پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41527 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات مهم در رابطه با پیوند نهال بادام
    22 مرداد 1402 - 10:49
    شناسه : 261517
    1

    همانطور که اغلب شما می‌دانید ارقام نهال و درختان بادام از انواع و نژادهای گوناگونی برخوردار هستند به گونه‌ای که برخی از آنها با روش پیوند زدن به نوع دیگر و مرغوب‌تری تبدیل شده‌اند لذا برای انجام کار پیوند زدن نهال درختان میوه به خصوص نهال‌های بادام باید به زمان و آب و هوای زیست محیطی آن توجه بالایی را داشت تا نهال بتواند رشد و باردهی خوبی را داشته باشد.

    پ
    پ

    همانطور که اغلب شما می‌دانید ارقام نهال و درختان بادام از انواع و نژادهای گوناگونی برخوردار هستند به گونه‌ای که برخی از آنها با روش پیوند زدن به نوع دیگر و مرغوب‌تری تبدیل شده‌اند لذا برای انجام کار پیوند زدن نهال درختان میوه به خصوص نهال‌های بادام باید به زمان و آب و هوای زیست محیطی آن توجه بالایی را داشت تا نهال بتواند رشد و باردهی خوبی را داشته باشد.

    عواملی که در تعیین انتخاب روش پیوند نهال بادام موثر است عبارتند از:

    1. نوع نژاد نهال بادام
    2. توجه زمان مناسب برای کاشت نهال پیوند زده شده
    3. گزینش بهترین پایه برای پیوند
    4. بررس نوع اکوسیستم منطقه برای پیوند

    word image 261517 1 - نکات مهم در رابطه با پیوند نهال بادام - نهال

    حال شاید در این قسمت سوالی برایتان ایجاد شود که بهترین زمان پیوند زدن در چه فصلی از سال در مناطق ایران می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که بهترین زمان برای انجام این کار آخر بهار بوده چرا که در این فصل تاثیر آب و هوایی به گونه‌ای است که نهال شروع به پوست اندازی می‌کند و فرایند پیوند زدن را برای تکثیر و باردهی خود به طور فوق العاده‌ای افزایش می‌دهد لازم به ذکر است در ادامه مطلب به نوعی از این نهال بادام پیوند شده که باردهی بالایی را دارد اشاره خواهیم داشت.

    بررسی پیوند نهال بادام در فصل تابستان

    پیش‌تر در مطالب بالایی اشاره داشتیم که بهترین زمان برای پیوند و تکثیر نهال بادام آخر بهار بوده که می‌توانید آن را در اوایل تابستان هم به انجام برسانید به طوری که باید دقت داشته باشید برای پیوند زدن این گونه نهال‌های بادام باید شاخه‌ای از درختان را انتخاب کنید که دارای مقاومت و کیفیت بسیار بالایی باشند چرا که این موضوع کیفیت در پیوند شاخه بسیار حائز اهمیت بوده به طوری که می‌تواند عمر و حیاط درخت بادان شما را تا چندین سال تضمین نماید.

    مطالب مهم: https://paliznahal.ir/product-category/almond/

    جالب است بدانید برخی از کشاورزان و افرادی که سال‌ها در زمینه پیوند زدن نهال بادام و میوه تجربه و تحبر خاصی دارند توانسته‌اند نهال بادام مامایی را که دارای خصوصیت ظاهری درشت و شیرنی است به نهال بادام سفیدو نهال بادام سنگی پیوند بزنند، این کار موجب این می‌شود که میوه و باردهی نهال بادام از کیفیت، طعم و سایز بالایی برخوردار باشد و یک طعم جدید و شگفت‌انگیزی را داشته باشد این امر موجب شده تا فروش نهال بادام در انواع مختلف افزایش داشته باشد.

