جمعه, 21 اردیبهشت 1403 Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41635 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2381×
هزینه تحصیل در دبی: بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های امارات
  • 21 مرداد 1402 ساعت: 17:32
  • شناسه : 261446
    1

    در کشور امارات دانشگاه‌های معتبر متعددی وجود دارد که هزینه تحصیل در امارات با توجه به رشته تحصیلی و مقطع‌تان و دانشگاهی که در آن پذیرش شده‌اید، متفاوت است. برای اطلاعات تکمیلی این نوشته را بخوانید.

    پ
    پ

    کشور امارات با داشتن سطح آموزشی مناسب و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی که روز به روز به اعتبارشان افزوده می‌شود، توجه محصلان و دانشجویان فراوانی را به خود جلب کرده است؛ البته این موارد تنها مزایای تحصیل در امارات نیست، بلکه شهریه مناسب، بی‌نیازی از ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی در همه مقاطع و امکان کار، همزمان با تحصیل در آنجا از جمله مزایای دیگری است که سبب شده این کشور یکی از مقاصد آموزشی افراد زیادی شود.

    اما هزینه تحصیل در امارات بسته به دانشگاه یا موسسه آموزشی و رشته تحصیلی‌تان متفاوت است. در این نوشتار، هزینه تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های این کشور را بررسی خواهیم کرد، پس تا انتها همراه ما باشید.

    شرایط تحصیل در دانشگاه‌های امارات

    پیش از بررسی هزینه تحصیل در امارات، خوب است بدانید که این کشور در سه مقطع کارشناسی که یک دوره‌ی سه الی چهار است، کارشناسی ارشد که یک دوره‌ی دو ساله است و دکتری که یک دوره‌ی سه الی پنج ساله است، دانشجو می‌پذیرد.

    زبان تحصیلی در کشور امارات

    ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر در همه‌ی دانشگاه‌های این کشور، خصوصاً در دوره‌ی کارشناسی شرط نیست. اما دوره‌ی ارشد فقط به زبان انگلیسی و عربی تدریس می‌شود، لذا تسلط شما به یکی از این دو زبان لازم است. برای دوره‌ی دکتری هم ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر نظیر آیلتس یا تافل شرط است.

    تحصیل در دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه‌های امارات پس از گذشت دو سال، فرصت‌های فراوان و مطلوبی را برای مهاجرت به انگلستان، آمریکا و کانادا برای تحصیل دانشجویان فراهم می‌کند.

    images 1691824132 64d73004805b5 - هزینه تحصیل در دبی: بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های امارات - هزینه تحصیل در دبی

    دانشگاه‌های معتبر امارات کدامند؟

    پیش از بررسی دقیق هزینه تحصیل در امارات، باید با دانشگاه‌های معتبر این کشور آشنا شوید و بدانید که در قدم اول باید از یکی از این موسسات گواهی پذیرش تحصیلی را دریافت کنید. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

    • دانشگاه امارات متحده عربی
    • دانشگاه آمریکایی شارجه
    • دانشگاه آمریکایی در دبی
    • دانشگاه شارجه
    • دانشگاه عجمان
    • دانشگاه خلیفا
    • دانشگاه ابوظبی
    • دانشگاه جمیرا
    • دانشگاه سیتی دبی
    • دانشگاه علوم پزشکی دبی
    • دانشگاه گلف مدیکال دبی
    • دانشگاه کانادایی دبی
    • دانشگاه علوم هوانوردی امارات
    • مدرسه خلبانی امارات
    • کالج عالی اطلاعات فناوری

    گرچه موسسات و دانشگاه‌های دیگری هم در این کشور فعالیت دارند که از نظر علمی، رتبه خوبی دارند اما در این لیست، بهترین دانشگاه‌های این کشور را به شما معرفی کردیم.

