انجام‌شده توسط فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و … توانسته‌اند این امکانات را در اختیار داشته باشند و برای پشتیبانی و حمایت در اختیار هنرمندان و جوانان علاقه‌مند قرار دهند. اما ما متاسفانه برای دیدار و گفتگو با یکی از مسئولان شهر ماه‌هاست منتظر وقت ملاقاتیم.

    محمودی گفت: برای دفتری همچون دفتر لاهیجان که هنرمندان بزرگی همچون هومن بهمنش و آرمان فیاض دارنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌بردار از جشنواره فجر و هنرمندان بزرگ دیگر در آن پرورش‌یافته و افتخارآفرین بوده‌اند و پتانسیل بسیاری دارد زشت است که همچنین مشکلات اولیه‌ای را داشته باشد، بنده از همه مسئولین می‌خواهم به این بخش بی‌توجه نباشند چراکه سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر همیشه بازخورد مناسبی داشته است.

    مدیر انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان در پایان تاکید کرد: برای شهر بزرگ لاهیجان شایسته نیست که استعدادهایش برای پیگیری علایق و نشان دادن توانایی‌هایشان به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.