پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41532 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مراحل ساخت موکب با سازه اسپیس فریم
    29 مرداد 1402 - 17:04
    شناسه : 262241
    0

    با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجتماع پرشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی، از سازهٔ اسپیس فریم برای ساخت موکب استفاده می‌شود. موکب نام ایستگاه‌هایی است که در مسیر زیارت برای استراحت و ارائه خدمات رفاهی به زائران پیاده ساخته می‌شود‌.

    پ
    پ

    با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجتماع پرشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی، از سازهٔ اسپیس فریم برای ساخت موکب استفاده می‌شود. موکب نام ایستگاه‌هایی است که در مسیر زیارت برای استراحت و ارائه خدمات رفاهی به زائران پیاده ساخته می‌شود‌. خدمات ارائه‌شده در موکب‌ها عبارتند از: اسکان زائران، تغذیه و خوراک‌دهی، میان‌وعده، ویلچر، واکس و غیره. قطعات Space frame با قرار گرفتن در کنار یکدیگر به‌صورت مرتب و منظم یک موکب اسپیس فریم مستحکم و بادوام را ایجاد می‌کنند. امروزه استفاده از سازه‌های هندسی متنوع اسپیس برای ساخت موکب، علاوه‌بر ایجاد سازه‌ای مقاوم و قابل‌اطمینان، ظاهر زیبایی به وجود می‌آورد. در این مقاله قصد داریم مراحل طراحی و ساخت موکب با سازه اسپیس فریم را توضیح دهیم.

    images 1692286052 64de3c6496226 - مراحل ساخت موکب با سازه اسپیس فریم - موکب

    ساخت موکب اسپیس در چند مرحله انجام می‌شود؟

    اولین مرحله از مراحل ساخت موکب با استفاده از space frame، این است که ابتدا یک متریال باکیفیت و درجه یک انتخاب می‌شود. بهترین متریالی که هم زیبایی و هم استحکام موکب را تضمین می‌کند آهن است. طراحی اسپیس‌های درجه یک آهنی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و استاندارد انجام شده‌است. به‌طورکلی متریال آهنی که برای ساخت اسپیس فریم موکب به‌کار می‌رود، دارای سه درجهٔ مختلف است. آماده کردن سایر تجهیزات موردنیاز دیگر شامل سیم جوش، مفتول مسوار و گاز CO2 در همین مرحله انجام می‌شود. قیمت هر یک از این تجهیزات قیمت نهایی موکب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اگر سازه‌های اسپیس به آبکاری نیاز داشته باشند، از بهترین مواد برای آبکاری آن‌ها استفاده می‌شود‌. رعایت نظم هندسی در زمان نصب اسپیس‌های به‌کاررفته در ساخت موکب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هرچه ظاهر موکب جذابیت بیشتری داشته باشد، توجهٔ زائران بیشتری را به خود جلب می‌کند.

    در مرحلهٔ دوم ساخت موکب با سازهٔ اسپیس، نوبت به طراحی شکل هندسی سازهٔ موکب می‌رسد. برای طراحی شکل هندسی موکب، می‌توان از طرح‌هایی مانند محراب، خیمه، مکعب، دایره، ضریح و غیره استفاده کرد. این مرحله یکی از مراحل بسیار مهم است. با انتخاب یک طرح خوب و متریالی مقاوم و مناسب، می‌توان یک جلوهٔ زیبای بصری برای موکب ایجاد کرد.‌ بررسی طراحی شکل هندسی سایر موکب‌ها نیز در انتخاب مناسب‌ترین طرح مؤثر خواهد بود. بعد از انتخاب طرح ظاهری موکب، نوبت به اتصال اسپیس‌ها به یکدیگر می‌رسد. بعضی از قطعات برای اتصال نیازمند به جوشکاری هستند. هزینهٔ مربوط به جوشکاری نیز در قیمت نهایی موکب تأثیرگذار است‌. انواع اسپیس فریم که در ساخت موکب به‌کار می‌رود عبارتند از: اسپیس‌های معمولی با طرح z و اسپیس‌های طرح زیگزاگ. از اسپیس‌های پر رکاب نیز برای ساخت بنر موکب استفاده می‌شود. بعد از به پایان رسیدن مراحل نصب اسپیس، از پوشش‌دهنده‌ای مناسب مانند ایرانیت یا چادر برزنتی برای موکب استفاده می‌کنند.

