یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اگر نوشابه رژیمی می خورید، در معرض این بیماری ها هستید
    20 مرداد 1402 - 11:03
    شناسه : 261349
    1

    نوشابه‌های رژیمی علاوه بر ایجاد سرطان، فرسایش دندان‌ها را سریع‌تر می‌کنند و نسبت به نوشابه‌های معمولی ضرر بیشتری دارند.

    پ
    پ

    رژیمی - اگر نوشابه رژیمی می خورید، در معرض این بیماری ها هستید - نوشابه

    به گزارش بهداشت نیوز، نوشابه‌های رژیمی و به اصطلاح بدون قند طبق یافته‌های جدید موجب سرطان می‌شوند. چندی پیش سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که به زودی ماده شیرین کننده آسپارتام را در دسته مواد خطرناک و سرطان زا برای انسان اعلام خواهد کرد.

    در یافته‌های جدید محققان معلوم شده است که بیشتر نوشابه‌های رژیمی بدون قند موادی دارند که بیشتر از قند به سلامتی آسیب می‌زند. دکتر دان ملور (Duane Mellor)، از دانشگاه استون انگلیس می‌گوید که اکثر نوشابه‌های رژیمی بدون قند حتما یکی از مواد آسپارتام، ساخارین و استویا را دارند که همگی این مواد انسان را بیشتر از قند در معرض دیابت نوع دوم قرار می‌دهد.

    دانشمندان فرانسوی نیز رژیم غذایی و سلامت ۱۰۵۵۸۸ نفر را به مدت ۹ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در پایان مطالعه، ۹۷۲ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شده بودند. کارشناسان دریافتند افرادی که بین ۱۶ تا ۱۸ میلی گرم شیرین کننده‌های مصنوعی در روز مصرف می‌کنند، ۶۹ درصد بیشتر از کسانی که کمتر می‌خورند، در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

    دکتر ملور می‌گوید نوشابه‌های رژیمی علاوه بر سرطان مشکلات بیشتری در بدن را مثل فرسایش دندان‌ها را سریع‌تر می‌کنند و نسبت به نوشابه‌های معمولی ضرر بیشتری دارند. علاوه بر این مصرف زیاد نوشابه، احتمالا منجر به مصرف کمتر غذا‌های سالم می‌شود.

    به گفته دکتر ملور علائم دیابت نوع دوم شامل موارد زیر است که در صورتی که افراد مشکوک به آن‌ها هستند بهتر است سبک زندگی خود راتغییر دهند: احساس تشنگی همیشه، احساس خستگی، کاهش وزن بدون تلاش، بریدگی‌ها یا زخم‌ها زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند، تاری دید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.