سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41681 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2382×
5 سوال مهم باغداران هنگام خرید نهال که باید توجه کرد!
  • 19 مرداد 1402 ساعت: 13:04
  • شناسه : 261309
    0

    یک کشاورز برای اینکه بتواند سرمایه خود را تضمین کند بهتر است در خرید نهال گیلاس به اندازه کافی دقت و توجه داشته باشد، برای این منظور ما ۵ سوال مهم هنگام خرید نهال را به کشاورزان ارائه می‌دهیم تا باغداران با مطالعه آنها بتوانند با آگاهی بیشتری نهال گیلاس را تهیه کنند.

    پ
    پ

    چرا نهال گیلاس شناسه‌دار و لیبل‌دار را خریداری کنم؟

    خرید نهال گیلاس شناسه دار دارای مزایا و کاربردهای زیادی بوده و مهم‌ترین دلیل برای خرید نهال‌های شناسه دار، اطمینان از اصالت و کیفیت آنها است، این نهال‌ها با استفاده از تکنولوژی شناسه دهی مانند برچسب‌زنی یا ویژگی‌زنی تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی، هویت و سابقه راه‌اندازی و رشد آن‌ها را قطعی می‌کنند، باغداران با خرید نهال‌ گیلاس شناسه دار، می‌توانند از تقلب در خرید و فرآوری نهال‌ها جلوگیری کنند.

    باغداران با وجود اطلاعات دقیق درباره نژاد، سن، رقم و مشخصه‌های فیزیکی نهال، می‌توانند انتخاب بهتری داشته و به شکل صحیحی از باغ گیلاس نگهداری کنند، با استفاده از نهال‌های شناسه دار، به راحتی نهالستان مادری که این نهال‌ها را تولید کرده است را ردیابی کرده و در صورت مشکل داشتن می‌توانند از نهالستان مرجع سوالات خود را بپرسند، این امر در ارزیابی و بهبود شرایط کاشت و رشد نهال‌ها کمک می‌کند، در نهایت، خرید نهال‌های شناسه دار به باغدار اطمینان می‌دهد که محصول خریداری شده بهترین محصول بوده و ویژگی‌های منحصر به فرد دارد.

    word image 261309 1 scaled - 5 سوال مهم باغداران هنگام خرید نهال که باید توجه کرد! -

    از کدام نهالستان نهال گیلاس بخرم؟

    برای تضمین سرمایه اولیه از یک نهالستان معتبر نهال گیلاس را خریداری کنید، ویژگی‌های مهم یک نهالستان خوب برای فروش نهال میوه شامل موارد زیر می‌شود:

    • نهالستان باید نهال‌هایی با کیفیت بالا و سالم را تولید و به فروش برساند، این شامل سلامت فیزیکی، عدم وجود بیماری یا آفت و همچنین اصالت نژادی نهال‌ها می‌شود.
    • نهالستان باید نسل‌های متناسب و مناسبی را تولید کند که در شرایط آب و هوایی و خاکی موجود در منطقه مورد نظر بهترین عملکرد را داشته باشند، این شامل مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها، باردهی بالا و کیفیت مطلوب میوه است.

    برای مطالعه بیشتر: مطالب مهم: https://bartarnahal.ir/

    • نهالستان باید خدمات پس از فروشی مطلوب را به مشتریان ارائه دهد، این شامل مشاوره‌های فنی، راهنمایی در مورد نگهداری و کاشت نهال‌ گیلاس، تامین قطعات یدکی و همچنین ارائه ضمانت‌نامه کیفیت می‌شود.
    • نهالستان باید مجموعه‌ای گسترده از نژادهای مختلف نهال گیلاس ارائه کند تا مشتریان بتوانند بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنند، همچنین، باید بتواند به درخواست مشتریان نژادهای خاصی را تولید و عرضه کند.
    • قیمت نهال‌ گیلاس باید بازاریابی شده و منطبق با کیفیت و اصالت آن باشد، نهالستان برای جذب مشتریان، باید قیمت‌های منصفانه و رقابتی را ارائه کند.

