شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۳۷ سال «آمریکاستیزی» حضرت‌عالی و همفکرانتان چه نفعی و چه دستاوردی برای منافع ملی داشته است؟
    15 دی 1395 - 16:49
    شناسه : 26180
    0

    زیباکلام: آتش زدن پرچم «حکومت آمریکا و پای گذاردن بر روی آن به اعتبار آنکه ما با مردم آمریکا دشمن نیستیم بلکه با حکومت آن مشکل‌داریم» یک مغلطه بیش نیست. آن حکومت منتخب آن مردم است و هر توهینی به آن، توهین به مردمی است که آن را انتخاب کرده‌اند. به گزارش «بامردم»، صادق زیباکلام […]

    پ
    پ

    دکتر صادق زیباکلام

    زیباکلام: آتش زدن پرچم «حکومت آمریکا و پای گذاردن بر روی آن به اعتبار آنکه ما با مردم آمریکا دشمن نیستیم بلکه با حکومت آن مشکل‌داریم» یک مغلطه بیش نیست. آن حکومت منتخب آن مردم است و هر توهینی به آن، توهین به مردمی است که آن را انتخاب کرده‌اند.

    به گزارش «بامردم»، صادق زیباکلام در پاسخ به اظهارات اخیر حاج سعید قاسمی نامه سرگشاده ای را منتشر کرد که متن این نامه به شرح زیر می باشد:

    بسمه‌تعالی
    سردار بزرگوار
    حاج سعید قاسمی مدظله‌العالی

    با سلام و تحیات در سخنرانی اخیرتان پیرامون استنکاف این‌جانب از پای گذاردن بر روی پرچم کشور آمریکا مطالبی را فرموده بودید که چون عین آن را بنده به سمع و نظر مخاطبین رسانیده‌ام، نیازی به تکرار آن نیست. فی‌الجمله چند نکته را در خصوص بیاناتتان لازم دیدم به استماع معظم له برسانم:

    1⃣ توهین به پرچم هر کشوری، توهین به مردم آن کشور است و با هیچ استدلال انقلابی هم نمی‌توان آن را توجیه نمود. طرفه آن‌که ما با حکومت آمریکا سر ستیز داریم، پرچم آمریکا تعلق به مردم و کشور آمریکا دارد.

    2⃣ ما حتی به حکومت آمریکا هم نبایستی توهین کنیم و به اعتبار دشمنی با مقامات آن کشور نمی‌توانیم به پرچمشان اهانت نماییم. چراکه حکومت آمریکا که با کودتا و قوای قهریه بر سر کار نیامده. آن حکومت با رأی مستقیم مردم آمریکا به روی کار آمده است. فلذا آتش زدن پرچم «حکومت آمریکا و پای گذاردن بر روی آن به اعتبار آنکه ما با مردم آمریکا دشمن نیستیم بلکه با حکومت آن مشکل‌داریم» یک مغلطه بیش نیست. آن حکومت منتخب آن مردم است و هر توهینی به آن، توهین به مردمی است که آن را انتخاب کرده‌اند.

    3⃣ فرموده‌اید که بنده «جانمازم به سمت غرب است». جناب سردار سعید قاسمی بزرگوار، ممکن است که جنابعالی به نسل‌های بعد از انقلاب توضیح دهید که انگیزه مردم ایران از مبارزه علیه رژیم شاه چه بود؟ آیا خواسته‌های مردمی که علیه رژیم شاه مبارزه می‌کردند غیر از نبود زندانی سیاسی در کشور، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، لغو سانسور، انتخابات آزاد و حاکمیت قانون در یک نظام اسلامی چیز دیگری هم بود؟ اگر نسل‌های بعد از انقلاب از آن برادر بزرگوار بپرسند که پس چرا غرب‌ستیزی، آمریکاستیزی و اصرار بر نابودی اسراییل جایگزین شعارهای اصلی انقلاب شدند، شما چه پاسخی به آن‌ها می‌دهید؟

    4⃣ ای‌کاش جنابعالی و همفکرانتان که «جانمازتان پشت به آمریکاست» می‌توانستید یک مورد (بیشتر هم نه، فقط یک مورد) مثال می‌آوردید که سی‌وهفت سال «آمریکاستیزی» حضرت‌عالی و همفکرانتان چه نفعی و چه دستاوردی برای منافع ملی ایران اسلامی در برداشته؟ بنده که «جانمازم» به قول شما «رو به آمریکا و غرب است» می‌توانم یک دوجین برای حضرت‌عالی مثال بیاورم که چگونه اصرار بر دشمنی با غرب و دشمنی با آمریکا در طی این سی‌وهفت سال تیشه به ریشه منافع ملی‌مان زده است.
    ایام به کام باد
    صادق زیباکلام
    پانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۵
    %d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b4%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%d8%a8%d9%87-%d8%a7

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.