سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41512 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با رایج ترین متدهای لاغری آشنا شوید (جراحی، غیر جراحی و طبیعی)
    18 مرداد 1402 - 13:28
    شناسه : 261152
    2

    مهم ترین عمل لاغری عمل اسلیو معده است. این عمل شامل برداشتن بخش زیادی از حجم معده به منظور کاهش دریافت مواد غذایی است. این روش مقدار غذایی را که می توان مصرف کرد محدود می کند و منجر به کاهش وزن پایدار می شود. افراد با انجام این عمل می توانند تا 80 درصد اضافه وزن خود را به مرور زمان و با دردسر بسیار کم کاهش دهند.

    پ
    پ

    امروزه کاهش وزن و لاغری بسیار راحت تر از چند دهه قبل شده است. خوشبختانه روش های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. شما می توانید در خانه با روش های طبیعی به وزن دلخواه برسید و یا از اقدامات پزشکی (جراحی و غیرجراحی) برای این منظور کمک بگیرید. در این مقاله تلاش شده تا انواع روش های لاغری که بسیار رایج هستند معرفی شوند. ابتدا روش های پزشکی و سپس روش های خانگی توضیح داده می شوند.

    word image 261152 1 - با رایج ترین متدهای لاغری آشنا شوید (جراحی، غیر جراحی و طبیعی) -

    روش های لاغری با کمک جراحی های اصولی

    برای افراد مبتلا به چاقی شدید بوده و یا کسانی که از طریق روش های طبیعی به نتایج مطلوبی دست نیافته اند، روش های جراحی می تواند گزینه مناسبی باشد. این روش ها معمولا توسط یک جراح لاغری و باریاتریک که آموزش دیده است، انجام می شود. افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند کاندید خوبی برای انجام این نوع روش های لاغری هستند. برخی از این روش ها شامل عمل اسلیو معده، بای پس، عمل پلیسه معده، باندینگ و …. هستند.

    مهم ترین عمل لاغری عمل اسلیو معده است. این عمل شامل برداشتن بخش زیادی از حجم معده به منظور کاهش دریافت مواد غذایی است. این روش مقدار غذایی را که می توان مصرف کرد محدود می کند و منجر به کاهش وزن پایدار می شود. افراد با انجام این عمل می توانند تا 80 درصد اضافه وزن خود را به مرور زمان و با دردسر بسیار کم کاهش دهند.

    انواع روش های لاغری پزشکی به صورت غیر جراحی

    برای افرادی که به دنبال روش های لاغری غیر تهاجمی به جای جراحی هستند، روش های غیر جراحی جدیدی وجود دارند که تا حدی منجر به کاهش چربی ها و لاغری اصولی می شوند. این روش‌ها معمولاً کم تهاجم هستند، نیاز زمان کوتاهی برای اثربخشی داشته و نتایج قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

    بیایید در این بخش چند روش لاغری غیر جراحی را بررسی کنیم. لازم به ذکر است که تمامی روش های توضیح داده شده در این بخش همگی برای از بین بردن چربی های موضعی موثر هستند و اگر شخصی بیش از حد چاق باشد یا شاخص توده بدنی بالای 40 داشته باشد با این روش ها نمی تواند به لاغری مورد انتظار خود دست پیدا کند:

    1. بوتاکس معده

    بوتاکس معده یک روش جدید برای کاهش وزن است که البته هنوز اثربخشی آن به طور کامل مشخص نیست. در این روش بخش هایی از معده با کمک بوتاکس کند شده و بنابراین اشتها کم می شود. افراد می توانند در صورت داشتن شاخص توده بدنی بین 30 تا 35 از این روش برای کاهش وزن محدود استفاده کنند.

    2. کول اسکالپینگ

    کول اسکالپینگ (CoolSculpting) یکی از روش های لاغری مدرن است که تحت عنوان کرایولیپولیز نیز شناخته می شود. این یک روش غیر جراحی لاغری است که سلول های چربی را در نواحی مورد نظر بدن منجمد کردن و از بین می برد.

    کول اسگالپینگ با قرار دادن سلول های چربی در معرض یک سری خنک کننده های خاص، می تواند رسوبات چربی موضعی را به طور موثر کاهش دهد. بدن به مرور زمان سلول های چربی کرایولیپولیز شده را از بین می برد و در نتیجه ظاهری تراشیده تر پیدا می کند.