    خرید نهال گیلاس بذری بهتر است یا نهال گیلاس پیوندی؟

    یکی از مهم‌ترین سوالاتی که کشاورزان را به چالش کشیده است روش تکثیر نهال گیلاس است، برای راه ‌اندازی باغ تجاری و مدرن توصیه می‌شود باغداران نهال گیلاس پیوندی بر پایه آلبالو تلخ را خریداری کنند، نهال گیلاس بذری که به روش سنتی تکثیر می‌شود مقاومت کمتری در برابر ناملایمیتی‌های آب و هوایی داشته مدت زمانی که لازم است این درختان به اولین باروری برسند بسیار طولانی بوده و گاه ۷ الی ۸ سال طول می‌کشد.

    ولی نهال‌های گیلاس اصلاح شده و پیوندی بر پایه آلبالو تلخ سیستم دفاعی قوی داشته و می‌تواند در برابر رطوبت و خشکسالی مقاوم باشد، این درختان یک الی دو سال پس از کاشت باروری خود را آغاز کرده و کیفیت و کمیت باردهی آنها حداقل ۳۰ الی ۴۰ درصد بیشتر از نهال بذری و سنتی گیلاس است، بنابراین کارشناسان نهالستان توصیه می‌کنند باغداران در خرید نهال گیلاس دقت کرده و نهال گیلاس پیوندی و اصلاح شده را خریداری کنند.

    word image 261309 2 scaled - 5 سوال مهم باغداران هنگام خرید نهال که باید توجه کرد! -

    قیمت نهال گیلاس چند است؟

    عوامل زیادی بر روی قیمت نهال گیلاس تاثیر می‌گذارد، از جمله نژاد نهال گیلاس و سن نهال، برخی از ارقام گیلاس ممکن است ارزش بیشتری داشته و قیمت بیشتری دارند، البته کیفیت و وضعیت عمومی نهال گیلاس نیز در قیمت آن تأثیر گذار است معمولا نهال‌های سالم، بدون علائم آفات یا بیماری‌ها و با ریشه‌های قوی معمولاً قیمت بالاتری دارند؛ تقاضا و عرضه در بازار و نرخ ارز نیز بر قیمت نهال گیلاس تأثیر می‌گذارد، ولی مهم‌ترین عامل مرکز فروش نهال گیلاس است باغداران برای خرید اقتصادی و کم هزینه بهتر است از نهالستان مرجع و مادر که خود تولید کننده نهال گیلاس است این محصول را خریداری کنند، به طور مثال نهالستان برتر نهال تمامی نهال‌های پیوندی و اصلاح شده خود را با ضمانت دو ساله و خدمات پس از فروش در رنج قیمت ۵۰.۰۰۰ الی ۷۰.۰۰۰ تومان باغداران ارائه می‌دهد.

    بهترین زمان خرید نهال گیلاس چه زمانی است؟

    علاوه بر موارد بالا فصل خرید نیز بر قیمت نهال گیلاس تأثیر می‌گذارد؛ به‌ طور کلی، قیمت نهال گیلاس در فصل بهار معمولاً بیشتر است، زیرا در این فصل تقاضا بیشتری برای نهال‌ گیلاس وجود دارد، ولی در فصل تابستان و پاییز معمولاً این قیمت کاهش می‌یابد، بهترین گزینه برای باغداران پیش خرید نهال گیلاس است، آنها می‌توانند ۳ الی ۴ ماه قبل از کاشت نهال گیلاس در فصل تابستان و فصل زمستان نهال گیلاس را پیش خرید کرده و آنها را در نهالستان سیو کنند.

    مطالب مهم:

    https://gardenerspath.com/plants/fruit-trees/best-cold-hardy-cherry-trees/

    word image 261309 3 1 scaled - 5 سوال مهم باغداران هنگام خرید نهال که باید توجه کرد! -

    کلام آخر

    کشاورزان عزیز اگر سابقه و تجربه کافی در زمینه احداث باغ تجاری و حرفه‌ای گیلاس ندارند به راحتی می‌توانند به سایت علمی و تخصصی برتر نهال مراجعه کرده و با کارشناسان مرکز در ارتباط باشند، آنها به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه اطلاعات کافی در مورد سفارش و خرید اینترنتی و غیر حضوری در اختیار باغداران قرار خواهند داد.

    تماس با پالیز نهال: 09144501003

    تماس با برتر نهال: 09141832393

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.