    عوامل موثر بر بستر پیوند زدن نهال بادام

    • شرایط زیست محیطی
    • سازگاری خاک با نهال بادام

    در این قسمت از مقاله شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد که چه عواملی باید برای پیوند زدند نهال بادام محیا باشد تا این کار بتوان با موفقیت بالا به انجام رساند؟ باید برای جواب این سوال بدانید که که عامل مهمی در این موضوع دخیل می‌باشد به طوری که اولین مورد باید به نوع سازگاری آب و هوای درختان توجه ویژه‌ای را داشت به طور مثال:

    نهال بادام مامایی یکی از ارقام نهال بومی مناطق اصفهان در ایران می‌باشد که بعدها با گذشت زمان به کشورهای دیگر راه پیدا کرده و توانسته است سازگاری خوبی را داشته باشد و به دلیل این که از نظر ساختار آب و هوا با یکدیگر سازگاری داشتند.

    کشاورزان توانستند این نمونه از نهال بادام را با موفقیت به کاشت و بهره‌برداری برسانند از طرفی باید خاک نهال بادام برای پیوند زدن مناسب آن درختان باشد به طوری که اگر خاک سازگاری با شاخه پیوند زده شما نداشته باشد ممکن است روند پیوند زنی را با شکست مواجه کند.

    word image 261517 2 - نکات مهم در رابطه با پیوند نهال بادام - نهال

    سازگاری ساختار نهال‌های بادام برای پیوند زدن

    طبق توضیحاتی که در مطالب بالایی برای عوامل موثر در پیوند زدن نهال بادام بازگو شد باید به این نکته مهم هم اشاره داشته باشیم که برای پیوند زدن یک نهال بادام باید شرایط ساختار گیاهی را هم بررسی کرد به طوری که شما می‌توانید به راختی نهال بادام مامایی را با نهال بادام پوست کاغذی و سنگی پیوند بزنید؛ چرا که هر دو از یک خانواده گیاهی هستند و این کار برای شما آسان‌تر خواهد بود.

    برای پیوند زدن این ارقام نهاب باید قسمت از شاخه مناسب نهال بادام را جدا کرده و به قسمت مشخصی از نهال بادام پوست کاغذی که در آن شیار ایجاد کرده‌اید بچسبایند لذا باید در این مورد دقت داشته باشید که محل اتصال این دو شاخه باید به گونه‌ای باشد که هیچ گونه هوا و درزی در آن وجود نداشته باشد تا بتواند به خوبی و مروز زمان پایه جدا شده از نهال بادام مامایی با پیوند نهال بادام سنگی جوش و اتصال بخورد و بعد از گذشت زمان نهال بادام اصلاح شده برای شما به وجود بیاید.

    بیشتر بدانید:

    https://gardeningknowhow.com/edible/nut-trees/almonds/transplanting-almond-trees.htm

    نتیجه‌گیری

    با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد دریافتیم که اکثر ارقام نهال میوه به خصوص نهال بادام را می‌توان با یکدیگر پیوند زد چرا که این نمونه از نوع نژادی برتری برخوردار می‌باشد، همچنین دانستیم برای پیوند زدن نهال بادام باید به آب و هوا و شرایط زیست محیطی همچون سازگاری گیاه و خاک آن مناطق توجه بالایی را داشته باشیم.

    word image 261517 3 - نکات مهم در رابطه با پیوند نهال بادام - نهال

    جالب است بدانید که مهم‌ترین نکته در این حوزه پیوند زدن اطلاعات لازم درباره سازگاری ساختار دو نهال بادام با یک دیگر می‌باشد حال اگر تا به این ‌جای مقاله به دنبال اطلاعاتی همچون: سفارش و خرید نهال بادام هستید می‌توانید با سایت پالیز نهال که قیمت نهال بادام را به صورت متنوع در آن قرار داده است ارتباط حاصل کنید و اگر نیاز به مشاوره رایگان داشتید مشاوران و متخصصان ما در حوزه پیوند زدن نهال بادام می‌توانند شما به خوبی راهنمایی کنند.

    تماس با پالیز نهال:

    09144501007

    09144501008

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.