    3. لیزر لیپولیز

    لیزر لیپولیز ( Laser Lipolysis) روش غیر جراحی است که در آن از انرژی لیزر برای مایع سازی و حذف سلول های چربی استفاده می کند. مشابه کول اسکالپینگ این یک روش کم تهاجم است که نواحی خاصی مانند شکم، ران ها یا بازوها را هدف قرار می دهد. سپس چربی مایع به بیرون ساکشن می شود و در نتیجه فرم بدن بهبود می یابد. لیزر لیپولیز می تواند یک گزینه موثر برای افرادی باشد که به دنبال رفع رسوبات چربی موضعی هستند.

    4. کاهش چربی با کمک امواج اولتراسوند

    کاهش چربی اولتراسوند (Ultrasound Fat Reduction) یکی از روش های لاغری مدرن است که در آن از امواج صوتی با فرکانس پایین برای مختل کردن و شکستن سلول های چربی استفاده می کند. سپس سلول های مورد هدف که دچار اختلال و شکستگی شده اند توسط بدن متابولیزه شده و از بین می روند. به طور مشابه این روش غیر جراحی اغلب برای هدف قرار دادن نواحی مانند شکم، باسن و ران استفاده می شود.

    روش های لاغری طبیعی بدون مداخله پزشکی

    اگر شخصی چاقی مفرط نداشته باشد و تنها با اضافه وزن روبرو باشد و یا اینکه چاقی آن بیمارگونه نباشد قطعا نیازی به روش های پزشکی برای لاغری ندارد. در واقع چنین شخصی تنها باید با روش های طبیعی اقدام به کاهش وزن کند. در این بخش تعدادی از روش های لاغری طبیعی معرفی شده اند که نیازی به آمادگی های خاصی ندارند:

    1. داشتن عادات غذایی سالم

    پایه و زیربنای هر سفر موفق کاهش وزن در واقع اتخاذ عادات غذایی سالم است. این زیربنا شامل مصرف یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل است.

    با مصرف این غذاهای سرشار از مواد مغذی و اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری شده و شیرین، افراد می توانند کالری دریافتی خود را کاهش داده و به وزن پایدار برسند. لازم به ذکر است که عادات سالم و موثر غذایی اگر وجود نداشته باشد حتی نتایج عمل های لاغری مانند اسلیو معده می تواند به شکست منجر شود بنابراین حتما و حتماً باید به عادات غذایی سالم پایبند باشید.

    2. انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم

    ورزش نقش مهمی در مدیریت وزن دارد. درگیر شدن در فعالیت های بدنی منظم مانند تمرینات کاردیو، تمرینات قدرتی و تمرینات هوازی به سوزاندن کالری، ساخت توده عضلانی و افزایش متابولیسم کمک می کند. علاوه بر این، ترکیب فعالیت‌هایی مانند یوگا یا شنا می‌تواند انعطاف‌پذیری کلی را بهبود بخشیده و حس خوب بودن در شما را تقویت کند. ترکیب کردن ورزش و رژیم غذایی سالم می تواند از ساده ترین و موثرترین روش های لاغری در هر شرایطی باشد.

    3. در نظر گرفتن مکمل های گیاهی و چای

    بسیاری از مکمل ها و دمنوش های گیاهی ادعا می کنند که به کاهش وزن کمک می کنند. در حالی که اثربخشی آنها متفاوت است، اما برخی از مواد طبیعی مانند عصاره چای سبز، گارسینیا کامبوجیا و زنجبیل پتانسیل بالایی در افزایش متابولیسم و سرکوب اشتها دارند. با این حال، مهم است که قبل از گنجاندن هر گونه مکمل در روتین لاغری خود با یک پزشک مشورت کنید.

    اهمیت مشاوره قبل از اقدام برای لاغری

    قبل از دنبال کردن هر نوع روش لاغری، بسیار مهم است که با یک پزشک یا متخصص لاغری و باریاتریک صحبت کنید. این متخصصان می توانند نیازهای فردی شما را ارزیابی کرده، خطرات و مزایای بالقوه هر روش برای شما را سنجیده و توصیه های سفارشی سازی شده ای بر اساس وضعیت سلامتی و اهداف اصولی لاغری به شما ارائه دهند.

    مشاوره با یک متخصص باریاتریک این اطمینان را به شما می دهد که آگاهانه تصمیم بگیرید و مناسب ترین روش های لاغری را برای شرایط منحصر به فرد خود انتخاب کنید.

    به یاد داشته باشید، انتخاب روش های لاغری مناسب برای شما، باید بر اساس نیازهای فردی تان، ترجیحات و توصیه های متخصصان حرفه ای باشد. با درک گزینه های موجود و مشورت با متخصصان، افراد می توانند سفر کاهش وزن خود را با اعتماد به نفس آغاز کنند و تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند که با اهداف آنها همسو باشد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.