    ساخت موکب اسپیس فریم چه مزایایی دارد؟

    وقتی مسئولین برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) برای ساخت موکب از اسپیس فریم‌ استفاده می‌کنند، به‌واسطهٔ این سازه‌های هندسی موکب دارای ظاهری منظم و مرتب می‌شود‌. با توجه به این‌که اسپیس‌ها سازه‌هایی سبک و مستحکم هستند، اگر موکب نیاز به جابه‌جایی داشته باشد، حمل‌ونقل آن بسیار راحت خواهد بود. از مزایای دیگر این نوع موکب می‌توان به مواردی مانند امکان اجرا و نصب در تمام شرایط آب‌وهوایی، سرعت بالای اتصال و باز کردن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام نصب، مقاومت در برابر نور خورشید و رطوبت، متنوع بود طراحی ظاهری، ایمنی ظاهری، امکان عبور جریان برق برای نورپردازی، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد.

    images 1692287051 64de404b8beb7 - مراحل ساخت موکب با سازه اسپیس فریم - موکب

    برای ساخت موکب، اسپیس فریم بخریم یا اجاره کنیم؟

    به افرادی که قصد دارند هرساله درزمینهٔ ساخت موکب برای اجتماع بزرگ اربعین سرمایه‌گذاری کنند، خرید اسپیس فریم پیشنهاد می‌شود. با توجه به این‌که حمل‌ونقل اسپیس‌ها به دلیل وزن سبک بسیار راحت است و از طرفی باز و بسته کردن آن‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شود، با خرید اسپیس می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. بعد از به پایان رسیدن مراسم عزاداری و راهپیمایی اربعین، قطعات موکب از هم جدا شده و در مکان مطمئنی نگه‌داری می‌شوند تا سال بعد فرا برسد. افرادی که هزینهٔ کافی برای خرید اسپیس فریم ندارند و به‌طور موقت به آن نیازمند هستند، می‌توانند این سازه را از شرکت‌های تولیدکننده اجاره کنند و بعد از پرداخت هزینهٔ اجاره و به اتمام رسیدن مراسم، اسپیس‌ها را به شرکت پس دهند. عواملی مانند اندازه، مدل، جنس، تعداد شاخه‌ها، نحوهٔ نصب و میزان کیفیت موکب اسپیس، با قیمت خرید و اجارهٔ این نوع سازه رابطهٔ مستقیمی دارد.

    ساخت ایستگاه صلواتی و قاب بنر هئیت‌های عزاداری با اسپیس فریم

    علاوه‌بر ساخت موکب برای ایستگاه صلواتی، برای ساخت قاب بنر مخصوص هئیت‌های عزاداری ماه محرم و صفر نیز، از سازهٔ Space frame استفاده می‌شود. هدف از ساخت ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذری‌هایی چون چای، نوشیدنی، دمنوش، شربت زعفران، غذا و غیره است. برای این‌که هئیت‌های عزاداری در نگاه اول توجهٔ مخاطبان و عزاداران را به خود جلب کنند، باید دارای سازه‌ای به نام قاب بنر هئیت باشند. شرکت‌های فعال درزمینهٔ فروش و اجارهٔ انواع اسپیس، درزمینهٔ فروش و اجاره ایستگاه‌های صلواتی و قاب بنر با مناسب‌ترین قیمت نیز فعالیت دارند.

    خرید و اجاره موکب اسپیس فریم از شرکت‌های معتبر

    برای خرید یا اجاره موکب‌های Space frame، باید به دنبال پیدا کردن یک شرکت معتبر باشید. شرکت‌های معتبر تولیدکنندهٔ این نوع سازه، محصولات خود را درست مطابق با خواسته و نیاز مشتریان تولید می‌کنند. برای آن‌ها رضایت مشتری بر هر چیز دیگری اولویت دارد. ارائه مشاوره به مشتریان، خدمات فروش، نصب و اجاره سازه‌های اسپس برای ساخت موکب، ایستگاه صلواتی و قاب بنر هئیت‌های عزاداری با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت، از مهم‌ترین مزایای شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه به‌شمار می‌رود‌.

    images 1692287051 64de404b8beb7 - مراحل ساخت موکب با سازه اسپیس فریم - موکب

    جمع‌بندی

    در این مقاله راجع‌به مراحل ساخت موکب با استفاده از سازهٔ اسپیس فریم، مزایای ساخت موکب‌ اسپیس، نحوهٔ خرید یا اجارهٔ Space frame، ساخت ایستگاه صلواتی و قاب بنر هئیت‌های عزاداری با اسپیس و لزوم خرید یا اجارهٔ موکب‌های Space frame از شرکت‌های معتبر صحبت کردیم. این سازه‌های هندسی سبک و جذاب علاوه‌بر ساخت موکب، ایستگاه صلواتی و قاب بنر، در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، سن، استیج، سوله‌ سالن، بیلبورد، گلخانه، میز دیجی، تالار‌ پذیرایی و سالن همایش نیز کاربرد دارند. امیدواریم با مطالعهٔ این مقاله، به اطلاعات موردنظر خود دست پیدا کرده باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.