    مدارک مورد نیاز تحصیل در امارات

    پس از بررسی و انتخاب دانشگاه مورد نظرتان، باید مدارک مورد نیاز دانشگاه را آماده و برای اخذ پذیرش به آنجا ارسال کنید. این مدارک شامل این موارد می‌شود:

    1. آماده کردن مدارک تحصیلی مقطع پیشین‌تان به همراه ریز نمرات آن مقطع
    2. مدرک زبان انگلیسی یا تافل یا آیلتس ( بسته به مقطع درخواستی‌تان و نوع دانشگاه در برخی موارد شرط و در برخی موارد شرط نیست.)
    3. کپی از گذرنامه و مدراک شناسایی‌تان
    4. انگیزه نامه
    5. شش قطعه عکس در اندازه‌ی شش در چهار
    6. آمادگی برای آزمون ورودی آن دانشگاه و اخذ حداقل نمره آزمون

    این مدارک برای ورود به تمام دانشگاه‌های این کشور لازم است، اما ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها مدارک بیشتری از شما بخواهند. حال که با دانشگاه‌های معتبر این کشور آشنا شدید، نوبت به بررسی هزینه تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه‌ها می‌رسد.

    images 1691824132 64d7300487e4f - هزینه تحصیل در دبی: بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های امارات - هزینه تحصیل در دبی

    هزینه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های معتبر امارات

    هزینه تحصیل در امارات بستگی به رشته تحصیلی شما، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه‌تان دارد. اما شهریه‌ی دانشگاه‌های معتبر این کشور به شرح زیر است:

    1. دانشگاه آمریکایی دبی:

    مقطع کارشناسی13500 درهم امارات
    مقطع کارشناسی ارشد11500 درهم امارات
    مقطع دکتری11500 درهم امارات

     

    1. دانشگاه شارجه:

    رشته مهندسی18000 درهم امارات

     

    1. دانشگاه گلف مدیکال:

    فیزیوتراپی16000 درهم امارات
    پزشکی و جراحی50000 درهم امارات

     

    1. دانشگاه علوم هوانوردی امارات:

    مهندسی الکترونیک و مهندسی مخابرات35000 درهم امارات
    مهندسی هوا و فضا34500 درهم امارات

     

    1. مدرسه خلبانی امارات:

    دوره‌ی تحصیلی PPL23000 درهم امارات
    دوره‌ی IR22350 درهم امارات
    دوره‌ی CPL100000 درهم امارات

     

    در سایر دانشگاه‌های معتبر این کشور هزینه تحصیلی چیزی حدود ده هزار الی بیست و پنج هزار دلار است که بسته به رشته و مقطع تحصیلی‌تان و دانشگاه متفاوت است.

    هزینه‌های زندگی در امارات

    توجه داشته باشید که این هزینه‌ها صرفاً مربوط به هزینه تحصیلی در امارات است؛ هزینه زندگی دانشجویی شامل مسکن، خوراک و پوشاک و سایر موارد را هم باید به این مبالغ اضافه کرد.

    از میان شهرهای کشور امارات سه شهر دبی، ابوظبی و شارجه از شهرهای گران قیمت هستند که طبیعتاً هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های این سه شهر سنگین‌تر خواهد بود. اما شهرهای عجمان، رأس الخیمه و فجیره را می‌توان در دسته‌ی شهرهای ارزان قیمت این کشور قرار داد.

    با این حال اگر شما بتوانید بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های امارات به‌دست آورید، تا حدود زیادی از هزینه‌های تحصیلی شامل کتاب‌های درسی، بیمه درمانی، بلیت رفت و برگشت شما تحت پوشش قرار گرفته و در نتیجه اگر خواهان خوابگاه نباشید، دست شما برای هزینه‌های مربوط به مسکن یا اجاره و خرید ویلا در دبی بازتر می‌شود و می‌توانید روی این مسائل سرمایه گذاری کنید.

    images 1691824132 64d730048d118 - هزینه تحصیل در دبی: بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های امارات - هزینه تحصیل در دبی

    سخن پایانی

    هزینه تحصیل در امارات بسته به رشته‌ی تحصیلی و مقطع‌تان و اینکه در کدام دانشگاه پذیرش تحصیلی گرفته‌اید، متفاوت است. باید این مسئله را هم در نظر داشته باشید که جدا از هزینه تحصیل در امارات، هزینه‌های زندگی دانشجویی شامل خوراک، پوشاک و از همه مهم‌تر مسکن هم به عهده شما خواهد بود.

    سایت dxboffplan، یک سایت معتبر در حوزه‌ی املاک در کشور امارات است که با معرفی مناطق مختلف در شهرهای متفاوت این کشور و رنچ قیمتی مسکن در هر منطقه، به شما کمک می‌کند، نزدیک‌ترین مناطق به دانشگاه محل تحصیل‌تان با مناسب‌ترین قیمت‌ها را ببینید و اقدام به اجاره یا خرید کنید. برای این امر کافیست با مشاوران این سایت تماس بگیرید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.