یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41576 تعداد نوشته های امروز : 20 تعداد دیدگاهها : 2375×
چه دوربینی برای منزلم بخرم؟
26 مرداد 1402 - 12:39
شناسه : 262113
0

در انواع دوربین های مداربسته دوربین‌های دام و گنبدی شکل مناسب ترین گزینه برای استفاده در فضای داخلی هستند. شکل ظاهری آنها موجب شده است نصب در سقف را امکان پذیر کند. دوربین های بولت و گلوله ای شکل قابل نصب بر روی دیوار یا سقف هستند.

پ
پ

word image 262113 1 - چه دوربینی برای منزلم بخرم؟ - دوربین مدار بسته

با وجود تنوع در دوربین های مداربسته خرید این محصول کار دشواری بنظر می رسد. اگر بدون آگاهی بخواهید دوربین مداربسته را خریداری کنید ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید. در نظر داشته باشید مطالعه کاتالوگ دوربین مداربسته به تنهایی کمک کننده نیست. اگر چه کار مفید و بسیار مهمی است. انتخاب دوربین مدار بسته مناسب برای خانه شما شامل در نظر گرفتن چندین فاکتور است تا اطمینان حاصل شود که بهترین تناسب را برای نیازهای امنیتی خود دارید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه آورده شده است:

هدف شما از نصب دوربین مداربسته چیست

با پاسخ به این سوال که چه هدفی از نصب دوربین مداربسته دارید می توانید گام مهم و بزرگی را برای انتخاب هوشمندانه دوربین مداربسته بردارید. برای این منظور مناطقی را که می خواهید نظارت کنید شناسایی کنید: ورودی ها، حیاط خلوت، راهرو و غیره. تصمیم بگیرید که آیا به دوربین های داخلی، خارجی یا هر دو نوع را نیاز دارید. مشخص کنید که آیا به ویژگی هایی مانند تشخیص حرکت، دید در شب یا صدای دو طرفه نیاز دارید. با مشخص شدن این موارد به راحتی می توانید دوربین را که مناسب کاربری شما است را بیابید.

انواع دوربین را بررسی کنید

در انواع دوربین های مداربسته دوربین‌های دام و گنبدی شکل مناسب ترین گزینه برای استفاده در فضای داخلی هستند. شکل ظاهری آنها موجب شده است نصب در سقف را امکان پذیر کند. دوربین های بولت و گلوله ای شکل قابل نصب بر روی دیوار یا سقف هستند. از بهترین انتخاب ها برای محیط های بیرونی و فضای باز محسوب می شوند. دوربین های گردان یا PTZ که قابلیت حرکت به صورت عمودی یا افقی و زوم را دارند. از این دوربین می توانید برای نظارت بر محیط های وسیع استفاده کنید. دوربین های بی سیم نوع دیگری از دوربین های مداربسته هستند که نصب آسان تری دارند. نصب دوربین های مداربسته بیسیم مناسب برای مناطقی با گزینه های کابل کشی محدود است.

ویژگی های مهم را در نظر بگیرید

وضوح: وضوح بالاتر (1080p یا بالاتر) تصاویر واضح تری را ارائه می دهد. رزولوشن دوربین مداربسته با مگاپیکسل بیان می شود. دوربین های 2 تا 8 مگاپیکسل و بالاتر در بازار وجود دارد. وضوح بالا برابر با مشاهده جزئیات بیشتر تصویر است.

اگر ثبت تصویر در شب برای شما مهم است به دنبال دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب مناسب باشید. با توجه به نوع فناوری شما می توانید تصاویر سیاه و سفید یا رنگی دریافت کنید.

زاویه و میدان دید دوربین مداربسته با توجه به محل نصب از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر یک سالن یا راهرو را تحت نظارت دارید دوربین با لنز 6 میلیمتر مناسب است. اما اگر محوطه وسیع و عمق کمتری را تحت نظارت دارید از دوربین با لنز واید استفاده کنید.

صدای دوطرفه امکان ارتباط بین شما و افراد نزدیک دوربین را فراهم می کند. اگر به چنین قابلیتی نیاز دارید در هنگام خرید با فروشنده در میان بگذارید. این دوربین های مداربسته برای منزل گزینه خوبی هستند به ویژه برای نظارت بر کودکان یا افراد سالمند و گفتگو با آنها در زمانی که از منزل در هستید.

تشخیص حرکت: هنگامی که حرکت در ناحیه تحت نظارت تشخیص داده شود به شما هشدار می دهد. این قابلیت برای بسیاری از اماکن کاربردی است. در برندهای مختلف دوربین مداربسته این قابلیت در مدل های گوناگونی تعبیه شده است.

دسترسی از راه دور: بررسی کنید که آیا دوربین به برنامه تلفن همراه یا دسترسی به وب برای مشاهده از راه دور ارائه می دهد. این امکان برای نظارت بر محل در زمان های مسافرت و نبودن در منزل بسیار کاربردی است.

اتصال و برق دوربین را در نظر داشته باشید

دوربین های سیمی اتصال قابل اعتماد و پایداری را ارائه می کنند. با این حال گاهی ممکن است نیاز به نصب حرفه ای داشته باشند. اما دوربین‌های بی‌سیم نصب آسان‌تری دارند. اگر چه سیگنال‌های بی‌سیم می‌توانند تحت تأثیر تداخل قرار گیرند.

بودجه درنظر گرفته شده چقدر است

بودجه ای تنظیم کنید که شامل هزینه دوربین ها، تجهیزات اضافی (کابل ها، منابع تغذیه) و هزینه های احتمالی نصب می شود. در نظر بگیرید که آیا دوربین ها را خودتان نصب می کنید یا یک متخصص را استخدام می کنید.

قابلیت توسعه در آینده داشته باشد

بعد از گذشت زمان ممکن است بخواهید سیستم نظارتی خود را توسعه دهید. تعداد دوربین ها افزایش پیدا کنند و با قابلیت جدیدی برای سیستم نظارتی مورد نظر باشد. بنابراین این مسئله را نیز در زمان خرید دوربین مداربسته باید مورد توجه قرار دهید. در نهایت، بهترین دوربین مداربسته برای منزل به نیازهای خاص، ترجیحات و چیدمان ملک بستگی دارد. شرکت های دوربین مداربسته می توانند شما را در این زمینه کمک و راهنمایی کنند. در کنار اطلاعاتی که از تحقیقات خود دریافت می کنید با مشاوران این حوزه نیز مشورت کنید. تمامی آنها را در کنار هم قرار دهید تا به نتیجه مطلوب برای سیستم نظارتی و دوربین مداربسته مناسب برسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.